Ga naar inhoud

Konijn energie kwijt


Snuitje en buddy

Aanbevolen berichten

Hoi hoi 

Aangezien twee weken geleden mijn konijn is overleden heb ik het achtergebleven konijn Vandaag laten castreren er is mij verteld dat ik een binnen moest houden voor een paar dagen nu is het probleem dat het konijn heel veel energie heeft de vriendin van mijn broer is allergisch dit maakt het niet altijd mogelijk om het konijn losgelaten heeft iemand tips hoe het konijn in zijn eigen hok door middel van spelletjes  ofzo toch zijn energie kwijt kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat het zijn energie niet goed kwijt gaat kunnen in zo een kleine ruimte. Heb je de mogelijkheid om er een ren aan vast te maken? Deze kan je al voor een tientje kopen via marktplaats of iets duurder in de dierenwinkel.

Verder zijn konijnen gek op schoenendozen, wc-rollen gevuld met hooi of ander knaagvriendelijke speeltjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een ram of een voedster? Rammetjes knappen namelijk veel sneller op na castratie dan voedsters, omdat het voor hun een minder zware ingreep is.

 

Na castratie hoeft een konijn maar kort binnen, eigenlijk alleen de eerste 2 dagen als er geen problemen zijn. Voor zo een korte periode zou het toch te doen moeten zijn?  Alleen bij voedsters is het herstel soms wat langer, mijn ervaring is dat die wel iets langer binnen moeten blijven zitten. 

 

Het heeft er mee te maken dat na een narcose een konijn moeilijk zijn eigen lichaamswarmte op peil kan houden. Binnen in huis is de kans op onderkoeling een stuk kleiner.

 

Maar rammetjes knappen altijd snel op na castratie is mijn ervaring. Als alles goed is, hij eet, drinkt, keutelt en plast zelf en goed levendig is en energie over heeft, dan zou hij na 2 dagen weer naar zijn normale verblijf buiten mogen 🙂 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .