Spring naar bijdragen
Evee

Corona virus

Ben jij "bang" voor het coronavirus?  

42 stemmen

1. 1. Ben jij "bang" voor het coronavirus?

• Ja, ik heb al mondkapjes ingeslagen en de voorraadkast staat vol!
      0
    • Ja, een beetje. Maar ik ga geen extra maatregelen nemen
      17
    • Nee, ik maak mij er geen zorgen over
      25

Recommended Posts

Filmpjes zijn altijd leuk 😂 Maar je kan mensen misschien ook een paar konijnen laten kiezen op basis van een foto en dan een filmpje van ze maken. Dan hoef je niet in 1 keer alle konijnen te filmen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei IreneM:

Filmpjes zijn altijd leuk 😂 Maar je kan mensen misschien ook een paar konijnen laten kiezen op basis van een foto en dan een filmpje van ze maken. Dan hoef je niet in 1 keer alle konijnen te filmen.

Ja ik ga ook niet alles in één keer doen, denk dat ik in etappes ga beginnen eerst. Als ik het alleen op verzoek doe dan kan het weer zijn dat het op een moment komt waarop ik geen tijd heb. Heb gehoord van Lienappelsien dat ik niet te perfectionistisch moet zijn dus als die konijnen een beetje meewerken is het gelukkig niet zoveel werk als ik af en toe een paar doe 😂😅 

Als iemand zich thuis nog zit te vervelen en konijnenfilmpjes in elkaar wil knutselen 😇 heb voor een pitch die ik nu op video moest doen wel een grappig filmpje van Mars gemaakt

Als introductie van mijn eigen pitch, die overigens over beleid m.b.t. kinderen van vloggers op YouTube gaat, vandaar de laatste opmerking over kindster zijn 😉 

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaha leuk filmpje!

16 uur geleden zei Dollie:

Heb gehoord van Lienappelsien dat ik niet te perfectionistisch moet zijn dus als die konijnen een beetje meewerken is het gelukkig niet zoveel werk als ik af en toe een paar doe 😂😅 

Ik ken jouw prachtige foto’s en leuke filmpjes! Dus vandaar 😉 Weet dat mensen ook al heel tevreden zijn om ‘gewoon’ wat bewegende beelden van een kandidaatkonijn te zien. Gewoon om te zien dat het een ‘echt’ konijn is en er zo meer gevoel bij te krijgen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoeveel babies zouden er over een maand of 9 geboren worden? En hoeveel echtscheidingen? 😅

Lange tijd samen in één huis zitten, wonen en werken samen, het test je relatie wel. Mijn man werkte elke week wel 1 of 2 dagen thuis, dus op zich zijn wij het wel gewend. Maar hij neemt nu constant de werkruimte aan het keukeneiland in, terwijl ik eigenlijk ook boekhouding moet doen 😉 We zouden dus eigenlijk een 2e werkplek moeten inrichten. Plus dat ik niet alle gesprekken die hij heeft mag horen, en we niet echt een sound-proof belcel in huis hebben ofzo 😉 

En je merkt dat het huis toch vuiler word, dat er af en toe wat irritaties zijn. Nou gaat dat bij ons gelukkig wel goed hoor, zolang je weet dat hij zich net zo goed irriteert aan jou, als jij aan hem, en de frustraties uitspreekt zodat je er allebei rekening mee kan houden, komt dat wel goed volgens mij. En er zijn ook zeker voordelen aan wat meer thuis zijn samen. Onze huisdieren zijn er ook wel blij mee. 

Maar ik kan mij voorstellen dat sommige relaties vooral werken omdat mensen elkaar niet vaak zien. En nu zit je min of meer opgesloten in je huis. Kan positief zijn, maar ik hoorde laatst ook op de radio dat situaties met huiselijk geweld bijvoorbeeld nu extra erg zijn, omdat je geen ontsnapping meer hebt. Geen school of werk, niet even een luchtje scheppen of winkelen, om aan een thuissituatie te ontsnappen. Daar sta je eigenlijk niet zo bij stil. 

Om af te sluiten met iets positiefs: mijn schoonmoeder is zaterdag jarig.

We hebben een tijdsafspraak met iedereen dat we zaterdag om 8 uur een verjaardagsliedje zingen via spraakbericht via whatsapp naar haar toesturen. Wij geven vandaag een cadeaupakket af voor de deur, wat ze zaterdag dan mag openen.

Hun reis naar Peru in mei gaat niet door, dus het heeft een beetje een "Zuid-Amerikaans thema". Ze word 61, maar als je dat omdraait 16, dus wij vonden een pinata met kleine cadeautjes en snoepjes wel een leuk idee. Met stok om te slaan, en blinddoek (sjaal). De bedoeling is natuurlijk dat wij dan via videobellen mee kunnen kijken hoe ze de pinata kapot slaat. We hebben daarvoor een tijd afgesproken dat we groepsbellen, en dat ze dat ding te lijf mag gaan, en op dat moment zorgen we ook dat iedereen een drankje heeft om te proosten. Zo heeft ze toch wat leuks, feestelijks te doen, spreekt ze iedereen. Kleine cadeautjes zoeken was overigens best nog een uitdaging in deze tijd! Je kan niet even naar de stad om het te kopen, tenminste, ik vind verjaardagscadeautjes kopen geen reden om er echt op uit te gaan. Ik heb mij dus beperkt tot het kleine winkelcentrum 1 dorp verderop, met dan alleen keuze bij de AH, etos en Bomont. Maar gelukkig toch wat leuke dingetjes kunnen kopen daar. De pinata had ik bij de xenos besteld, die is gelukkig wel al binnen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

DAT FILMPJE! Ik ga stuhuk!🤣

Ik ben best blij dat ik nu single ben en alleen woon eigenlijk. Ik woon in een klein huisje en anders zou ik mijn huisgenoot wel door het raam kunnen gooien denk ik.

Ik ga nog wel naar mijn grootouders want ik heb 1 oma en 1 opa (geen setje zeg maar) en die vereenzamen heel erg. Al hun activiteiten zijn geschrapt. Ik zie alleen mijn ouders en zus 1x per week, opa 1x per week en oma af en toe. Verder ga ik zo min mogelijk naar de supermarkt, hou strict afstand en ik skate elke dag een rondje in mijn upje in een voornamelijk leeg natuurgebied, dus ik zie mezelf niet als een significant risico want ik ben dus 99% van de tijd helemaal alleen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zonder mijn verloofde zou ik echt gek worden van mezelf als ik echt helemaal alleen zou zijn. Als ik bijvoorbeeld nog op mijn studentenkamer zou wonen, ver van iedereen vandaan. 

Maar nu vind ik het stiekem wel heel fijn, lekker veel tijd met elkaar en de huisdieren doorbrengen. Het is een vreselijk virus, maar samen maken we er maar het beste van 😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Piku Sneu hè voor alle ouderen? Het is niet dat je niet wil, maar je wil ze ook niet in gevaar brengen. Ik heb nog 1 oma, en om de beurt belt er iemand van de familie (elke dag iemand rond de middag en iemand in de avond). Hebben we netjes een schema voor nu in de familie whatsapp 😂 Mn oma werd namelijk de ene dag overspoeld met telefoontjes, en had dan bijv. 2 dagen niemand die belde. Dat was ook niet helemaal de bedoeling natuurlijk.
En om de beurt kookt er iemand van de familieleden wat extra voor haar en/of gaat om boodschappen (zetten we voor de deur, bellen aan en lopen dan naar achteren zodat ze het kan pakken). Ze is zelf heel bang het te krijgen, en als ze het krijgt, is de kans heel groot dat ze het niet overleeft. Er gaat dus niemand meer op bezoek op het moment.  Inderdaad wel eenzaam. Maar ja, ze heeft geen internet, geen computer, geen mobieltje. Het is dus ook niet zo dat je kan beeldbellen. Dat is nu ook niet makkelijk te regelen, want dan moet je toch in huis zijn om het aan te leggen en uit te leggen, en dan nog is het de vraag of ze er mee om kan gaan. Gewoon op de ouderwetse manier contact houden dus. Ze heeft 4 kinderen, 7 kleinkinderen (waarvan 6 volwassen, en ik er 1 van ben) en 3 achterkleinkinderen (4e op komst bij mijn neefje). Dus wat dat betreft kunnen we het allemaal wel verdelen met elkaar en heeft ze genoeg aanspraak via telefoon en hulp met het brengen van spulletjes. Ze krijgt tekeningen van de achterkleinkinderen, en heeft met alles bij elkaar hopen we toch genoeg aanspraak.

Wat betreft samen er het beste van maken, dat is zeker zo @happy211

Mijn man heeft sinds het begon zijn baard laten staan. Vanaf begin deze maand dus. Ik vond hem alleen te verwilderd worden, dus ik ging hem vanochtend helpen bij het trimmen van z'n baard.  Hij heeft nooit een baard gehad, en ik ben absoluut geen kapper of barbier ofzo. Een beetje netjes model er in. De grootste lol hebben we er over gehad 😂 Volgende week gaat hij er wel weer af denk ik, want dan moet hij voor z'n werk weer de straat op.

Hij wil hem in ieder geval tot zaterdag laten staan, tot we het online-feestje van z'n moeder hebben gehad.  #Snorona zag ik al voorbij komen op twitter, maar dan lieten ze alleen een snor staan. Mn man heeft dus baard & snor 🎅

Aan de ene kant is het lastig, om grapjes te maken over de situatie. Maar humor is ook een manier om met moeilijke dingen om te gaan, om de moed niet te verliezen. Het moet dus zeker ook wel kunnen vind ik, zolang je er maar niemand kwaad mee doet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn man mag ook geen baard voor z’n werk maar ik ben zelf anti-baard haha. We vroegen ons gisteren wel af hoe moet dat met z’n haar. Naar de kapper gaat niet en als het wat langer wordt ziet dat er echt niet uit😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Newby1981:

Mijn man mag ook geen baard voor z’n werk maar ik ben zelf anti-baard haha. We vroegen ons gisteren wel af hoe moet dat met z’n haar. Naar de kapper gaat niet en als het wat langer wordt ziet dat er echt niet uit😂

Tondeuse 😁

Ik word ondertussen ook een beetje lijp van deze ophokplicht. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij zit bij de politie.  Hij mag wel een baard hoor van zijn werk, maar had zelf zo iets van als ik aan het werk ga, haal ik hem er toch maar af. Ik vind het hem overigens best goed staan, van mij mag hij het dus gewoon zelf beslissen wat hij wil.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Floppyears:

Tondeuse 😁

Ik word ondertussen ook een beetje lijp van deze ophokplicht. 

Dat gaat er echt niet uit zien 🤣 Hij is niet heel ijdel maar zijn haar moet goed zitten. Als hij aan het klussen is en hij moet onverwachts naar de bouwmarkt gaat hij ook echt eerst z’n haar goed doen enzo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Newby1981:

Dat gaat er echt niet uit zien 🤣 Hij is niet heel ijdel maar zijn haar moet goed zitten. Als hij aan het klussen is en hij moet onverwachts naar de bouwmarkt gaat hij ook echt eerst z’n haar goed doen enzo

Ik haal op dit moment niet eens een borstel door mn haar. Het helpt om er als een holbewoner uit te zien als je wilt dat mensen afstand houden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mijn familie is het momenteel ook kiezen uit twee kwaden. Mijn opa en oma wonen nog zelfstandig, maar mijn oma is vreselijk dement en een huishoudelijke hulp is momenteel niet beschikbaar. Daarnaast zijn alle activiteiten voor hen geannuleerd en is het enige wat ze kunnen doen in hun appartement zitten. Zie je het al voor je om wekenlang de hele dag met iemand in huis te zitten die geen idee heeft wat er aan de hand is? Mijn familie heeft er daarom voor gekozen om wel langs te blijven gaan. We hebben ook een schema opgesteld om bij te houden wie wanneer contact met hen opneemt (al is het maar een appje of telefoontje), zodat ze iedere dag contact met ons hebben. 

Mijn vriend en ik hebben (gelukkig) elk een eigen ruimte om te thuiswerken en we zien elkaar gedurende de werkuren eigenlijk vrij weinig. Het huishouden deed ik sowieso al in m'n eentje, maar het word inderdaad wel veel sneller een zooitje als je thuiswerkt (balen!). In de pauzes ben ik dus vooral aan het opruimen/stofzuigen. 😜

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij gaan elkaar hier nog net niet te lijf. Ik woon met mijn autistische zoontje van 13. Ondanks alle mooie werkschema's is hij natuurlijk uit zijn doen, hij vraagt aandacht maar ik werk, en hij pubert. 

Ik heb gisteren een joekel van een monitor voor hem gekocht, maar nu komt hij zijn kamer niet meer uit, dus dat is ook weer niet de oplossing.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben er wel achter gekomen dat ik blijkbaar altijd al in semi-quarantaine leef. Behalve dat ik nu thuiswerk is er voor mij eigenlijk niks verandert 😂

• Vind ik leuk 1
  • Haha 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tot die conclusie kwam ik ook 😂 vooral sinds ik de zorg voor Mars heb ben ik echt alleen maar thuis zo wat. En als ik wel ergens heen moest dan zo snel mogelijk weer naar huis want anders kwam het niet uit met de voedingen. Ik heb het er ook niet heel moeilijk mee. Zonder huisdieren was het wel saai geweest!

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha stelletje niet sociale mensen die toch een soort van sociaal zijn op een konijnenforum blijkbaar hier 😉 Ik ben in het dagelijks leven ook niet zo sociaal, ik werk alleen. Hoewel ik meestal in het dorp als ik met de hond loop nog wel wat praatjes maak met mensen, en je merkt wel dat dat nu niet meer is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier juist alleen maar blij om lekker 24/7 samen opgehokt te zitten 😁

En idd heerlijk met de dieren en verder veranderd er weinig voor ons. Ja ok we werken nu elke dag samen thuis ipv alleen in het weekend ☺️ Beetje jammer dat dan samen naar de winkel nu juist niet meer mag, maar uiteraard hou ik me wel braaf aan de voorschriften. 

Ik ga overigens nog wel een keer per week naar mn opa, ik ben zijn mantelzorger en boodschappen en wat andere ondersteuning gaat toch door... Ik denk ook dat hij meer risico loopt door de mensen van de thuiszorg die natuurlijk bij heel veel mensen thuis komen, dat vind ik best eng op moment... maar ja hij kan moeilijk de hele dag in z’n pyjama blijven zitten ook he?!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook voor mij veranderd er relatief weinig. Zit altijd al veel thuis door omstandigheden. Het is meer dat mijn vriend en ik willen gaan samenwonen en daarom al heel erg veel samen en dat is dan soms wel erg heftig. Maar aan de andere kant.. als we dit aan kunnen kunnen we alles aan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben ik trouwens de enige die dacht dat de nieuwe regels waren dat je niet op straat mag met "Meer dan 3 personen"? 😕Het blijkt met 3 of meer personen te zijn. Dus je mag maar met 2 personen de straat op. Nou zijn wij ook maar met 2 hoor, maar ik als ik zo mijn FB tijdlijn zie enzo, heb ik het idee dat meer mensen denken dat 3 nog mag. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites