Ga naar inhoud

Metacam tegen incontinentie


DaniëlleV

Aanbevolen berichten

Misschien willen jullie meedenken over het volgende: 

 

Elders op het forum heb ik het verhaal van Bennie geschreven over het slijpen van kiezen en daarna EC/ incontinentie. 
 

Ik behandel Bennie nu ruim een week met 2 x daags Panacur (dubbele dosis) en de volledige eerste week gaf ik hem ook metacam erbij. 
 

Hij knapte hiervan ontzettend op. 
Hij plaste ook weer netjes op de bak en was niet meer nat. (Zijn incontinentie wordt in elk geval niet veroorzaakt door blaasontsteking, blaaszand of blaasstenen. Dit is uitgesloten door de dierenarts) 
In overleg met de dierenarts gisteren voor het eerst geen metacam meer gegeven en vandaag ook niet. Wel gewoon de Panacur. Dit omdat je ook een keer moet proberen of het gaat zonder metacam. 
En nu zag ik zojuist weer wat natte vlekken op het grastapijt in de ren op de plek waar Bennie zat. 
Nu vind ik dit opvallend omdat hij dit vorige week, de hele week niet meer had gehad en nu zonder metacam weer wel. 
Ik vraag mij dus af wat metacam doet tegen incontinentie? Ik weet dat het een ontstekingsremmer is maar een blaasontsteking had hij niet. Zou hij nog ontstekingen hebben vanwege de EC die door de metacam worden teruggedrongen of zou er toch een andere oorzaak kunnen zijn dat hij incontinent is zonder metacam en met dus niet... 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is erg actief, verder eigenlijk gewoon weer de Bennie van eerst. 
Hij eet erg goed, ook zijn brokjes eet hij weer, dat deed hij voordat ik met de medicijnen begon niet. Hij was ook een dag na de eerste medicatie niet meer incontinent. Hij maakt trouwens ook regelmatig vreugdedansjes 😊 

 

Ik dacht dus omdat hij het zo goed deed dat ik met de metacam zou kunnen stoppen. Vanavond heb ik het weer gegeven en nu maar weer zien of het verschil maakt wat betreft de plasjes. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metacam werkt ontstekingsremmend en pijnstillend. Als je echt het idee hebt dat het in verband staat met de incontinentie, is de enige logische verklaring die ik kan bedenken dat pijn de incontinentie veroorzaakt. Dat zou de meest logische reden zijn dat hij met de pijnstiller niet onzindelijk is, en zonder de pijnstiller wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .