Spring naar bijdragen
Evee

Corona virus

Ben jij "bang" voor het coronavirus?  

48 stemmen

1. 1. Ben jij "bang" voor het coronavirus?

• Ja, ik heb al mondkapjes ingeslagen en de voorraadkast staat vol!
      1
    • Ja, een beetje. Maar ik ga geen extra maatregelen nemen
      19
    • Nee, ik maak mij er geen zorgen over
      28

Recommended Posts

Het is wel een actueel onderwerp, dus ik dacht ik ga toch ook eens peilen wat de bunnybunchers er van vinden 😉 Vandaar deze poll. 

Ik maak mij er op dit moment nog niet druk om. Ja het is vervelend als je ziek word. Maar de kans is heel groot dat je gewoon weer helemaal opknapt. Ik vind de media er nogal wat ophef over maken en het ernstig en negatief in beeld brengen, terwijl het volgens mij toch allemaal best wel mee valt, tenzij je in een risico groep zit.

De mensen die er aan overlijden zijn over het algemeen mensen met een kwetsbare gezondheid. Mensen die dus al iets mankeren, een auto-immuunziekte hebben, ouderdomskwaaltjes, lage weerstand enz. Voor die mensen is het best spannend. Maar voor die mensen is het gewone griepvirus ook een risico. En een normale longontsteking ook. 

Ik vind het dus erg bijzonder, allemaal, hoe het in het nieuws gebracht word. Maar misschien denk ik er te makkelijk over en zijn jullie er wel bang voor?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het vooral de onduidelijkheid is. Ik maak me zorgen. Niet zozeer voor mezelf. Want ten eerste ben ik redelijk gezond, heb wel een ietwat lage weerstand maar dat is niet zo heel erg, ten tweede is nederland een prima ontwikkeld land, en ten 3e, als je doodgaat dan merk je dat toch niet meer. Maar ik maak me wel zorgen vanwege de mensen om me heen. Een aantal mensen hebben net kanker gehad of zitten nog in hun chemo kuur, en ik ken 2 mensen die net een longontsteking hebben gehad. En mijn oma heeft een enorm lage weerstand en net een aardige griep achter de rug. Om hun maak ik me uiteraard zorgen. Maar we hebben al een heleboel oorlogen overleefd, we gaan vast niet ten onder. En anders is er midden op de emiclaer vijver ook nog een klein eilandje. Zagen we de ketting door, zetten we ons tentje erneer en dan zijn we veilig, 😝

En voor zover ik weet kunnen dieren het (nog) niet krijgen dus Pluisje is ook veilig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de impact veel groter lijkt omdat we veel meer meekrijgen van wat er in andere landen gebeurt. En het hebben van sociale media brengt ook met zich mee dat iedereen vanalles kan roepen, of dat nou ergens op gebaseerd is of niet.

Morgenavond is er een NOS uitzending over het Corona-virus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Marjoleink:

Ik denk dat de impact veel groter lijkt omdat we veel meer meekrijgen van wat er in andere landen gebeurt. En het hebben van sociale media brengt ook met zich mee dat iedereen vanalles kan roepen, of dat nou ergens op gebaseerd is of niet.

Morgenavond is er een NOS uitzending over het Corona-virus.

Ja dat hoorde ik, en ja we krijgen zoveel mee uit andere landen. Maar de landen waar het is uitgebroken zijn volgensmij ook wel landen die qua hygiëne niet zo goed scoren. Ik denk dat wij het in Nederland wat betreft kennis en hygiëne prima hebben. Genoeg ziekenhuizen. Het komt wel goed. Ik denk niet dat er er onderuit komen, maar ik denk dat het in Nederland wel beperkt blijft

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben net zo bang voor het corona-virus als voor bijvoorbeeld de mrsa-bacterie. De kans dat ik er mee in aanraking ga komen is klein, maar als het zou gebeuren zou dat wel serieuze gevolgen kunnen hebben. Ik hoor helaas bij de groep mensen met een verzwakt immuunsysteem (door medicijnen).

Voor een long-ontsteking of griep ben ik minder bang, omdat daar al betere medicijnen voor zijn ontwikkeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@happy211 dat is inderdaad waar, het is misschien meer het gebrek aan kennis over dit virus wat dan angst geeft, net zoals de incubatietijd die een paar weken geleden opeens een stuk langer bleek te zijn. Eén persoon met dit virus, schijnt ook meer personen te besmetten dan iemand met het gewone griepvirus.  

@Hallo Hoi ik heb zelf een auto-imuunziekte, dus in die zin zou ik ook tot een kwetsbare groep horen. Ik denk dat het inderdaad al wel scheelt dat er hier betere hygiëne is dan in veel Aziatische landen, en dat er al meer kennis is inmiddels, voordat het eerste geval hier bekend is. Er is dus zou je denken genoeg tijd geweest om het voor te bereiden qua informatieverstrekking en quarantaine regels enz. Zou je denken tenminste 🙂 

Hoewel "schuilen" voor het virus op Madagascar ook niet verkeerd klinkt 😉 Nog een extra vakantie inlassen om het te ontlopen, haha. Of IJsland, ook mooi, en weinig risico 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik maak me geen zorgen om het virus. In mijn ogen is het net als de griep. Daar gaan meer mensen aan dood (helaas) Oké, als ik het krijg ben ik waarschijnlijk wel een beetje bang maar dat zien we dan wel weer.

Ik maak me meer zorgen om de gevolgen. Ook op economisch gebied wat dit voor gevolgen gaat hebben. Ik hoor al dat er mensen aan het inslaan en hamsteren zijn dus ik hoop niet op lege supermarkten. (Anders moet ik ook snel gaan inslaan haha) 

En heel egoïstisch maar ik maak me ook zorgen om m’n vakantie. Nog niks geboekt en is nog ver weg maar straks mogen we Amerika niet in 😆 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, mensen gaan gekke dingen doen als ze bang zijn. Hoewel ik denk dat je dan beter nu naar de supermarkt kan gaan, dan wanneer het virus er daadwerkelijk is (wat denk je dat er aan je winkelwagentje zit?).

Nou moet ik zeggen dat ik er wel eens aan gedacht heb om op zolder een box te zetten met survival dingen, niet dat je het verwacht ooit nodig te hebben, maar dan zou ik eerder bang zijn voor een kernramp, oorlog of overstroming dan voor een griepgolf.  In het eerste geval denk ik echter niet dat ik veel aan een noodpakket heb, want ik verwacht dat dan toch niet te overleven.

Maar toen realiseerde ik mij dat onze kampeerspullen op zolder staan, en dat eigenlijk al wel een prima basis is 😉 Kookgerij, slaapzakken, knijpkat / zaklamp. Dat soort dingen liggen er allemaal al. Zou ik alleen nog een radio op batterij en een voedsel & water voorraadje aan toe moeten voegen dan is het compleet. Misschien een zonnepaneel-opladertje voor je mobiel om het compleet te maken.

Of als we toch de tuin gaan doen, misschien gelijk zo een zombie-schuilkelder installeren, zoals je in Amerika wel eens ziet 😂 Hoewel je aan een kelder niet zo veel hebt bij overstromingen 🐳 Dan heb je er meer aan dat het op je zolder staat.

Nou voel ik mij wel een beetje zoals mijn oma, ze leeft niet meer, maar had de oorlog meegemaakt. Zij had dus echt een noodpakket in huis en een flinke voedselvoorraad, uit angst dat er ooit weer een oorlog zou uitbreken. Wel sneu. Ze was ook doodsbang voor onweer, zat dan met haar jas aan en tas met belangrijke dingen op schoot onder de trap te schuilen. 😥

Tja, je vakantie, dat is ook een dingetje. Waar was je van plan heen te gaan? VS?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een vriend van mij, tevens een dj. Geen hele bekende maar toch, die mocht een week lang gratis skieen onder de voorwaarde dat hij savonds zou draaien in de club. Heeft hij gedraaid ergens waar mensen met corona zijn geweest. Dus nu zit hij daar nog iets van 2 weken vast

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Opzich kan het natuurlijk nooit kwaad om een soort survival pakket in huis te hebben. Dan denk ik aan voldoende voedsel zoals potten en blikken, water, medicijnen, zaklampen e.d. Je weet nooit wat er gebeurt want stiekem gaan we bijna allemaal er wel vanuit dat er hier geen gekke dingen gebeuren. 

in Californië bijvoorbeeld, met name San Francisco heeft vrijwel iedereen een noodpakket en vluchtpakket ivm de Big One die ieder moment kan gebeuren. Of nog heel lang gaat duren want dat weten we natuurlijk niet. Zou daar toch niet op m’n gemak wonen hoe prachtig het ook is. 

Wij zijn van plan om in september naar het Noordwesten te gaan, Seattle en omgeving.  Ik denk en hoop dat het in september wel is overgewaaid maar hopelijk zijn er nog wel betaalbare tickets en hotels. Vroeger kon je makkelijk op de Bonne foi naar Amerika in september maar dat zit er niet meer in helaas...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben er niet zozeer bang voor, alleen stel dat het in Nederland komt en iemand met het virus gaat naar de huisarts, dan word het snel verspreid want de dokters krijgen het ook. Mijn vader is huisarts dus op dat gebied ben ik er wel bang voor. Ik heb zelf gewoon een goede weerstand

Ik hoorde wel dat het virus van dieren komt, dus ik ben wel bang dat mijn konijnen het krijgen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben er eigenlijk helemaal niet mee bezig. Ik hoor wel een hoop angstige geluiden om me heen, maar ik denk dat het allemaal zo’n vaart niet zal lopen. We worden ook elk jaar bang gemaakt voor een of ander virus. Mexicaanse griep, ook gehad, vond ik echt een flutvirus, laatste keer paniek over sars. Toen met die ebola uitbraak, dat vond ik wel eng. Terwijl dat nooit dichtbij is geweest. Het heeft vooral te maken met de ziekte zelf. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Hildebrand en Poek:

Ik hoorde wel dat het virus van dieren komt, dus ik ben wel bang dat mijn konijnen het krijgen

Dit specifieke corona-virus kan 100% zeker niet worden overgedragen op (huis-) dieren. Er zijn vele soorten corona, maar voor Covid19 hoef je dus, wat betreft je dieren, niet bang te zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij moeten zondag op verjaardag van schoonzusje in Waalre, en waren al aan het overleggen met de rest of we in witte pakken met mondkapjes zouden gaan 😂  (schildersoveral van de bouwmarkt met stofmasker?!) haha. Toch risico gebied daar 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bol.com denkt dat ze rijk gaan worden van corona, die hebben de prijzen van mondkapjes effe flink omhoog gegooid, maarja, wij kunnen ze gratis krijgen want mijn beide ouders hebben ze nodig voor hun werk. Mijn moeder in de zorg en mijn vader in de bouw. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bol.com kan daar weinig aan doen, dat zijn de externe partijen. 

@Newby1981 Wat is de Big One?

En nee, ik ben niet bang voor het coronavirus. Ik volg de ontwikkelingen wel, maar verder denk ik echt: Laat maar komen. Het enige virus waarbij ik me in huis opsluit en er niet meer uitkom, is ebola. Dat vind ik echt een eng virus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Deeskuh88:

@Newby1981 Wat is de Big One?

Een aardbeving. San Francisco ligt op een breuklijn (de San Andreus breuk). Er schijnt gemiddeld elke 150 jaar een mega aardbeving te zijn, en de laatste hele grote was in 1906.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is nu ook een hond waarbij het virus is vastgesteld.

Die dure mondkapjes is wel erg ja, 20 euro per stuk... Dat is toch wel een beetje te erg. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de school tegenover mijn werk is er dus een luizenmoeder en kind vast gediagnosticeerd met corona. Nu ben ik aan t hoesten en niezen, maar heb ook eind januari, begin februari griep en long ontsteking gehad, ben astma patiënt en werk op een dierenartsenpraktijk. Honden en katten kunnen symtoomloos drager zijn. Gezien er nog geen enkel positief geval uit t contact onderzoek is gekomen zal t wel loslopen denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb al van groothandels gehoord dat de leveringen vanuit china waarschijnlijk pas in over een paar maanden weer op gang gaan komen, veel havens zijn op slot wegens het virus. Ik heb zelfs al augustus horen noemen als maand dat ze hopen dat het weer op gang  gaat komen... Vermoed dat we daar nog wel veel van  gaan merken de komende tijd. Stiekem zijn heel veel productieprocessen verhuisd naar landen waar de lonen veel lager liggen, maar nu word het toch lastig om die producten hier te krijgen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites