Spring naar bijdragen
Evee

Corona virus

Ben jij "bang" voor het coronavirus?  

49 stemmen

This poll is closed to new votes
  1. 1. Ben jij "bang" voor het coronavirus?

• Ja, ik heb al mondkapjes ingeslagen en de voorraadkast staat vol!
      1
    • Ja, een beetje. Maar ik ga geen extra maatregelen nemen
      20
    • Nee, ik maak mij er geen zorgen over
      28

Recommended Posts

14 minuten geleden zei Okki:

@Eefje: die zien er best groot uit, misschien moet ik ook eens naar de hema. Ik heb nu stoffen mondkapjes van Jumbo, maat xl maar die zit nog heel strak. Mijn oren komen naar voren en de stof zit zó dicht tegen mijn mond en neus dat ik dat ding al na een halve minuut af doe. Veel te benauwd. Van die wegwerpdingen zijn voor mij een stuk fijner, maar die moet je steeds maar blijven kopen.

Ja ik vind ze erg groot, voel me net een bankrover 😆. zijn redelijk comfortabel, al vind ik het snel wel viezig warm en vochtig worden, maar dat houd je toch. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ooit eind 90-er jaren van de vorige eeuw een cursus gehad over persoonlijke beschermingsmiddelen in de bouw.

Daar kwamen stofmaskers naar voren welke je voor de mond en neus kon doen d.m.v. een elastiek achter je hoofd.

Toen werd geadviseerd om ze niet langer dan een half uur te dragen en dan te vervangen voor een nieuwe i.v.m. vorming van bacteriën in het masker.

Langer dragen zou schadelijk zijn..

bewerkt door Koosje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ligt er idd aan wel materiaal er gebruikt word. Met stof heb je minder snel bacterie vorming. Wel is t zo dat je eigenlijk elke 2 a 3 uur een schoon masker zou moeten opzetten daarna is t masker dusdanig verzadigd dat je t eerst moet reinigen voor t weer goed zou kunnen werken. 

Oh en met wasbare mondkapjes moet je ook goed in de gaten houden dat ze niet te dun worden...

bewerkt door MichelleloveElmo
Toevoeging

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Eefje:

Ja ik vind ze erg groot, voel me net een bankrover 😆. zijn redelijk comfortabel, al vind ik het snel wel viezig warm en vochtig worden, maar dat houd je toch. 

Dank je, ik zal eens kijken bij de HEMA!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moest vanmiddag naar de Intratuin en twijfelde heel erg: mondkapje op of niet. Uiteindelijk niet gedaan. Maar dacht achteraf dat ik het beter wel had kunnen doen. Dus volgende keer dat ik naar een winkel ga gaat het kapje op. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

Ik moest vanmiddag naar de Intratuin en twijfelde heel erg: mondkapje op of niet. Uiteindelijk niet gedaan. Maar dacht achteraf dat ik het beter wel had kunnen doen. Dus volgende keer dat ik naar een winkel ga gaat het kapje op. 

Ik had precies hetzelfde met de welkoop maar had in de auto onderweg toch maar besloten het wel te doen. Kom ik binnen, draagt iedere klant (5 of 6 mensen gezien) er ook eentje! Dat had ik dus echt niet verwacht. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn moeder vertelde dat ze naar de supermarkt ging en dat de eigenaar bij de ingang stond om mensen zonder kapje te weigeren. Zij had er wel één in haar tas, maar zonder kwam je niet binnen. 

Hier op het dorp kwam ik netjes met mijn kapje de supermarkt binnen, maar had niemand er één op. Dat is dan ook weer raar, ook het personeel niet. Maar de eigenaren zijn er op het moment niet, dus het zou kunnen dat dat er mee te maken heeft. 

Ik las net dat Trump en zijn vrouw corona hebben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig denken jullie er hetzelfde over. Als je toch in een land zo groot als Amerika presidentskandidaten moet zoeken, en je komt met deze 2 aan.... Dan is er toch echt wel iets mis met je systeem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Evee:

Mijn moeder vertelde dat ze naar de supermarkt ging en dat de eigenaar bij de ingang stond om mensen zonder kapje te weigeren. Zij had er wel één in haar tas, maar zonder kwam je niet binnen. 

Hier op het dorp kwam ik netjes met mijn kapje de supermarkt binnen, maar had niemand er één op. Dat is dan ook weer raar, ook het personeel niet. Maar de eigenaren zijn er op het moment niet, dus het zou kunnen dat dat er mee te maken heeft. 

Ik las net dat Trump en zijn vrouw corona hebben. 

Wel netjes dat de eigenaar het zelf oppakt, ik kan me voorstellen dat niet iedereen leuk reageert en ik vind het soms echt sneu dat dat dan over zestienjarige vakkenvullers en caissières uitgestort wordt. Maar goed, dat zijn waarschijnlijk ook dezelfde mensen die klantenservice medewerkers die het beleid ook niet bedacht hebben de huid vol schelden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien Joe Biden iets minder belachelijk maken met zijn mondkapje.😷 Wat een vreselijke pestkop is die man. Ik vraag me nog altijd af hoe zoveel mensen kunnen stemmen op Trump. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt van Trump denken wat je van hem vindt maar hij is de afgelopen 4 jaar geen oorlog begonnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Evee:

Bij jou is het glas duidelijk halfvol @Koosje 😅

Dat is dan van korte duur want als ik het op m'n heupen heb ben ik nogal een drinker  😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij heeft alleen maar de verhoudingen met China op scherp gezet. Die oorlog komt vanzelf.

Campagne voeren schijnt nogal veel geld te kosten, vandaar dat het vaak wat oudere mannen met een groot netwerk zijn. Maar buiten mijn mening over hun capaciteiten,  verbaast het me nog steeds dat je boven de 70 voor heel veel dingen te oud bent, maar voor het presidentschap niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je denkt dat je alles al wel gezien hebt, komt dit voorbij...

EjOurqxXsAAWxJh.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites