Spring naar bijdragen

Corona virus

Recommended Posts

• Reacties 1,2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn schoonmoeder is vandaag jarig en we hebben een corona-proof party gegeven voor haar. We hebben er in ieder geval ontzettend om kunnen lachen!   Vanochtend om 8 uur hebben we allemaal ee

Ik denk dat ze eerder dit doen...

Nou ik ben dus ook wel blij dat ik vorige week toevallig net voor een maand heb opgehaald (wat ik overigens standaard doe), want anders voelde ik me nu wel genoodzaakt om het toch nu te gaan halen wan

7 uur geleden zei Newby1981:

Ik ben echt een ochtendmens, als het aan mij lag ging ik om 7:00 uur naar de AH. Om half 20:30 uur is het voor mij al bijna bedtijd 😂

Haha ik ben juist een avondmens. 7 uur sochtends voelt voor mij als midden in de nacht! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een interessant artikel vandaag in de NRC waarin Marc Bonten, arts-microbioloog UMCU en OMT lid stelt dat we niet te optimistisch moeten zijn met het vaccin, ik zal het kort samenvatten:

Het huidige griepvaccin heeft een effectiviteit van 40%. Je prikt dus 100 mensen, en bij 40 mensen voorkomt het de griep.

Het nieuwe vaccin tegen COVID zal waarschijnlijk een soortgelijke effectiviteit hebben, verwachting is in het slechtste geval 35%. Bedenk wel dat in de fase 3 studies die nu gedaan worden overwegend jonge mensen zitten die helemaal gezond zijn. Bij gezonde jonge mensen werkt een vaccin beter dan bij oudere zwakkere mensen. Dan nog te bedenken dat virussen constant veranderen. Een vaccin dat volgend jaar werkt, kan over 2 jaar nutteloos zijn.

We zijn met een vaccin dus nog lang niet klaar en we zullen waarschijnlijk nog jaren worden onderworpen aan de maatregelen, op en af, met af en toe weer een flinke golf. Een optie is het virus ongecontroleerd laten rondwaren, hierdoor krijg je snel groepsimmuniteit. Dr. Marc Bonten vindt dit misdadig, je krijgt namelijk een hogere sterfte, overvolle IC's en mortuaria. (Italiaanse toestanden van begin 2020). Je bent alleen wel zo het snelst van de maatregelen af na een flinke klap.

bewerkt door Oryctolagus Cuniculus
Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij verschilt de werkzaamheid van het griepvaccin per jaar. Er zijn drie grote stammen, en die muteren ook nog eens, dus het hangt af van welke stam de overhand heeft en wat er in het griepvaccin is gestopt. De werking is dacht ik ergens tussen de 40 en de 80 procent, vorig jaar was het inderdaad maar 40 procent.

Het goede nieuws is dat er ook allerlei medicijnstudies gaande zijn. Je hoort daar maar weinig over. Toevallig is mijn vader vorige week benaderd om deel te nemen aan een test. Dus als je toch besmet wordt, zijn er dan wel meer behandelingen mogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had net gesprek met m’n behandelaar, zegt hij tussen neus en lippen door dat z’n vrouw morgen getest wordt op Corona omdat haar directe collega positief is. Joh, hallo, vriend, ik weet niet hoor, maar dacht je soms dat ik nog niet genoeg *konijnendropjes* had zonder ook nog eens een Corona test te moeten krijgen omdat jouw vrouw straks misschien positief test?! Ik heb zó geen behoefte aan ook nog eens Corona aan m’n lijstje van ‘ziek-zwak-misselijk’ te moeten gaan toevoegen! Had verdorie de afspraak afgezegd, pannenkoek! Of desnoods via Skype als je de afspraak persé had willen laten doorgaan. Maar als ik dit had geweten was ik dus niet gekomen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Formeel hoeft hij niet in quarantaine, maar ik vind het zelf wel zo netjes om een beetje rekening te houden met anderen. Toen Jasper getest was hoefde ik niet in quarantaine tot de uitslag er was, omdat hij geen koorts had, maar ik heb toen de tandarts wel gebeld om te overleggen wat we met de afspraak zouden doen. 

Je zit er drie stappen vanaf, dus hopelijk is er niks aan de hand!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Huh, dat gaat wel ver hoor @Evee. Ik geloof best dat er niet altijd de waarheid wordt gesproken en dat er mensen zijn met een dubbele agenda. Wel vind ik het storend dat er echt bizarre theorieën voorbij komen. 

Mijn neef is positief getest op Corona. Hij is gelukkig (tot nu toe) niet heel erg ziek.

De vrouw van een andere neef heeft het ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Ik had net gesprek met m’n behandelaar, zegt hij tussen neus en lippen door dat z’n vrouw morgen getest wordt op Corona omdat haar directe collega positief is. Joh, hallo, vriend, ik weet niet hoor, maar dacht je soms dat ik nog niet genoeg *konijnendropjes* had zonder ook nog eens een Corona test te moeten krijgen omdat jouw vrouw straks misschien positief test?! Ik heb zó geen behoefte aan ook nog eens Corona aan m’n lijstje van ‘ziek-zwak-misselijk’ te moeten gaan toevoegen! Had verdorie de afspraak afgezegd, pannenkoek! Of desnoods via Skype als je de afspraak persé had willen laten doorgaan. Maar als ik dit had geweten was ik dus niet gekomen. 

Ja hoor, z’n vrouw is positief getest op Corona. Maandag wordt hij zelf getest. Hij krijgt een sneltest, net als z’n vrouw, dus hij heeft ‘s avonds de uitslag al. Potjandorie wat baal ik 😶🤐

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

Ja hoor, z’n vrouw is positief getest op Corona. Maandag wordt hij zelf getest. Hij krijgt een sneltest, net als z’n vrouw, dus hij heeft ‘s avonds de uitslag al. Potjandorie wat baal ik 😶🤐

Hè bah, daar ben je lekker mee dan. Ben het met je eens dat mensen met zulke dingen echt veel voorzichtiger moeten zijn. Skypen ofzo had dan toch inderdaad ook gekund?

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Okki:

Hè bah, daar ben je lekker mee dan. Ben het met je eens dat mensen met zulke dingen echt veel voorzichtiger moeten zijn. Skypen ofzo had dan toch inderdaad ook gekund?

Vind ik ook. Zijn verweer was dat hij al op het werk was toen hij het van zijn vrouw hoorde. Ja, en..? Dan ga je toch de volgende cliënten bellen dat je gaat Skypen en ga je naar huis..?! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Okki:

Ik zag net dit filmpje, heel duidelijk wat een impact één positief getest persoon kan hebben!

https://eenvandaag.avrotros.nl/embed/526881/?no_cache=1

Ohh! Super duidelijk. En dan vooral die laatste zin: ca 400 mensen moeten hun leven aanpassen en t was niet eens zo'n leuk feestje

bewerkt door MichelleloveElmo
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik verbaas mij ook over de gemakzucht van mensen, de laksheid. "het zal wel een verkoudheid zijn". "ik ga nooit naar een dokter, waarom zou ik nu wel gaan", "dan moet ik helemaal naar ... om te testen, daar heb ik geen zin / tijd / vervoer / ... voor". En ook als ze dan wel laten testen, gewoon nog van alles doen tot je de uitslag hebt. Gewoon naar de supermarkt, naar familie, enz.

Het maakt wel dat ik heel voorzichtig ben geworden.

Ik moet eigenlijk deze week bloed laten prikken, heb een afspraak bij de internist volgende week maandag. Maar laatste keer bloed prikken, in het ziekenhuis, vond ik echt totaal niet prettig of veilig. Ik ben nu dus aan het rondkijken naar kleinere bloedprik-locaties, of ik daar terecht kan. Er is er één op vrijdag op het dorp, maar ik weet niet of de uitslag dan op tijd is voor de afspraak maandag.

En ergens verwacht ik nog steeds dat mijn afspraak met de internist een belafspraak gaat worden, maar daar heb ik dus nog geen bericht van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier was de teststraat eerst naast mijn werk, en ik zag het gewoon gebeuren dat mensen na de test hun auto parkeerden en boodschappen gingen doen. Waarschijnlijk met de gedachte " als de testuitslag positief is mag het niet meer". Maar niet even bedenken waarom ze zich ook alweer gingen laten testen.

En dan kun je zelf nog zo voorzichtig zijn, door dit soort mensen loop je toch onnodig risico.

Link naar bericht
Deel via andere websites