Ga naar inhoud

Eenzaam oud konijn


Miesee

Aanbevolen berichten

Even met jullie in overleg: 

Ik had 2 konijnen  1 van 5 jaar en 1 van vermoedelijk 10 jaar.

Nu is die van 5 jaar weggelopen en is die van 10 alleen. We willen geen nieuw konijn meer. Kwamen van 5 konijnen die allen +10 jaar zijn geworden naar nu nog 1.

What to do?

 

Groeten

Marie José 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herplaatsen (evt via de bunnybin senioren facebook pagina) of afstaan aan een goede konijnenopvang, zodat het konijn een kans heeft op een gelukkige oude dag. 10 is wel oud, maar ze kunnen  zelfs 15 of 16 worden. 

 

Per konijnenopvang kunnen de plaatsingsvoorwaarden best verschillen, ik zou daar wel even naar kijken voor je je konijn brengt, er zijn eisen voor leven met partner, ruimte van het verblijf enz. Als je een goede kiest, weet je zeker dat hij/zij goed terecht gaat komen. 

 

dit is de lijst met konijnenopvangen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/konijnenopvang-asiel-lijst/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Miesee:

Of zal ik hem kaler scheren zodat hij bij ons in huis kan?

Scheren is echt heel stressvol voor konijnen en dat zou ik alleen doen als er extreme verwaarlozing van de vacht is en er geen andere oplossing is, anders niet. Vaak gebeurt het zelfs dan ook nog onder narcose. Stress is zo gevaarlijk voor konijnen, dat scheren geen goede optie is. Is het een langhaar konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .