Spring naar bijdragen
Evee

Corona virus

Ben jij "bang" voor het coronavirus?  

42 stemmen

1. 1. Ben jij "bang" voor het coronavirus?

• Ja, ik heb al mondkapjes ingeslagen en de voorraadkast staat vol!
      0
    • Ja, een beetje. Maar ik ga geen extra maatregelen nemen
      17
    • Nee, ik maak mij er geen zorgen over
      25

Recommended Posts

Advies van RIVM geen bijeenkomsten met meer dan 100 man. En dan hutje mutje op elkaar gepropt in een supermarkt gaan staan. Ik vind het nogal onhandig. Ik ga volgende week wel, dan hebben alle idioten zich in huis opgesloten met hun jaarvoorraad wc papier en kan ik rustig shoppen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De schappen waren flink leeg ja. Normaal kijken we ongeveer elke dag wat we willen eten en halen we het dan. Ik heb nu toch wel voor langere tijd boodschappen gedaan, zodat ik minder vaak naar de supermarkt hoef.

Het lastigste vind ik om afhankelijk van anderen te zijn, want terwijl de ene helft van Nederland in paniek naar de supermarkt rent, doet de andere helft alsof er niets aan de hand is. Dus ik probeer mezelf nu toch maar zo veel mogelijk te isoleren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig hebben we nog toiletpapier kunnen kopen 😂 het schap was half leeg, maar er was dus nog wel. 

Ik snap alleen echt niet waarom we dat zouden hamsteren? Waarom verwachten we precies van dat product een tekort? Is het alleen omdat het in het nieuws was dat ze het in Australië aan het hamsteren waren? Voor mijn gevoel kun je beter import-producten uit China hamsteren dan wc papier, daar verwacht ik eerder schaarste in. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was vanmorgen om 8 uur in de supermarkt zoals iedere vrijdag of zaterdag om 8 uur (ik kan niet tegen drukte dus ga altijd lekker vroeg) maar jeetje, wat een drukte! Echt niet normaal gewoon. Geen lege schappen maar dat zal vast niet lang geduurd hebben. Toen ik om kwart over 8 bij m’n auto terug kwam was de hele parking al vol. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik krijg net bericht dat de bibliotheken in Breda dicht gaan. Van de hoofdvestiging c.q. cultureel centrum kan ik me daar nog iets bij voorstellen. Maar het filiaal bij mij in de wijk? Op drukke momenten loopt daar 3 man personeel en 6 bezoekers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn moeder moest mij naar een afspraak brengen om 11.15 uur en dacht “nog wel even snel de weekendboodschappen te kunnen doen” om 10.00 uur. Ze was dus mooi te laat om mij weg te brengen. ‘Gelukkig’ kon ik nét tussen de buien door op de brommer met m’n koorts-kop, koelde die meteen af 😇

Maar effe serieus, je zal je de hele dag uit de naad hebben gewerkt. Wil je nog effe snel een prakje scoren bij de super, super leeg! Tis toch van de zotte..?! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt je zou maar in een ziekenhuis werken, overuren werken om alles draaiende te houden, en niet de tijd hebben om 3 supermarkten af te gaan om je pakje wc papier. Vind het asociaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Evee:

Klopt je zou maar in een ziekenhuis werken, overuren werken om alles draaiende te houden, en niet de tijd hebben om 3 supermarkten af te gaan om je pakje wc papier. Vind het asociaal.

Ja inderdaad. Ik snap eigenlijk ook niet dat ze niet gewoon een limiet opleggen. Dat deden ze toen toch ook met het melkpoeder dat hier massaal opgekocht werd? Dat Rutte zegt dat het onaardig is maakt vrees ik weinig indruk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Evee:

Gelukkig hebben we nog toiletpapier kunnen kopen 😂 het schap was half leeg, maar er was dus nog wel. 

Ik snap alleen echt niet waarom we dat zouden hamsteren? Waarom verwachten we precies van dat product een tekort? Is het alleen omdat het in het nieuws was dat ze het in Australië aan het hamsteren waren? Voor mijn gevoel kun je beter import-producten uit China hamsteren dan wc papier, daar verwacht ik eerder schaarste in. 

We hamsteren omdat we bang zijn dat alle supermarkt medewerkers corona krijgen, en de supermarkten gaan sluiten. Volgensmij niet zo zeer voor schaarste. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Hallo Hoi:

We hamsteren omdat we bang zijn dat alle supermarkt medewerkers corona krijgen, en de supermarkten gaan sluiten. Volgensmij niet zo zeer voor schaarste. 

Maar dan nog, hoe lang denken mensen dat de winkels gaan sluiten? En ook alle winkels overal tegelijkertijd? Ach ja angst is niet rationeel. Ik ben normaal helemaal niet zo van het menselijk contact, maar ik merk wel dat dit wel wat eenzaam begint te voelen. Nee ik ben niet zielig en ook niet ziek, dus ook dit gaat vanzelf weer over.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik merk dat ik heel blij ben als er iemand belt, zakelijk. Ik ben echt de deur niet uitgeweest deze week, en mijn zoontje is nog te jong om een volwassen gesprek mee te hebben. 

Komende weken worden wel zwaar denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Evee:

Ik ben er dus zo eentje die uit haar ziekenhuisdienst nog een halfje wit nodig had. Nou, vergeet het maar.....🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net terug van een paar boodschappen; het lijkt wel vlak voor kerst in de supermakt!

Ik werk ook in de gezondheidszorg, in een verpleeghuis met kwetsbare (veelal dementerende) bewoners. Zit zelf niet in de zorg, maar wij zijn wel inzetbaar als er een tekort onder zorgpersoneel komt. Dat is jaren geleden al eens gebeurt met een noro uitbraak. Veel bewoners en zorgpersoneel ziek. Toen ben ik ook achter mijn bureau weggeroepen; wegwerpschort en handschoenen aan en bedden opmaken, afvalbakjes legen, afwasjes doen enz. of een huiskamerdienst draaien. De zorg kon zich dan concentreren op de zorg rondom de bewoner. Ook nu kunnen wij dus weer opgeroepen worden voor zulk soort invalwerk in noodgevallen. Maar ik moet er niet aan denken dat het virus in (onze) verpleeghuizen om zich heen gaat slaan.

Het is net een hele foute film waarin we terechtgekomen zijn....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben wel eens benieuwd of jullie de richtlijnen allemaal netjes opvolgen? En dan met name de "sociale onthouding" zoals ze het noemen? Ik heb het idee van wel, dat er in ieder geval veel mensen thuiswerken, en met verkoudheidsklachten ook zo veel mogelijk binnen blijven? 

Wij wel hoor, we houden er wel netjes rekening mee. Niet tot in het extreme, gewoon wel een beetje normaal en logisch na blijven denken. Geen paniek 🙂 We zijn dus geen hamsteraars geworden en lopen niet met mondkapjes op rond. Gelukkig hebben we ook geen klachten. Maar we zijn ons wel wat bewuster van de hygiëne, hoewel wij eigenlijk altijd wel vaak handen wassen, nu denk je er alleen nog net wat meer over na. Ik merk dat ik toch wel wat vaker poets in huis ook,  je denkt wat meer door "waar heb ik aangezeten nadat ik in publieke ruimtes ben geweest", merk ik. Alle uitstapjes en evenementen die we in de planning hadden staan voor de komende weken zijn afgelast. Ik werk altijd thuis / alleen, dus dat is niet gewijzigd. M'n man nu zo veel mogelijk, maar die houd er wel rekening mee dat hij mogelijk de komende weken geen verlof mag nemen en de straat op moet. Gelukkig hebben we de vakantie al gehad 😉 .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gisteren nog boodschappen gedaan voor een week, moest de lunch verzorgen voor een paar mensen anders had ik waarschijnlijk wel tot na het weekend gewacht in de hoop dat de gekte afgenomen was tegen die tijd. Had woensdagavond een vriendin die belde of ik haar zieke konijn kon verzorgen, zij komt uit een dorpje waar al besmettingen zijn maar ik ga dan niet zeggen NEE JE MAG NIET KOMEN. Heb herplaatsingen ook door laten gaan, wel gevraagd of mensen er rekening mee willen houden met hoeveel personen ze komen. Gebeurt regelmatig dat de buurkinderen ook meegenomen worden of dat mensen hun tante mee nemen want die houdt ook van konijnen of noem maar wat. Prima normaal, maar kom nu gewoon alleen of met z'n tweeën zodat ik niet de hele boel hier gelijk vol heb staan. En uiteraard geen handen schudden 😅 verder is de universiteit dicht tot 10 april, daar ben ik wel blij mee want het is niet alleen de mensen op de locatie zelf (en dat zijn al genoeg) maar je moet toch met het OV en mijn faculteit zit midden in de binnenstad waar je dus doorheen moet. 

Wat mij betreft dus nu noodzakelijke of belangrijke dingen wel door laten gaan met maatregelen en verder lekker thuis blijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Renske34:

Ik ben er dus zo eentje die uit haar ziekenhuisdienst nog een halfje wit nodig had. Nou, vergeet het maar.....🙄

Dat dus precies. Is het bij jullie nog een beetje vol te houden? 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot de kans op besmetting is voor de hulpverleners? Hoeveel ggd-ers hebben het al? Hoeveel ziekenhuispersoneel krijgt het van patiënten, ondanks maatregelen? Valt dat mee? Of niet? Begrijp overigens dat ze dat niet bekend maken hoor, dus denk dat dat gissen is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben al de hele week ziek thuis. Ik ben niet getest, maar ik ben wel netjes de hele week binnen gebleven. Toen de bezorger van PICNIC kwam heeft mijn zoontje open gedaan en ben ik in de keuken gebleven. 

Wij werken al vanaf maandag allemaal thuis, en dat doen we nog zeker tot eind van de maand.

Ik was ook net iets vaker en beter mijn handen, in de hoop dat ik mijn zoontje niet besmet. Tot nu toe lijkt dat gelukt te zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Dat dus precies. Is het bij jullie nog een beetje vol te houden? 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot de kans op besmetting is voor de hulpverleners? Hoeveel ggd-ers hebben het al? Hoeveel ziekenhuispersoneel krijgt het van patiënten, ondanks maatregelen? Valt dat mee? Of niet? Begrijp overigens dat ze dat niet bekend maken hoor, dus denk dat dat gissen is. 

Ja hoor het is prima vol te houden en tot op heden hebben we nog geen positief geteste patiënten maar even afkloppen. Ik denk dat het best wel snel erger wordt..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, ik ben bezig met een presentatie over corona. Niet over covid-19, maar over corona in het algemeen. Ik ben nu aangekomen bij het stukje biopolymeer, en vanuit daar ga ik uitbreiden. En als ik nog tijd heb ga ik er nog verder op in. Ik ga ook proberen om te regelen dat ik een corona bacterie (kransbacterie) kan zien onder de microscoop. Ik heb nu niet zoveel te doen voor school, dus leek dit me wel een leuk plan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vandaag nog iemand de hand geschud, zo'n gewoonte dat ik er niet bij na had gedacht 🤦‍♀️ Als ik mij niet lekker zou voelen zou ik ook wel thuis blijven, maar voel me tot nu toe goed. Thuiswerken kan niet, want ik heb geen laptop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites