Spring naar bijdragen
Evee

Corona virus

Ben jij "bang" voor het coronavirus?  

48 stemmen

1. 1. Ben jij "bang" voor het coronavirus?

• Ja, ik heb al mondkapjes ingeslagen en de voorraadkast staat vol!
      1
    • Ja, een beetje. Maar ik ga geen extra maatregelen nemen
      19
    • Nee, ik maak mij er geen zorgen over
      28

Recommended Posts

Nee, ik niet. Maar ik heb wel merken in het assortiment die een aantal producten in china laten maken. Ik denk dat bijna 100% van alle wilgenballen, wilgentunnels enz. bijvoorbeeld er vandaan komt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha als iedereen gaat hamsteren ontstaat er juist een tekort 😉 

Maar ik verwacht dat er wel genoeg voorraad is her en der om het te overbruggen, er zullen altijd wel konijnenspeeltjes te koop zijn, het is ook geen eerste levensbehoefte 😉 Maar je hebt kans dat er wel bepaalde producten uitverkocht raken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik maak me nog steeds niet zo'n zorgen. Het wordt goed gecontroleerd. Zelf ziek worden vind ik niet zo'n punt. Vervelend ja, maar ik word vast gewoon weer beter. Het gaat meer om de snelheid waarmee het zich verspreidt. Het is niet erg handig als de helft van de beroepsbevolking ziek thuis zit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Evee:

Zijn er hier nog vrijwilligers om het te krijgen? Zo ja, dan kun je er 4000 euro voor krijgen. Moet je wel naar Engeland 😉

https://www.ad.nl/ad-werkt/gezocht-vrijwilligers-die-zich-willen-laten-besmetten-met-coronavirus~a293e5b1/

Ik meld me aan! Krijg het toch wel... Maarja om nou naar Engeland te gaan... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Marjoleink:

Ach, dan kom je nog eens ergens. En ze betalen vast de reiskosten ook.

Moet ik wel toestemming hebben van mijn ouders, en ik weet ook helemaal niet of het wel mag onder de 18

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag vandaag voorbij komen dat winkels contant geld niet meer accepteren om besmetting met het virus te voorkomen. In dit geval een supermarkt. Ik vind het bijzonder, want de producten die ze verkopen worden toch ook door verschillende mensen aangeraakt, en die raakt een caissière nog wel aan. Kun je dan niet beter handschoentjes verschaffen aan je kassapersoneel ipv geld te weigeren? Of ze achter een ouderwets loket zetten, zoals vroeger op de stations en zoals je op luchthavens nog wel eens ziet, met alleen een doorgeefluikje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was gisteren bij de tandarts en die zij ook dat hij geen hand meer mocht geven. Dus ik zei tegen hem dat het eigenlijk wel heel typisch is dat hij wel gewoon nog in mijn mond mocht zitten 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Floppyears:

Ik was gisteren bij de tandarts en die zij ook dat hij geen hand meer mocht geven. Dus ik zei tegen hem dat het eigenlijk wel heel typisch is dat hij wel gewoon nog in mijn mond mocht zitten 🤣

Ik mag toch hopen dat hij dat met handschoenen aan doet

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hallo Hoi:

Die van ons niet hoor

Zou voor mij al een reden zijn om een andere tandarts te zoeken. Dat is toch hartstikke vies als hij zo met z'n handen in iemand z'n mond zit, zowel voor hem/haar als voor z'n patienten. (Corona of niet) Klinkt wel erg onprofessioneel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Newby1981:

Zou voor mij al een reden zijn om een andere tandarts te zoeken. Dat is toch hartstikke vies als hij zo met z'n handen in iemand z'n mond zit, zowel voor hem/haar als voor z'n patienten. (Corona of niet) Klinkt wel erg onprofessioneel.

Ik kan helaas niet zelf kiezen... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit op facebook in best een aantal reizigers-groepen. Daar is het wel chaos nu. Geen enkele vliegtuig maatschappij bereikbaar, en de landen die Nederlanders weigeren worden er steeds meer. Of je moet eerst 2 weken in quarantaine op eigen kosten voor je een land in mag. Ik ben blij dat wij net voor dit hele gebeuren al op reis zijn geweest, zou niet graag nu op reis zijn of vertrekken. Zeker nu Amerika een maand lang geen Europeanen binnen wil laten, is dat voor veel mensen wel een probleem.

Je leest dus ook gewoon verhalen over dat het een keer omgedraaid is qua discriminatie, dat Europeanen in het buitenland opeens de zwarte schapen zijn, worden uit bussen gezet, in hotels/hostels geweigerd worden, 's nachts door politie uit je bed gelicht worden of van straat geplukt. En alleen maar omdat je Europees bent, niet eens omdat je symptomen hebt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoor van vrienden die boven de rivieren werken dat er ook echt al gediscrimineerd wordt tegen Brabanders. Een vriendin zei bijvoorbeeld dat ze nog aan 1 computer kan werken, omdat de rest niet de computers met haar willen delen.

Ik zit in een Facebook groep over trouwen, daar maken veel mensen zich wel zorgen, over hun huwelijksreis of bruiloft in het buitenland, maar zelfs of bruiloften misschien niet verboden gaan worden zoals in Italië. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij ons op werk wordt er wel heel serieus mee om gegaan. Alle face to face meetings zijn afgezegd of omgezet in Skype-meetings (ook tussen collega's onderling). We mogen geen handen meer schudden, moeten 1 meter afstand van elkaar houden, we mogen door het land heen niet meer op verschillende kantoren werken. En uiteraard blijven alle Brabanders verplicht thuis werken. Een vriendin uit Brabant berichtte mij gisteren dat een vriend van haar vader nu in een ziekenhuis in Brabant in slaap wordt gehouden, hij heeft corona en kon niet meer ademen. Ik maak mij dus wel een beetje zorgen inmiddels, het komt wel heel snel heel dichtbij zo. 

En een tandarts zonder handschoenen zou ik ook niet prettig vinden. 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nja, ik heb echt niet de illusie dat we t niet gaan krijgen. Het beheersplan is er nu op gericht om spreiding qua tijd in de ziekte te creëren, om piek belasting te voorkomen. maar dat we het allemaal gaan krijgen twijfel ik niet aan, is het niet nu dan wel over een tijdje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook bij ons nemen ze het serieus. Ik werk voor een groot werkbedrijf in Brabant. Wij mogen sinds deze week geen klantcontact meer hebben, tenzij er een crisissituatie is. Vandaag kwam onze leidinggevende langs, ze wil dat we de rest van deze week en volgende week sowieso thuis werken en afspraken afzeggen. Ik ben daar blij mee, ik woon in Nijmegen en zit nu toch zeker liever thuis dan in het gemeentehuis of ons hoofdkantoor. Burgers worden ook ontmoedigd om te komen, er wordt aangestuurd op telefonisch contact en via e-mail. Dat zal zich wel snel rondbabbelen, het heeft ook niet veel zin om naar de balie te gaan als de medewerkers thuis zitten. Ook onze afdeling waar het arbeidspotentieel onderzocht wordt is voorlopig gesloten, er werken daar dagelijks veel mensen van zowel de doelgroep als de begeleidingsorganisatie. Ik vind het wel saai, het wordt na een paar dagen wel wat eenzaam zo thuis. Hopelijk komt het snel onder controle, als dit een paar weken duurt heb ik mijn administratie in elk geval eens een keer tiptop in orde! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tentamens afgelast, kerkdienst gaat waarschijnlijk niet door. Waarschijnlijk thuiswerken en dat is dan ook het enige positieve. En ja ik snap het allemaal en het is verstandig, maar voorlopig baal ik als een stekker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites