Ga naar inhoud

Corona virus

Aanbevolen berichten

Hoppa.

Ik sprak van de week nog met een vriendin van me. Een oud-klasgenoot van haar was laatst positief getest maar had geen klachten en leidde gewoon zijn leven als altijd. Werken, op bezoek bij zijn oude vader, etc.

Nu ligt zijn vader met corona al twee weken aan de beademing op de IC. 

Hoe dom kun je zijn.

• Verdrietig 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Mijn schoonmoeder is vandaag jarig en we hebben een corona-proof party gegeven voor haar. We hebben er in ieder geval ontzettend om kunnen lachen!   Vanochtend om 8 uur hebben we allemaal ee

Ik lees net dat er versoepelingen zijn aangekondigd vanaf 2 maart: scholen deels open, kappers open, winkels open op afspraak. Ik kreeg al een appje van de kapper van mijn zoon, of ik een afspraak wil

Als introvert persoon zie ik vooral veel voordelen. 🤡 

Ik heb ook familie die echt compleet lacherig doet over corona. Op facebook het nieuws bericht delen dat het vaccin is goedgekeurd met allemaal lachende emoji's erbij. Ik had al een hekel aan die kant van de familie, echt om te schamen gewoon. De situatie is gewoon echt heel ernstig nu en dan durf je zo te doen over corona. Ik kan daar echt niet tegen. Lekker naar alle mensen in de zorg sie zich te pletter werken.

Ook hoe ze denken over zwarte piet en racisme in het algemeen. Ik kan daar echt niet bij.

Ik moest het even kwijt. Het frustreerd mij enorm. Dan denk je waarom ontvriend je ze niet. Nou dan krijg ik daar straks ook nog weer gezeik mee.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De laatste tijd lijken er wel steeds meer van dat soort onderwerpen naar voren te komen. Ik heb daardoor ook een aantal mensen ont-vriend of ont-volgt , en ik moet toegeven dat ik facebook ook niet zo fijn meer vind omdat je toch ongevraagd veel met dingen geconfronteerd word die je helemaal niet wil weten / zien, omdat mensen die jouw vriend zijn, er op reageren. 

Hebben jullie "the social dilemma" gekeken? Die staat ook op netflix. Wel interessant, omdat je je daardoor wel realiseert hoe beïnvloedbaar je bent geworden door internet. Het is wel een beetje een "Amerikaanse documentaire", maar het zet je wel aan het denken over onderwerpen als privacy, beïnvloeding & verslaving door en aan internet.  Ik vond het wel interessant.  Zeker nu je om je heen ziet hoeveel mensen in "conspiracy theories" geloven. 

Maar goed, ik wijk een beetje af van het topic.

Ik las net dat er ook corona is op de zuidpool 😭

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden zei Evee:

Hebben jullie "the social dilemma" gekeken? Die staat ook op netflix. Wel interessant, omdat je je daardoor wel realiseert hoe beïnvloedbaar je bent geworden door internet. Het is wel een beetje een "Amerikaanse documentaire", maar het zet je wel aan het denken over onderwerpen als privacy, beïnvloeding & verslaving door en aan internet.  Ik vond het wel interessant.  Zeker nu je om je heen ziet hoeveel mensen in "conspiracy theories" geloven. 

Die staat in mijn kijklijst van Netflix! Dus binnenkort.. Ondanks lockdown heb ik nog steeds niet veel tijd op te Netflixen😅

Het ergste vind ik dat mijn zusje nu ook al raar gaat denken over dat vaccin.😭 Ik bedoel ik was ook één van de eerste die werd ingënt tegen HPV waar toendertijd ook al veel commotie over was. Heel veel hebben het toen ook al niet gedaan voor de lange termijn. Is er wat gebeurt? Nee..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik werd gisteren bij de supermarkt aangesproken door een oudere vrouw die duidelijk alles met corona maar onzin vond. Ik stond netjes mijn handen te ontsmetten terwijl ik wachtte tot me een schoongemaakt winkelwagentje werd aangereikt, sprak de bejaarde vrouw achter me (die ook echt geen afstand hield) me aan: 'jullie allemaal met dat onsmettingsspul, dat is toch enorme onzin. Ik laat me niet gekmaken hoor, ze willen gewoon alles van ons afpakken!'

Nou, niets wat ik deed zat haar in de weg, en ik doe dit niet alleen om mezelf te beschermen maar ook vooral voor anderen. 

Terwijl zij haar mondkapje maar half ophad, geen afstand hield en het gewoon onprettig maakte voor anderen. 

Alle maatregelen zijn vervelend, maar ik heb echt nog het meeste last van al dit soort mensen. 

• Verward 1
  • Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 22-12-2020 at 12:43 zei Evee:

De laatste tijd lijken er wel steeds meer van dat soort onderwerpen naar voren te komen. Ik heb daardoor ook een aantal mensen ont-vriend of ont-volgt , en ik moet toegeven dat ik facebook ook niet zo fijn meer vind omdat je toch ongevraagd veel met dingen geconfronteerd word die je helemaal niet wil weten / zien, omdat mensen die jouw vriend zijn, er op reageren. 

Oooh, daarom zie ik van jou nooit iets voorbij komen 😛

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 22-12-2020 at 16:32 zei pakyakker:

Die staat in mijn kijklijst van Netflix! Dus binnenkort.. Ondanks lockdown heb ik nog steeds niet veel tijd op te Netflixen😅

Het ergste vind ik dat mijn zusje nu ook al raar gaat denken over dat vaccin.😭 Ik bedoel ik was ook één van de eerste die werd ingënt tegen HPV waar toendertijd ook al veel commotie over was. Heel veel hebben het toen ook al niet gedaan voor de lange termijn. Is er wat gebeurt? Nee..

Oh man, dat hpv vaccin had ik zo graag gehad joh, ik heb jaren geleden een ingreep gehad en sta nu weer onder controle vanwege actieve hpv. Heb destijds ook met veel mensen met jonge dochters gepraat om ze te laten weten hoe gelukkig ze mogen zijn dat het vaccin er is. En dat ik er misschien niet meer geweest was als ik geen klachten had gehad, omdat ik nog jaren van het bevolkingsonderzoek verwijderd was. Als ik gewacht had tot mijn dertigste was ik zwaar de pineut geweest. Wat een luxe om je drukker te maken over een minuscule hoeveelheid chemicaliën dan over kanker..

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uur geleden zei Eefje:

Oh man, dat hpv vaccin had ik zo graag gehad joh, ik heb jaren geleden een ingreep gehad en sta nu weer onder controle vanwege actieve hpv. Heb destijds ook met veel mensen met jonge dochters gepraat om ze te laten weten hoe gelukkig ze mogen zijn dat het vaccin er is. En dat ik er misschien niet meer geweest was als ik geen klachten had gehad, omdat ik nog jaren van het bevolkingsonderzoek verwijderd was. Als ik gewacht had tot mijn dertigste was ik zwaar de pineut geweest. Wat een luxe om je drukker te maken over een minuscule hoeveelheid chemicaliën dan over kanker..

Dat dus! Ik ben ook heel erg dankbaar! Wat heftig voor jou ook! ik hoop dat het nu redelijk stabiel is? Mensen mogen wel eens een lesje medische kennis volgen dan gaan ze wel anders denken. 

Ik merk nu ook heel erg dat mensen van mijn leeftijd uitstrijkjes niet meer noodzakelijk vinden want ik ben toch gevaccineerd. Dat vind ik nog erger. Uitstrijkjes blijven noodzakelijk om een vroegtijdig stadium op te sporen. Maar het ongemak van een speculum in je vagina nog geen 5 minuten is blijkbaar erger dan ziek worden. Ik heb denk ik stuk of 50 uitstrijkjes gemaakt maar nog willen ze niet geloven dat het noodzakelijk is hoe goed ik ook uitleg wat er gebeurd. Echt heel zorgwekkend, dus horror verhalen blijven toch op de voorgrond staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo'n uitstrijkje is niet mijn hobby maar het is ook niet meer dan een beetje vervelend en ongemakkelijk. De behandeling die ik toen had (voor een erg lelijke pap 3b cin3) stelde in feite ook niet veel voor, half uur later stond ik weer buiten. Het was wel een flink stuk vervelender dan een uitstrijkje, maar nog altijd niks vergeleken met kankerbehandelingen.

Daarna jarenlang niks gehad, werd toen ook alleen op pap getest, niet op hpv. Nu dus hpv pap 2, verder onderzocht en cin1, dus volgend jaar weer controle. Ik weet dus niet of ik al die tijd hpv heb gehad zonder onrustige cellen, of dat ik het opnieuw heb gekregen. Maakt in feite ook niet zoveel uit. Ik maak me over mezelf geen zorgen en de dokter ook niet, dit ontwikkelt zich alleen tot kanker als je je niet laat controleren. Ze zeggen allemaal: het zijn de eerste uitstrijkjes die spannend zijn, daar vind je de tumoren. Laat je je netjes controleren dan ben je altijd op tijd en wordt het no way kanker.

Ik heb er veel moeite mee als mensen dat niet doen, zeker als ze dicht bij me staan. Dan denk ik je weet toch dat ik doodziek of zelfs dood had kunnen zijn als ik niet even dat lullige uitstrijkjes had laten maken??

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat zal spannend geweest zijn, @Eefje Ik snap dat je er dan feller op bent.

Tegenwoordig zijn er zelfs doe-het-zelf thuis-kits voor uitstrijkjes, ik overweeg dat de volgende keer te doen. De laatste keer ging het bij mijn uitstrijkje 3x mis en moest ik dus elke keer opnieuw terug en uiteindelijk heb ik nooit een uitslag gehad (behalve dat er niet genoeg materiaal was om te testen). Voor de vierde keer ben ik niet meer gegaan, dat kon ik niet meer opbrengen. Ik heb totaal geen fijne huisarts meer, dus ik denk dat ik de volgende keer wel echt een thuis kit overweeg.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gelukkig dat je het goed onder controle hebt en dat je er niet heel veel zorgen van hebt. Wat een heftige en lastige tijd zal dat voor je geweest zijn.

Het is inderdaad ongemakkelijk en niemands hobby. Maar idd dat weegt niet op tegen een kankerbehandeling dacht ik.

@Evee Er zijn inderdaad thuis-kits wat echt een uitkomst kan zijn. Het vervelende daarvan is is dat het in de helft van de gevallen toch niet goed gaat en je als nog naar de assistente moet voor een uitstrijkje. Ik hoop in de toekomst dat de zelftests nog beter worden en dat je dan alleen nog naar de huisarts moet voor een uitstrijkje als er iets afwijkends is gevonden. Dit neemt denk ik voor veel mensen de drempel wel om zich te laten testen. Want wat is het een rotziekte.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Was echt een rottijd, maar dat kwam ook omdat mijn schoonvader precies op dat moment op sterven lag door alvleesklierkanker. Dus we zaten in een hospice waar vooral kankerpatiënten waren om te sterven en dan hoor je dat je iets hebt wat kanker kan worden. Niet te doen om dan realistisch en nuchter te blijven. Ik ben erg bang geweest en heb lang het vertrouwen in mijn lichaam verloren, zat super veel bij de huisarts: ik voel hier een bult, wat is deze moedervlek, nu heb ik daar weer een bult! Ze hebben me toen heel uitgebreid uitgelegd en laten zien hoe ik mezelf kan controleren, waar ik op moet letten en wanneer ik me zorgen moet maken en wanneer niet. Heel lief, ze namen er echt de tijd voor. Waarschijnlijk met het idee dat dat hun uiteindelijk tijd zou schelen als ik niet steeds op de stoep stond met onschuldige dingen 😆.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Och jeej wat een timing. Dat maakt het allemaal nog rotter ookal is dat niet het woord. Ik zou zelf ook helemaal panisch worden. Ik ben zelf al een beetje een hypochonder puur door dus de doktersassistent opleiding want elke symptoom past wel bij een ernstige ziekte waar ik over heb geleerd.

Super mooi en fijn dat je huisarts de tijd voor je nam!  Dat is echt heel veel waard!

Link naar bericht
Delen op andere sites
54 minuten geleden zei pakyakker:

@Evee Er zijn inderdaad thuis-kits wat echt een uitkomst kan zijn. Het vervelende daarvan is is dat het in de helft van de gevallen toch niet goed gaat en je als nog naar de assistente moet voor een uitstrijkje.

Nouja, ik moest via de huisarts ook 3x terug. Van "verkeerde stickers geplakt en "in de prullenbak gegooid" tot "te weinig weefsel afgenomen". De drempel werd per keer hoger om nog terug te gaan naar die huisarts hier voor. Het is voor mij dan wel de poging waard om zo een thuistest te proberen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou het niet weten! De eerste keer dat ik moest ging het prima, toen had ik nog een spiraaltje, dat moest gewisseld, en dat heb ik toen samen laten vallen, ik dacht dan hoef ik maar één keer voor een ongemakkelijke afspraak. Maar ondertussen is de huisartsenpraktijk dus gewisseld en was mijn laatste ervaring dus niet echt fijn. Het is jammer dat bijna geen enkele huisarts nieuwe patiënten aanneemt hier, zeker niet als je niet dichtbij woont. Ik heb dus geen keuze dan bij deze praktijk te blijven, terwijl ik nu een bezoek echt zo lang mogelijk zou uitstellen. Dat lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling, een huisarts zou juist iemand moeten zijn die je vertrouwt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat vervelend zeg, dan zou ik ook voor een thuistest gaan hoor! Ik kan nu dus bij de gyn, ik zweer je dat die een betere eendenbek heeft die veel minder vervelend is. Waarom huisartsen dan nog met die middeleeuwse martelwerktuigen werken is me ook een raadsel. Het zou echt de drempel kunnen verlagen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .