Spring naar bijdragen
Zaid

Moederkonijn dood na bevalling

Recommended Posts

Hallo

Mijn konijntje is dood gegaan na de bevalling en we proberen de babykonijntjes normaal melk te geven en dat gaat tot nu toe goed ze leven al 3 dagen maar het lijkt alsof ze niet groeien dus ik denk dat normaal melk niet genoeg is dus wat moet ik doen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat bedoel je met normaal melk? Je hebt toch wel een speciale konijnenmelk gegeven?

De overlevingskans van met de hand opgevoedde konijntjes is echt heel erg klein. Je zou eerst met ORS moeten beginnen, dan pas met konijnenmelk. Dan hebben ze nog een beetje kans.Jongen die vanaf dag 1 met de hand opgevoed moeten worden hebben volgens mij maar een overlevingskans van 1 op de 10, en dat is met de juiste melkvoeding. Mocht je echt gewone melk gegeven hebben, vrees ik het ergste.

Hier is de handleiding voor het grootbrengen van tamme konijntjes met de hand: 

https://www.konijnenbelangen.nl/documenten/handleiding_tammekonijnen.pdf

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad eerste 24 uur Ors

daarna speciale melk via konijnen belangen te bestellen .

moet zeggen dat ik al zooooo veel kleintjes vanaf dag 1 groot gebracht heb .

totaal denk ik zeker een kleine 75 waarvan 3 het niet gehaald hebben en die overleden pas in week acht 

dus 1/10 vind ik dan niet 

succes met de kleintjes 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Zaid Ik heb je topic even verplaatst naar het juiste onderdeel.

Verder is bb geen fokkers forum en is tegen het vermeerderen van konijnen (zie forum regels). Je vraag is inmiddels afdoende beantwoord, dus het topic wordt gesloten.

Hopelijk lukt het je de kleintjes met de konijnenmelk groot te brengen, succes!

Mochten er andere vragen zijn kun je een nieuw topic openen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .