Spring naar bijdragen
Evee

Corona virus

Ben jij "bang" voor het coronavirus?  

49 stemmen

This poll is closed to new votes
  1. 1. Ben jij "bang" voor het coronavirus?

• Ja, ik heb al mondkapjes ingeslagen en de voorraadkast staat vol!
      1
    • Ja, een beetje. Maar ik ga geen extra maatregelen nemen
      20
    • Nee, ik maak mij er geen zorgen over
      28

Recommended Posts

Nee nog niet, vandaag of morgen. Ik weet vrij zeker daar het geen covid is, typisch verloop van een vervelende verkoudheid en geen koorts of droge hoest. En hij heeft mij ook besmet met de snelheid van een verkoudheid, covid heeft iets meer tijd nodig. Was meer voor zijn werk dat hij zich liet testen. Ik ga het niet doen, als die van hem negatief terug komt. De linkerkant van mijn hoofd is verkouden, rechts niet 😆

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Eefje:

Nee nog niet, vandaag of morgen. Ik weet vrij zeker daar het geen covid is, typisch verloop van een vervelende verkoudheid en geen koorts of droge hoest. En hij heeft mij ook besmet met de snelheid van een verkoudheid, covid heeft iets meer tijd nodig. Was meer voor zijn werk dat hij zich liet testen. Ik ga het niet doen, als die van hem negatief terug komt. De linkerkant van mijn hoofd is verkouden, rechts niet 😆

Oh wat irritant is dat hè? Beterschap voor jullie allebei in ieder geval! 🌻

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankje! Mijn vriend is negatief getest zoals verwacht, dus zal ik ook wel corona vrij zijn. Mijn blik in de toekomst is even niet zo fraai, als ik hetzelfde verloop heb als hij word ik morgen nog een stuk beroerder. Maar hopelijk valt het mee, vrouwen zijn sterker toch 🤔😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei JokeC:

Vrouwen zijn ieder geval niet zulke zeurpieten als ze ziek zijn toch? 😁 Sterkte en beterschap. Wel fijn dat de test negatief was. 

Haha zo flauw altijd, mannen hebben mannengriep en vrouwen echte griep. Mijn vriend heeft niet gezeurd de afgelopen dagen! Ik wel al een beetje 🙈. En ik geef hem ook de schuld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Flauw misschien, maar het heeft te maken met het feit dat o.a. griep bij mannen veel harder aan kan komen, omdat vrouwen o.a. onder invloed van oestrogenen beter beschermd zijn tegen bepaalde virussen en er minder ziek van zijn dus het "zeuren" van mannen is terecht, maar wel lastig soms om mee om te gaan. 😁Mannen hebben een hogere pijngrens door hogere niveaus endorfine te produceren en die werken pijnstillend (logisch, omdat ze heeeeeeel vroeger meer pijn moesten kunnen verdragen om de groep te beschermen en grote dieren te vangen waarbij er nogal eens blessures vielen). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Grappig, ik wist niet dat mannen er echt zieker van worden! Toch een mooi voordeel van vrouw zijn. Verklaart dat ook waarom er meer mannen met covid in het zkh terecht komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Eefje:

Grappig, ik wist niet dat mannen er echt zieker van worden! Toch een mooi voordeel van vrouw zijn. Verklaart dat ook waarom er meer mannen met covid in het zkh terecht komen.

Dat heeft een andere oorzaak. Het lijkt een genetisch defect gekoppeld aan het y chromosoom. Gezien vrouwen twee x chromosomen hebben is de kans op een defect kleiner.

Dat van oestrogenen is een vermoeden, maar nog niet wetenschappelijk aangetoond. Soms lijkt het uit studies te komen, soms juist totaal t tegenovergestelde.

Ik had juist begrepen dat vrouwen een hogere pijngrens hebben gezien ze moeten bevallen. 🤔

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las laatst wel een interessant artikel over dat er een oermens gen gevonden is, en als je dat hebt is je pijngrens veel hoger. Ik geloof helaas niet dat ik dat gen heb 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan zijn, hoor, dat ik het te kort door de bocht samengevat heb. 🙂  Ik meende het me toch te herinneren van een paar jaar terug (https://journals.physiology.org/doi/full/10.1152/ajplung.00398.2015). Maar er zullen vast ook onderzoeken zijn die iets anders ondersteunen. 

Vrouwen hebben meer zenuwuiteinden dus dan worden er ook veel meer pijnsignaaltjes doorgegeven aan het brein. Dus misschien is het dan beter om te zeggen dat mannen minder pijnsignalen door krijgen en dus later reageren bij pijn om te proberen het te vermijden/stoppen/reduceren? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben inmiddels over mijn weerstand voor mondkapjes heen gelukkig, dus ben met het oog op een op handen zijnde mondkapjesplicht op zoek gegaan naar mondkapjes die ik grappig vind. Ik kwam er al snel achter dat veel wat in NL te koop is rechtstreeks van Ali komt, maar dan zes keer zo duur. Ik heb dus zelf maar uit China besteld. Ik ben heel benieuwd wat er straks binnenkomt. Toch elke keer weer een avontuur met ome Ali 😆

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is er dan een mondkapjesplicht op handen (buiten het openbaar vervoer)? Ik hoop het niet, mijn bril beslaat van mijn mondkapje, dan zie ik oprecht niks meer. Ik heb wel iets gelezen over je bril insmeren met afwasmiddel oid om het tegen te gaan, maar dat klinkt toch een beetje bizar.

Ik ben trouwens allergisch voor hooi, dus ik snotter elke dag wel, vooral vlak nadat ik m'n konijnen een verse pluk heb gegeven, of zakken hooi heb vermengd. Erg irritant, want je gaat in deze tijd toch liever niet snotterend de straat op, dat komt zo asociaal over.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik verwacht wel dat er een mondkapjesplicht aan zit te komen gezien de stijgende cijfers. Ze willen een nieuwe gedeeltelijke lockdown voorkomen en zullen iets moeten verzinnen. Ik houd er wel rekening mee iig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou daar gaan we langzaam weer 😔

Leuk dat ik net toevallig contact heb opgezocht in de horeca, zal wel weer te horen krijgen dat ze nu tijdelijk geen nieuw personeel meer nodig hebben 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites