Spring naar bijdragen
Evee

Corona virus

Ben jij "bang" voor het coronavirus?  

49 stemmen

This poll is closed to new votes
  1. 1. Ben jij "bang" voor het coronavirus?

• Ja, ik heb al mondkapjes ingeslagen en de voorraadkast staat vol!
      1
    • Ja, een beetje. Maar ik ga geen extra maatregelen nemen
      20
    • Nee, ik maak mij er geen zorgen over
      28

Recommended Posts

In mijn omgeving zijn er ook geen mensen financieel door geraakt. Maar ik ben ook lid van een aantal facebookgroepen waar minima om hulp kunnen vragen, en het is schokkend om te zien hoeveel mensen zich daar melden omdat ze geen geld hebben voor eten, of voor kleding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Anderzijds zie ik ook heel veel werkgelegenheid. Als je wilt werken en geen beperkingen hebt, dan kom je nu wel weer aan de bak. Of het leuk werk is is een tweede natuurlijk. Wij hebben wel zo'n benadering bij de poort van de bijstand. Wij hebben wel werk voor je hoor, schoonmaak, productie, groen, om maar wat voorbeelden te noemen, morgen beginnen? We zien toch opvallend vaak dat mensen dan alsnog bedanken voor de bijstand en zelf toch ineens werk hebben gevonden. Heel anders is het voor mensen met een beperking, wat vanalles kan zijn, van moeite met de Nederlandse taal, leeftijd tot daadwerkelijk psychische of fysieke problemen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers. Tozo1 was heel soepel, eigenlijk voor alle ondernemers ongeacht wat ze voor buffer hadden staan. Tozo2 zaten al wat meer voorwaarden aan en we gaan nu naar tozo3 toe, ik neem aan dat die nog strenger wordt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn zoon heeft keelpijn. Het corona protocol zegt laten testen. Nou heeft hij geen DigiD, dus online een afspraak maken gaat niet, maar ik wilde toch met mijn DigiD even kijken hoe lang de wachttijd is. Maar welke postcode ik ook invul, ik krijg iedere keer het antwoord "bij u in de buurt is geen testlocatie aanwezig". Wel bijzonder, want ik werk naast de testlocatie, en gisteren was hij er nog gewoon. Dus ik ga er maar vanuit dat ze vol zitten. Ik moet eerlijk zeggen dat dat niet erg motiveert om je kind thuis te houden en te laten testen. Nou zijn wij brave burgers, dus we doen wat we moeten doen, maar ik geloof onmiddellijk dat er mensen zijn die het dan maar laten zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het was hier ook in het lokale nieuws dat het zo druk is met aanvragen, dat mensen meerdere dagen achter elkaar moeten proberen om er tussen te komen voor een afspraak, en dat ze dan ook nog niet gelijk aan de beurt zijn. Er zitten hier bij meerdere scholen complete klassen thuis omdat leraren er bijv. niet tussen komen om te testen. Dan zit dus gewoon je klas een week thuis. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op Jaspers school geeft de leraar dan online les. Ik hoop dat het maandag gewoon weer over is. En mijn broer zou vanavond Jaspers bed ophalen, het is maar de vraag of hij nu wel komt. Ik heb net alle lades leeggemaakt☹

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt me dat he het dan uit moet stelken. Als je klachten hebt, moet je in isolatie. Dat betekent dus ook niemand binnen laten helaas. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We kunnen maandag in Tilburg terecht voor de test. Dat valt me niet tegen. Wel een uitdaging, om half 10.

Op mijn werk vonden ze het niet leuk dat ik er maandagochtend niet ben, maar daar kan ik niet zoveel mee. We gaan niet voor onze lol.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eeuuuhh.... Ik heb sinds gistermiddag keelpijn en gisteravond verkouden. Nu wad ik veel opgeruimd en schoongemaakt, dus ik davht, kijk na vannacht wel hoe het gaat. Als het niet beter gaat moet ik even een afspraak maken. Nou t is eerder iets erger dan beter, dus ik online inloggen... geen plekken beschikbaar, ik moet bellen. Ik bellen, het is druk en we hebben geen telefoonlijn meer beschikbaar, dus gaan de verbinding verbreken, probeer het later nog maar een keer. Dat kan toch niet...😵

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is de laatste weken overal het geval hoor, hier in ieder geval wel. Is al veel in het lokale nieuws geweest. Hier in de omgeving zitten klassen soms ruim een week thuis omdat de juf of meester er niet tussen komt om getest te worden, er zijn zelfs scholen die rondkijken of ze zelf bij particuliere laboratoriums tests kunnen laten afnemen, om te voorkomen dat personeel langer thuis zit dan nodig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nja, dat het even kan duren voor je terecht kan is tot daar aan toe(ook super slecht hoor) maar dat je niet eens iemand aan de telefoon kan krijgen... 

Ik heb inmiddels voor morgen avond een afspraak. Nog redelijk snel dus.

Wat wel echt super balen is dat mn vriend en ik eigenlijk vanmiddag naar de film en vanavond uit eten zouden gaan omdat we 20 maanden samen zijn. En nog meer balen, morgen zijn mijn schoonouders 40 jaar getrouwd. We zouden binnen de regels iets gaan doen, maar als ik klachten heb ga ik uiteraard iig niet mee. Heel misschien kan t nog, als ik vannavond erger tot morgen 24 uur klachten vrij ben... Maar verwacht het niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is hier ook, je moet meerdere pogingen doen / meerdere dagen bellen en proberen er tussen te komen. En als je er dan eindelijk tussen komt, heb je kans dat alle plekken voor de komende dagen al vergeven zijn en ze zeggen "probeer het morgen maar opnieuw". 😬

Hopelijk kom je er snel tussendoor en is er nog plek!

Gefeliciteerd met jullie 20 maanden jubileum! Vieren jullie elke maand?
Film avond en uit eten kan toch wel omgezet worden in een thuis versie? Lekker zelf koken of iets lekkers bestellen en dan thuis een film kijken? Doen wij tegenwoordig ook, indoor-date-night, in plaats van er op uit. Lekker zelf koken (bijv. een 5 gangendiner!), of iets luxe bestellen, film kijken, een spelletje doen. Of iets wat wel buiten is maar echt 100% corona-proof is, zoals een mooie wandeling ergens op een hele rustige plek, of een zonsondergang picknick op het strand. Genoeg te bedenken om er een leuke avond van te maken samen lijkt mij zonder dat je risico loopt iemand te besmetten 🙂.

Van je schoonouders is inderdaad erg jammer. De kans dat je morgen 24 uur klachtenvrij bent is inderdaad niet zo groot.

Beterschap!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We gaan het idd omzetten naar een thuis variant. Als is dat toch heel anders. En... We hebben heel andere film smaak/mn vriend heeft al erg veel films gezien. Dat we dus een film hadden die we beide willen zien is echt een uitzondering. Nu hopen dat bv pathe of netflix er nog iets leuks tussen heeft zitten wat ons beide leuk lijkt. 

Iets luxe aan eten bestellen of afhaal word nog lastig denk ik. Heb een beetje rond zitten kijken maar veel meer dan de standaard thuisbezorgd is er niet. Nu heb ik nog oven patat en snacks in huis dus denk dat we dat gaan eten en bij de film popcorn, heb nog magnetron popcorn in huis.

We vieren het idd elke maand. T was een beetje versloft ivm corona, maar willen nu dat dates echt weer bijzonder maken. Dus straks ook lekker omkleden en optutten.

En bedankt! Voel me gelukkig op dit moment totaal niet ziek dus dat scheelt iig. 

Dat t morgen niet door kan gaan balen we idd meer van.

T uitgebreid koken gaat nu ook niet lukken met mn pols. Dit keer was vriend lief aan de beurt om de date te plannen, volgende maand ik. Hoop dat ik dan goed genoeg hersteld ben om idd en thuis diner te kunnen koken. Probeer ook een beetje het koken dan te verspreiden. Dus dingen te maken die al eventueel van te voren gemaakt kunnen worden en als dan niet in de koelkast/vriezer kunnen.

bewerkt door MichelleloveElmo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk! Wij vieren niet echt jubileums, zelfs onze trouwdag niet echt (wat overigens ook onze eerste date datum is). Maar we proberen wel regelmatig iets te doen samen.

Soms is het zo druk dat dat er een beetje bij in schiet. Ik heb toen we 1 jaar getrouwd waren een cadeaupakket met 12 dates voor dat jaar gegeven. Dat hebben we er wel geprobeerd in te houden, hoewel de uitjes niet echt meer lukken nu in deze tijd. En elke maand is in de praktijk voor ons soms best lastig te halen.  Wij hebben soms wel een beetje de neiging ons eigen ding te doen, en als je samen bent het druk te hebben met de praktische dingen (schoonmaken, opruimen, verplichtingen, klussen) of gewoon te moe te zijn voor alles.

En dan is zo een date-night toch stiekem wel weer heel leuk, al is het vaak in je eigen huis in deze corona-tijd. Even de telefoons weg, geen internet,  even een dagje of avondje vrij houden voor elkaar en samen doorbrengen. Het hoeft ook niet altijd geld te kosten, juist het simpele is vaak al fijn, net even die extra moeite voor elkaar doen 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Precies dat. Om de sleur te voorkomen en je soms vergeet, zeker in corona tijd, leuke dingen te doen en de tijd te nemen voor elkaar. 

En het kunnen zeker ook kleine dingen zijn, een picknick, voor elkaar koken,een filmavond, spelletjes avond. Gewoon even tijd voor elkaar zonder afleiding. En niet haalbaar vind in onzin😝 t hoeft ook niet lang of verweg te zijn. 2 a 3uurtjes in de maand echt voor elkaar vrij plannen moet te doen zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag net iemand die een gebruikt mondkapje uit de prullenbak viste om zelf te gebruiken. Ieuwhhh. 🤢

bewerkt door Pablo&Lola

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Dollie:

Neeeeeeeeeeeeeeeeeee wat vies! 

Nou ja, als het al lang in de prullenbak lag dan zijn alle bacteriën en virussen van de vorige gebruiker vast al dood dus dan is het toch zonde om het niet opnieuw te gebruiken?! 😂

• Haha 2
  • Verward 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vriend loopt rond met een snothoofd. Vandaag gebeld, kan hij zaterdag in Velp terecht. Dat valt nogal mee. Mijn zwager moest vier dagen nadat hij gebeld had ergens 100km verderop. Ik had dat echt niet gedaan, dat is toch te gek. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoop dat het niks is.

Wij konden na 3 dagen 30 kilometer verderop terecht. Dat viel mee, maar als ik zelf erg ziek was geweest had ik dat niet gedaan. Wij kregen trouwens na 27 uur de uitslag al.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik fiets er tot nu toe gelukkig goed doorheen. Maar nu ik weer meer op kantoor ga zitten houd ik m’n hart vast. Ik werk niet bepaald met de meest heldere doelgroep op deze aardbol zeg maar 😶

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jee, uitsla6gis negatief dus mag weer naar buiten! Vet handig dat je de uitslag nu via digid kan zien. Je hoeft dus niet te wachten tot iemand tijd heeft je te bellen. Bij positieve uitslag word je uiteraard sowieso gebeld

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vriend heeft me aangestoken, nu heb ik keelpijn. Wel maar aan 1 kant, zo'n dikke amandel. Ik wil graag dat het hierbij blijft. Helemaal geen zin hierin! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Eefje:

Mijn vriend heeft me aangestoken, nu heb ik keelpijn. Wel maar aan 1 kant, zo'n dikke amandel. Ik wil graag dat het hierbij blijft. Helemaal geen zin hierin! 

Heeft hij al uitslag vd test?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites