Spring naar bijdragen
Evee

Kattenproblemen - apart eten / schildklierproblemen enz.

Recommended Posts

Ik was gistermiddag nog even gaan knuffelen, volgens mij vond zij dat wel fijn (en ik ook).

Straks kan ik bellen hoe het gaat, en als er gedurende de dag bijzonderheden zijn houden ze mij op de hoogte. Ik hoop zo op een klein wondertje, dat ze toch nog kan plassen. De assistentes en dierenarts hadden er niet al te veel vertrouwen in merkte ik toen ik er was, of ze wilden dat ik mij bewust was dat er grote kans was dat ze ingeslapen zou moeten worden. Ze hoopten het wel, dat het goed zou komen, maar de banden van haar blaas waren erg opgerekt geweest, de kans dat alles nog goed functioneert is klein. 

Luna had twee buren, een jonge poes die gesteriliseerd was, en een hondje. Dat hondje was echt nog een klein hondje, een jackrussel achtig hondje, net 7 maanden oud. Die lag nog flink te slapen, die had een baarmoederontsteking, ik heb de baarmoeder gezien 😲 Dat dat uit zo een klein hondje kwam! Enorm opgezet! Arm ding. 

Maar goed, Luna is in goede handen daar. Een dierenarts waar ik vol vertrouwen in heb, en fijne assistentes. Ik hoop gewoon zo dat ze nog kan plassen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Update: Ze heeft geplast! Ze heeft vannacht goed gegeten en gedronken, ze heeft gepoept en geplast! Ze is ook goed actief. Ze is nog niet uit de gevarenzone en ik krijg later deze ochtend als ze uitgebreid onderzocht is weer een update. Maar het ziet er goed uit! Bedankt allemaal voor het duimen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik werd net gebeld, ze is nagekenen en alles ziet er goed en positief uit! Vanmiddag na de openingstijden van de loods ga ik haar gelijk halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze is weer thuis 🙂 

Pijnstillers & antibiotica meegekregen en over 10 dagen moeten we terug voor de hechtingen en controle. 

Afbeelding kan het volgende bevatten: kat

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteravond, toen ze voor de zoveelste keer de trap op en af was gelopen, druppelde er bloed uit de wond. Gecontroleerd, maar er zijn geen hechtingen los, en het ziet er behalve dat er een beetje bloed druppelt rustig en netjes uit. Voor de zekerheid hebben we toch maar de grootste hondenbench ingericht voor Luna vannacht. Hoewel ze eerst flink protest mauwde, was ze het grootste deel van de nacht gewoon stil. Zojuist natvoer met medicijnen gegeven en als ze dat op heeft ga ik kijken of ze weer los kan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig gaat alles goed naar omstandigheden! Ik las het topic nu net pas. Hopelijk gaat het vandaag weer wat beter?! Heel veel beterschap en sterkte. T is zonde dat beestje maar gelukkig is ze in goede handen bij jou! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze heeft vannacht nog een klein beetje gebloed, er lag een kleine hoeveelheid in het mandje waarin ze geslapen had. We hebben haar vannacht niet opgesloten. We zijn er allebei een keer uitgegaan om te kijken of alles goed ging, en ze lag lekker op haar vertrouwde plekjes te slapen.

De bunnycam hangt nu bij de kattenbakken, zodat we haar kattenbakgedrag beter in de gaten kunnen houden. Toch handig zo een ding 😉 

Ze slaapt veel, drinkt ook wel veel. Maar verder lijkt het allemaal ok te zijn. Hopelijk blijft het zo. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze verliest vandaag wel veel wondvocht. Maak mij er toch wel een beetje zorgen over. De wond ziet er verder wel rustig uit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Luna verliest nog steeds redelijk wat wondvocht. Het druppelt af en toe, vooral als ze actief is geweest. Ze slaapt nog steeds veel, is voor haar doen vrij rustig. Maar verder lijkt alles ok: ze eet, drinkt, plast, en poept gewoon. Ze is verder altijd wel een actieve kat geweest, geen stilzitter. Graag op dingen springen en klimmen. En daardoor trekt de wond regelmatig, waardoor het weer gaat druppelen. Maar de hechtingen lijken er nog wel allemaal in te zitten en het ziet er niet rood / ontstoken of wat dan ook uit. 

Ik was van plan vanmiddag even naar de dierenartspraktijk te bellen om het na te vragen, voor mijn eigen gemoedsrust. Maar ze belden net zelf al.

Wondvocht was niet abnormaal, omdat het ook best los vel was waar het gehecht is en omdat Luna een actieve kat is. Goed in de gaten houden en bij twijfel gewoon bellen en langskomen. Anders maandag, die afspraak staat al.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We werden vanochtend wakker met een bloedbad in huis 😲

Luna heeft er hechtingen zelf al uitgesloopt! Bloed overal. Ik heb de wond bekeken en het ziet er wel rustig uit verder, roze open huid waar ze de hechtingen gesloopt heeft. Het bloed nu niet meer. Ik twijfel of ik naar de weekend arts ga, of wacht tot morgen. Er staat al een afspraak om morgen de hechtingen te laten verwijderen bij mijn eigen dierenarts namelijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohh nee wat naar! Ik hoop dat het meevalt. Gelukkig zouden de hechtingen er morgen al uit gaan, maar is natuurlijk niet oke dat ze het er zelf maar even uit haalt.

Lijkt me lastig om te bepalen wat je nu doet. Het is toch fijner om naar je eigen dierenarts te gaan, maar ik weet niet wat het risico is nu de hechtingen los zijn. Zou het opeens kunnen gaan ontsteken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites