Ga naar inhoud

Anders gedrag vrouwelijke voedster sinds scheiding ram


Cschrgr

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds eergisteren zijn mijn voedster en ram tijdelijk gescheiden ivm castratie van de ram. Sinds dat de ram weg is, eet ze minder hooi. Meestal als ik het hooi aanvul voor ik ga slapen, dan zijn de ruifjes zo goed als leeg de volgende ochtend. Dat is nu niet. Wel eet ze haar biks helemaal op. Ik hoop niet dat mijn voedster de komende 2 weken zich eenzaam gaat voelen. Ik heb al een surrogaat pluche knuffel er bij gelegd en ook krijgt ze tussen de bedrijven door extra aandacht. Het zijn trouwens buitenkonijnen. Ze was altijd super vrolijk en kwam meteen aangerend zodra ik de tuin in stapte, nu is ze minder enthousiast, maar kan ik haar wel uitgebreid kroelen.

Wat kan ik nog meer doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet verstandig de dame door de dierenarts na te laten kijken, aangezien ze ook een nest dode jongen heeft gekregen recent? Als je merkt dat ze anders in gedrag en eetgewoontes is, kan het ook daar mee te maken hebben, wie weet is er een jong achter gebleven, ontsteking of wat dan ook. Ik zou voor de zekerheid een bezoekje aan de dierenarts brengen.

 

En zoals Dollie in je andere topic ook aangaf, serieus overwegen haar te laten castreren om een tweede nest te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht eerder dat het kwam doordat d'r maatje weg is. Want toen het nestje er was en ze samen met de ram was zag ik niks anders dan normaal. Vandaag begon ze weer gedurende de dag zichzelf te zijn; druk met graven en binkies maken. Ook heeft ze bijna een hele ruif hooi leeg gegeten net en toont ze weer belangstelling voor mij. Maar ik hou ze nog goed in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .