Spring naar bijdragen
Evee

Corona virus

Ben jij "bang" voor het coronavirus?  

43 stemmen

1. 1. Ben jij "bang" voor het coronavirus?

• Ja, ik heb al mondkapjes ingeslagen en de voorraadkast staat vol!
      0
    • Ja, een beetje. Maar ik ga geen extra maatregelen nemen
      17
    • Nee, ik maak mij er geen zorgen over
      26

Recommended Posts

40 minuten geleden zei Marjoleink:

En daarom zijn er bij jou in de buurt heel veel besmettingenūüôĄ

Ik krijg altijd een beetje jeuk van dat soort plannen. Het lijkt heel leuk, een app die bijhoudt met wie je in contact bent geweest, maar ik vraag me wel af hoe zich dat verhoudt met je privacy. 

Ja, ze denken dat het o.a daar mee te maken heeft. Veel mensen in een kleine ruimte. Ook nemen sommige mensen de maatregelen allemaal niet zo serieus omdat het Gods wil zou zijn. Gelukkig denkt niet iedereen er zo over maar er zijn hier veel zeer streng gelovige die het op die manier zien. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij is het niets wat google en facebook al niet weten van de meeste mensen. En wat denk je van je gezondheidsapp op je telefoon, of je smart-watch? In mijn geval nog een samsung ook, dus ik kan er vanuit gaan dat zuid-korea alles al van mij weet. En als die bedrijven het weten, weet minimaal de Amerikaanse overheid het ook al. Wat is dan het verschil dat de Nederlandse overheid het ook weet? De enige keuze die je hebt om dit volledig te ontlopen, is door geen mobiele telefoon / tablet / internet te gebruiken. En onze maatschappij is tegenwoordig zo ingericht, dat dat voor de meeste mensen geen optie is.

Overigens werken ze in china al wel met zo een app. Je mag alleen naar buiten met die app aan, en ook alleen als die op groen staat. Ga jij bijvoorbeeld met de metro mee, en blijkt daar ook iemand in te hebben gezeten die positief getest is op corona, dan krijg je dus geen groen licht meer om naar buiten te gaan.

Ik denk alleen niet dat het in Nederland gaat werken, ik denk dat er te veel bezwaren tegen komen, en te veel weerstand. Ze gaan dat hier in ieder geval nooit verplicht krijgen. Wij zijn hier ook niet gedisciplineerd / gedreven genoeg om dat soort dingen te gebruiken, niet volgzaam genoeg tov. de overheid. Ik denk dat het hier alleen op vrijwillige basis zou werken, maar dan heb je dus nooit 100% effici√ęntie. De mensen die de regeltjes willen overtreden krijg je toch niet aan de app. Dan weet je het dus uiteindelijk nog niet, zelfs als je de app gebruikt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste mensen er geen kwaad in zien om zoveel gegevens te delen met de overheid. Ik ben daar zelf heel voorzichtig mee. Ik doe bijvoorbeeld niets op Facebook, juist daarom.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb wel facebook maar sommigen gooien hun hele hebben en houwen erop. Ook waar ze zijn en weet ik veel wat. Meestal als ik ergens ben geweest wat ik leuk vind om te delen, doe ik dat achteraf. En verder probeer ik mijn facebook zo positief mogelijk te houden. Veelal konijnen dingen of als ik iets leuks of moois heb. Geen gevoelige informatie verder. Ik heb wel een keer gedeeld toen mijn man in het ziekenhuis lag. Maar toen was die steun die je van anderen krijgt juist wel heel fijn. Ik ben niet zo iemand die iedereen daarvoor af zou gaan bellen ofzo. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet ook altijd alert zijn als je apps installeert op je telefoon. Veel apps vragen standaard toegang tot je bestanden en je telefoonboek, terwijl ze daar gewoon niks te zoeken hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Domino¬†dat was een spannende tijd! Gelukkig heeft hij geen Corona. Maar evengoed kan je van de ‚Äėgewone‚Äô griep ook heel ziek worden natuurlijk. Hopelijk knapt hij snel weer op. En nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Bij de aankondiging van die app dacht ik ook meteen aan Google. Als ze die gegevens van Google zouden hebben zouden ze volgens mij al een heel eind zijn... Ik had ook het idee dat ze er zelf niet zoveel van af wisten hoe het werkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Los van het hele privacygebeuren zal de app ongetwijfeld ook veel ruis opleveren. Voor zover ik heb begrepen zou je zelf kunnen invullen welke symptomen en klachten je hebt en wordt er op basis van die antwoorden een 'diagnose' vastgesteld. Er zullen vast wel mensen zijn die daar misbruik van gaan maken en zonder test is zo'n diagnose natuurlijk ook niet 100%.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites