Spring naar bijdragen
Evee

Corona virus

Ben jij "bang" voor het coronavirus?  

49 stemmen

This poll is closed to new votes
  1. 1. Ben jij "bang" voor het coronavirus?

• Ja, ik heb al mondkapjes ingeslagen en de voorraadkast staat vol!
      1
    • Ja, een beetje. Maar ik ga geen extra maatregelen nemen
      20
    • Nee, ik maak mij er geen zorgen over
      28

Recommended Posts

Wij moeten al weer thuis gaan werken met z’n allen en in kleine ploegjes op kantoor zijn om cliënten op te vangen. Dan is er iedere dag 1 ervarings(des)kundige, 1 vrijwilliger (gastheer/gastvrouw) en de receptiemedewerker en minimaal 1 behandelaar.
Plus op dinsdag en vrijdag 1 administratief medewerker/SPH’er en op maandag en vrijdag de dagelijks bestuurder. En op maandag de psychiater.

Nu hopen dat we de tent op deze manier open kunnen houden net als de afgelopen periode. Voor onze cliënten wel zo prettig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag al van restaurants voorbij komen dat ze reserveringen moeten gaan annuleren voor de komende weken omdat ze al boven het aantal toegestane mensen zitten. Of een extra tijdsblok gaan toevoegen waarbinnen je mag komen zodat het aantal mensen tegelijk niet overschreden word.

Voor mijn bedrijf werkte ik de laatste maanden al met "ook bij afhalen vooraf online bestellen", dus ik denk dat dat wel goed is. Het is ook allemaal niet zo duidelijk wat ze nou precies willen. Wat er tot nu toe aan regels is geweest, vind ik wel vrij tegenstrijdig, in de ene situatie moet iets wel, en in de andere situatie niet, en dat maakt het onduidelijk. Op de manier zoals ik het nu doe heb ik en de contactgegevens van klanten als er iets is, en ze komen nauwelijks binnen omdat ik de bestelde producten bij de ingang klaar leg voor ze. Een mondkapjes-deurbeleid heb ik dus nog niet.  

Mijn man werkte al veel thuis, voor de corona ook al 1 of 2 dagen per week. Maar dat is niet altijd mogelijk bij zijn werk. Vergaderingen zijn bij hem wel allemaal online geworden en dat is wel fijn want scheelt veel reistijd. Maar als er een inzet is, moet hij er toch echt gewoon heen, dat gaat wat lastig vanuit huis 😅 

School was voor hem ook al vanaf mei ofzo online begonnen. Ik ben wel benieuwd of mijn cursus Spaans ook online gaat worden ipv klassikaal. Daar is morgen de eerste les van. Met de nieuwe regels mag het volgens mij nog wel, mits je onder de 30 personen zit, en dat is het wel denk ik. Er was al een heel protocol over registreren, ontsmetten en 1.5 meter afstand. 

Maar goed, je zal maar aan de leiding staan en het allemaal moeten beslissen. Lijkt mij geen leuke taak. En je kan ook moeilijk zeggen als overheid dat je niets doet, mensen het maar zelf moeten beslissen of ze zichzelf beschermen, en het maar ok vind dat 10% (of wat is het voor percentage) van de bevolking sterft. Dat kan wel, maar ik denk niet dat dat in Nederland geaccepteerd zou zijn.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gisteravond maar besloten km een afspraak met een klant af te zeggen. Die zouden vanmorgen naar ons toe komen. Ik weet nog niet wat mijn werkgever zegt, en in principe zou het ook online kunnen.  Zelf ging ik maar 2 dag per week naar kantoor, ik weet niet of dat nu ook nog mag. Strikt noodzakelijk is het niet, ik word alleen stapelgek als ik de hele week geen andere volwassenen zie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als er op die twee dagen dat je werkt, maar weinig anderen mensen werken, dan is het risico op besmettingen toch beperkt. Een beetje sociaal contact voor de mentale gezondheid valt ook onder noodzakelijk vind ik. 

Ik ben juist wel blij met het thuiswerken, voor mij is het juist goed voor mijn (mentale) gezondheid, in plaats van die hectische sfeer op werk en de 1,5 uur reistijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben trouwens ook al wat betere mondkapjes besteld. Ik had al wel een pakje wegwerp-mondkapjes in huis gehaald voor het geval dat, maar die zitten niet echt fijn (zijn mij wat te groot) en als we ze binnenkort waarschijnlijk vaker moeten gaan dragen dan vind ik wasbaar ook wel beter dan wegwerp.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het duidelijk was. Als het kan werk thuis. Sociaal contact kan ook via telefoon of een vorm van beeld bellen. Als je ook een andere volwassenen wil zien is contact met iemand uit de buurt miss een optie. Dan zit je niet met t reizen en kan je beter afstand houden. 

Ik ga kijken of ik zelf een mondkapje kan maken. Ziet er niet heel moeilijk uit, al heb ik al een tijd niks meer met naaien gedaan en liep mijn machine niet heel soepel meer de laatste keer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook benieuwd hoe het bij ons gaat. Ik ga zo wel naar kantoor, ik heb wat afspraken. Normaal zou ik de hele dag zijn gegaan, nu ga ik voor de afspraken en als ze voorbij zijn weer naar huis. Maar ik hoop wel dat we onze werkzoekenden mogen spreken. De spreekkamers zijn goed ingericht met spatschermen dus het zou geen probleem moeten zijn. Als dat niet mag komt mijn uitvoerende werk voorlopig op zijn gat te liggen. Gelukkig zou dat nu betekenen dat ik dan sneller meer beleidstaken kan gaan doen. Nou ja, ik hoor het straks wel denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Ik denk dat het duidelijk was. Als het kan werk thuis. Sociaal contact kan ook via telefoon of een vorm van beeld bellen. Als je ook een andere volwassenen wil zien is contact met iemand uit de buurt miss een optie. Dan zit je niet met t reizen en kan je beter afstand houden. 

Ik ga kijken of ik zelf een mondkapje kan maken. Ziet er niet heel moeilijk uit, al heb ik al een tijd niks meer met naaien gedaan en liep mijn machine niet heel soepel meer de laatste keer.

Mijn moeder heeft ze ook zelf gemaakt, de eerste twee was een hoop gevloek geloof ik 😅 en toen ze het eenmaal in de vingers had was het wel prima te doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei happy211:

Ik ben juist wel blij met het thuiswerken, voor mij is het juist goed voor mijn (mentale) gezondheid, in plaats van die hectische sfeer op werk en de 1,5 uur reistijd.

Ja, dat heb ik dus ook. Zonder die 1,5 uur reistijd kom ik nu gewoon ook aan een normale hoeveelheid slaap toe. 

Ik ben wel benieuwd wat de universiteit gaat doen. Thuiswerken was nog steeds de norm, maar na de zomer zijn een aantal docenten weer fysieke colleges gaan geven. Ik ook, maar alleen de eerste week, de rest van de colleges heb ik op ‘online’ laten staan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nog niets gehoord van mijn werk over eventueel nieuwe maatregelen qua thuiswerk. Tot september was het advies "werk zoveel mogelijk thuis" indien mogelijk. (ik werk in een bedrijf waar ook operators en technische mensen rond lopen, die kunnen uiteraard niet thuis werken). Vanaf 1 september ging de regel 50-50 in. (dus de helft op kantoor en de helft thuis)

Maar eigenlijk werd je hier heel vrij ingelaten tot 1 september. Wou je fulltime thuis werken was dat geen probleem, wou je fulltime naar kantoor komen, geen probleem.

Ik heb de luxe dat ik m'n eigen kantoor heb (wat ik soms deel met mijn collega, zij komt 1 dag in de week naar kantoor) dus  kan ik zelf bepalen wat ik doe. Ik vind op kantoor werken handiger omdat ik hier alles bij de hand heb. Thuis kan ik niet printen of scannen.

Eigenlijk doe ik dus gewoon wat mij uitkomt. Heel bang voor besmetting op mijn werk ben ik niet. Er lopen hier niet veel mensen rond en er is ruimte om afstand te houden.

Als ik fulltime moet thuis werken word ik gek, zeker nu je sociale contacten ook al zo beperkt zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Heeft ze voor jou al konijnen mondkapjes gemaakt? @Dollie

Ik las "Heeft ze voor jouw konijnen al mondkapjes gemaakt?" 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kreeg net telefoon dat we onze zoon moeten komen ophalen.

Blijkbaar snottert en hoest hij en het zijn de protocollen.

Maar welk kind snottert, hoest en proest nou niet vraag ik mezelf af?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel vervelend maar ik snap het wel. Als hij verkouden is en de leidster aansteekt moet de hele groep straks naar huis. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht dat er pas nog besloten was dat kinderen die verkouden waren gewoon naar school of opvang mochten? Is dat gisteren weer teruggedraaid?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Marjoleink, dat moet dan per gister zijn terug gedraaid.

En ik snap het ook wel, daar niet van.

Maar dat houdt dan in dat zo'n beetje ieder kind gemiddeld per 2 maanden minimaal een week thuis zit. Schiet ook niet echt erg op zo voor die kindjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn dochter is lerares op een middelbare school in Soest.

Ze belde gisteren op en ze vertelde dat er op die school inmiddels 21 leerlingen en 7 leerkrachten besmet zijn...

bewerkt door Koosje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Koosje:

Mijn dochter is lerares op een middelbare school in Soest.

Ze belde gisteren op en ze vertelde dat er op die school inmiddels 21 leerlingen en 7 leerkrachten besmet zijn...

Dat zijn er nogal wat...! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanaf vandaag werkt onze dochter thuis via de laptop on-line.

Via de chat heeft ze contact met de leerlingen terwijl er een volwassene in de klas is om de orde te handhaven.

Was wel wennen maar het werkt volgens haar boven verwachting goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lang leve de HEMA, 3 uitwasbare voor 5 euro. Kan ik ze zelf niet voor maken hoor! 

2020-09-30-14-19-05-285.thumb.jpg.a48393e6ee331c2a619e0698816698fe.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf maken is idd niet perse goedkoper, maar wil leuke printjes, een uitneembare filter en 1 die mij goed zit. Tot nu toe kruipen mondkapjes bij mij altijd omhoog waardoor ze voor.mn ogen gaan zitten, met of zonder metaaltje bij de neus. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eefje: die zien er best groot uit, misschien moet ik ook eens naar de hema. Ik heb nu stoffen mondkapjes van Jumbo, maat xl maar die zit nog heel strak. Mijn oren komen naar voren en de stof zit zó dicht tegen mijn mond en neus dat ik dat ding al na een halve minuut af doe. Veel te benauwd. Van die wegwerpdingen zijn voor mij een stuk fijner, maar die moet je steeds maar blijven kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites