Spring naar bijdragen
Evee

Corona virus

Ben jij "bang" voor het coronavirus?  

48 stemmen

1. 1. Ben jij "bang" voor het coronavirus?

• Ja, ik heb al mondkapjes ingeslagen en de voorraadkast staat vol!
      1
    • Ja, een beetje. Maar ik ga geen extra maatregelen nemen
      19
    • Nee, ik maak mij er geen zorgen over
      28

Recommended Posts

Ik lees net dat ik vanaf nu ook mag/moet thuiswerken. Ik werk aan een universiteit en al het onderwijs is ook tot en met eind maart stopgezet. Hoef ik gelukkig even niet met het OV naar mijn werk. 😜

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zat tegenover iemand die zat te hoesten en te proesten, die zei even doodleuk dat hij in Brabant was geweest. We zouden het wel horen als hij corona had... Nou sorry hoor, maar dan vraag je erom om raar aangekeken te worden. 

We moeten btw allemaal gewoon even corona krijgen, dan zijn we er over 2 weken vanaf. Nu besmet de een de ander en daarna weer andersom. Zo blijven we bezig. Je word er namelijk niet resistent voor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik werk de hele week al thuis, en ik ben het helemaal zat. Ik stuur 2 teams aan, dus dat is normaal gesproken best druk. En als iedereen thuis zit dan valt dat niet mee, ook al hebben we Skype en Teams.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik werk de hele week al thuis, en ik ben het helemaal zat. Ik stuur 2 teams aan, dus dat is normaal gesproken best druk. En als iedereen thuis zit dan valt dat niet mee, ook al hebben we Skype en Teams.

Oh ja, ik begrijp je volkomen, ik werk ook in/met teams. Het enige voordeel is dat ik nu geen 3 uur reistijd heb en ik momenteel taken heb die ook wel thuis kan uitvoeren, maar verder ben ik ook geen hele grote voorstander. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Pablo&Lola:

Oh ja, ik begrijp je volkomen, ik werk ook in/met teams. Het enige voordeel is dat ik nu geen 3 uur reistijd heb en ik momenteel taken heb die ook wel thuis kan uitvoeren, maar verder ben ik ook geen hele grote voorstander. 

Ik heb normaal 10 minuten reistijd, enkele reis, dat wel. En 1x per week moet ik naar de klant, dat is een uur rijden.

Maar 3 uur is wel heel erg veel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik heb normaal 10 minuten reistijd, enkele reis, dat wel. En 1x per week moet ik naar de klant, dat is een uur rijden.

Maar 3 uur is wel heel erg veel!

De 3 uur is gelukkig wel heen en terug, maar alsnog een eind, ja. Ik neem aan dat je nu ook niet bij klanten op bezoek mag/kan? Doe je dat dan ook via Skype? Lijkt me wel lastig hoor, alles via digitaal contact. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik werk bij een ICT bedrijf, dus wij zijn er wel een beetje aan gewend. Ik heb ook veel Belgische collega's, en die moeten verplicht 1 dag per week in België werken. En er zit regelmatig een clubje bij de klant, dus we deden al best veel met Skype. Maar volgende week heb ik bijvoorbeeld een vergadering met de klant over de planning, en dat is gewoon heel lastig. Nee, wij mogen ook zeker niet naar klanten. En ik had dinsdag cursus, maar omdat ik maandag begon te snotteren heb ik moeten afbellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inmiddels is er wel heel wat afgelast en gestopt.

Mijn man moest vandaag voor z'n werk naar een afspraak en heeft gisteravond nog maar geappt met die persoon of het wel door ging, maar hij was nog gewoon welkom 🙂 Ik heb ook gewoon openingstijden hoor, mocht iemand wat willen afhalen. 

@Hallo Hoi Het allemaal even krijgen is makkelijk gezegd, als iedereen het tegelijk krijgt, is het grootste probleem "wie neemt de zorg op zich?". Plus dat mensen die een lage weerstand hebben of hogere leeftijd hebben, wel risico lopen en er mogelijk niet na 2 weken vanaf zijn. 

Mijn omaatje twijfelde begin deze week of ze nog wel met het taxibusje naar de supermarkt zou gaan, ze gaat 1x per week op die manier naar de AHxl voor haar boodschapjes. Maar ze dacht ik ga toch nog maar, nu kan het nog. Was ze de enige in het hele taxibusje omdat bijna niemand van de oudere mensen die er normaal gezien gebruik van maakt, durfde te gaan 😂 En de chauffeur had netjes haar rollator handvaten ontsmet en alles, nadat hij haar had geholpen uit de bus te stappen. Super netjes dus. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij zouden gister naar t theater gaa . Werd ook geannuleerd. De show word niet verplaatst.. mogen niet als t weer kan ergens ander heen en krijgen geen geld terug🙄. Snap dat we misschien niet alles terug kunnen krijgen in deze situatie maar niks is wel weer t andere uiterste. Zou on de algemene voorwaarden staan maar ok kan t niet vinden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Wij zouden gister naar t theater gaa . Werd ook geannuleerd. De show word niet verplaatst.. mogen niet als t weer kan ergens ander heen en krijgen geen geld terug🙄. Snap dat we misschien niet alles terug kunnen krijgen in deze situatie maar niks is wel weer t andere uiterste. Zou on de algemene voorwaarden staan maar ok kan t niet vinden

Het valt onder overmacht, dat hebben we in het vorige blok gehad. Heb je niks aan, want het is echt enorm balen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik betwijfel of alle organisaties het geld terug gaan storten / willen storten.

Als je trouwens een reis & annuleringsverzekering hebt, doorlopend, dan heb je misschien nog wel kans dat je het daar op kan verhalen? Ik heb die van ons vrij uitgebreid staan nog van de afgelopen vakantie en nog niet gewijzigd, en ik zag dat je daar ook concertkaartjes / theaterkaartjes enz op kan verhalen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik win door het thuiswerken twee uur per dag (uur enkele reis). Scheelt veel joh! Lekker tijd om wat meer te sporten! Verder vind ik het saaaaiii 🥱

Mijn vriend zou met zijn vrienden naar Rome gaan aan het eind van de maand. Van het hotel hebben ze het geld teruggekregen, netjes hoor, dat hoeven ze niet te doen. Ik heb in april een concert, er is al aangekondigd dat het, mocht het niet door kunnen gaan vanwege corona, op een alternatieve datum zal plaatsvinden. Tot nu toe hebben we hier nog geluk dus!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja thuis word je veel minder afgeleid dan op een kantoor, tenminste dat vind ik 🙂 

Ik werk altijd al vrij geïsoleerd haha, net een paar klanten en chauffeurs bij de loods. En de supermarkt waar ik pakjes afgeef. Soms wel een nadeel hoor, ik mis soms wel dat ik geen collega's meer heb. Daarom ben ik ook 1x per maand vrijwilligerswerk gaan doen, dat ik toch nog een beetje "onder de mensen" kom. Maar ja, nu is het dus een voordeel. Ik ben graag thuis, lekker bij de diertjes, dus saai vind ik dat niet snel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou volgende week naar een concert gaan. Op de website stond gisteren al heel snel een berucht dat alles geannuleerd zou worden, en dat iedereen die kaartjes heeft persoonlijk benaderd wordt en zijn geld terugkrijgt, inclusief servicekosten. Zo kan het dus ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Evee:

Ja thuis word je veel minder afgeleid dan op een kantoor, tenminste dat vind ik 🙂 

Ik werk altijd al vrij geïsoleerd haha, net een paar klanten en chauffeurs bij de loods. En de supermarkt waar ik pakjes afgeef. Soms wel een nadeel hoor, ik mis soms wel dat ik geen collega's meer heb. Daarom ben ik ook 1x per maand vrijwilligerswerk gaan doen, dat ik toch nog een beetje "onder de mensen" kom. Maar ja, nu is het dus een voordeel. Ik ben graag thuis, lekker bij de diertjes, dus saai vind ik dat niet snel.

Af en toe een dagje thuis werken vind ik heerlijk, dan kan ik echt stevig doorwerken en krijg ik veel meer gedaan. Maar na een paar dagen wordt het toch een beetje eenzaam. Gelukkig zitten mijn collega's en ik elkaar te spammen over de mail en groepsapp 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ging even de hastag #hamsteren opzoeken op twitter. Nu vraag ik mij af of ik vanmiddag nog wel toiletpapier kan kopen 😂 Ik heb nog genoeg in huis voor het weekend, maar denk dat we er dan wel doorheen zijn 😅 Hopelijk zijn de zeeuwen nuchter genoeg en staat er nog wat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik koop altijd nieuw als het bijna op is. Ik heb een klein huisje en geen ruimte voor mega voorraden. Gisteren via picnic besteld en handzeep was bijna niet voorradig. Toiletpapier gelukkig nog wel, dus ik hoop dat jij ook mazzel hebt. Als er echt niets meer te koop is ga ik een bidet zitting bestellen 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, ik had gelukkig vorige week wel in de aanbieding 6 rollen keukenrol gekocht, misschien wat minder zacht, maar vast net zo functioneel 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Hallo Hoi:

We moeten btw allemaal gewoon even corona krijgen, dan zijn we er over 2 weken vanaf. Nu besmet de een de ander en daarna weer andersom. Zo blijven we bezig. Je word er namelijk niet resistent voor

allemaal even corona krijgen? En wie denk jij dat er dan voor de zieken gaat zorgen? En waar laten we mensen die geen corona hebben, maar iets anders? Wat als je over twee weken een ongeluk krijgt? Of je hebt kanker, maar nergens is plek om je te behandelen? 
ik denk dat jij nig jong bent, maar ik lees dit soort opmerkingen van veel mensen. Men zou het beter serieus kunnen nemen en maatregelen kunnen treffen. Zo lang zoveel mensen roepen dat het meevalt, neemt het zeker alleen maar toe. 
ik werk in de zorg. Brabante ziekenhuizen zijn vol, andere plekken moeten al gaan bijspringen. Personeel wordt zelf ook ziek, terwijl er al een tekort was. 

maareh... laten we vooral doen of er niks aan de hand is. 🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan ook een soort bezweringsformule zijn om geen consequenties te hoeven accepteren voor het eigen gedrag: niks aan de hand = ik hoef niets aan te passen. Vanzelfsprekend werkt zo'n kop-in-het-zand-benadering op alle fronten nadelig, maar ja, als je met je kop in het zand zit, hoor en zie je niets meer natuurlijk dus. 🤨 Bovendien is Iris niet vies van wat kort-door-de-bocht provocatietjes. 😁

@Christaaa , hou het roer recht, heel veel sterkte en een digitaal spandoek voor jou en je collega's "Zet 'm op, laat je niet gek maken!"

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij ons op het werk nu ook thuiswerken als het kan. Ik heb alleen geen laptop dus kan niet thuiswerken. Heb er maar een aangevraagd. Wilde dat sowieso al doen als ik wat meer uren ga werken, maargoed nu maar vast dan. Kan alleen wel zes weken duren voor die binnen is blijkbaar😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ex-man zegt net dat hier in de supermarkt veel schappen leeg zijn. Ik snap niet waarom iedereen nu gaat hamsteren. De winkels gaan niet dicht, we raken niet ingesneeuwd, er komt nog gewoon water uit de kraan.... allemaal paniek om niks....

En met niks bedoel ik niet dat we Corona niet serieus hoeven te nemen. Ik zit zelf al keurig een week binnen met mijn zieke kop. Maar laten we wel gewoon blijven nadenken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag net op instagram een foto van iemand die voor 3 weken aan boodschappen heeft gedaan, omdat ze bang is voor economische gevolgen van het virus. Ja daar helpt ze nu zelf aan mee door zo te hamsteren.. 🤦‍♀️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei IreneM:

Ik zag net op instagram een foto van iemand die voor 3 weken aan boodschappen heeft gedaan, omdat ze bang is voor economische gevolgen van het virus. Ja daar helpt ze nu zelf aan mee door zo te hamsteren.. 🤦‍♀️

Er circuleren al lijstjes met wat je in huis zou moeten hebben. Wat verwachten die mensen, een kernramp?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites