Ga naar inhoud

EC konijn vacht verzorgen


RogerMadelief

Aanbevolen berichten

Ons konijn heeft EC

Zij eet niks zelf, krijgt dus aantal keer per dag dwangvoeding. Drinken doet ze ook niet zelf, moet ik haar ook geven. 
Nu is de vacht rond haar bekje en haar voorpoten erg vies geworden. Het dwangvoeren gaat op zich wel,  maar als ze genoeg heeft laat ze het uit haar bekje vallen. Ook water laat ze dan lopen waardoor het nat wordt.

Heeft iemand tips voor mij hoe ik haar het beste kan schoonmaken? Ze is er best slecht aan toe dus ik wil haar eigenlijk zombies mogelijk met rust laten, maar ik wil ook niet dat ze door een natte of vieze vacht problemen krijgt. Ze wast zichzelf wel, maar minimaal. Het kost haar te veel energie lijkt het. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zonde dat jullie konijn EC heeft, het is een hele nare ziekte. In dit geval, is het een idee om met een handdoekje de kin en voorpootjes af te poetsen na het dwangvoeren? Zodat je het even voor haar afdroogt? 

 

leuke autocorrect fout trouwens 😉 

3 minuten geleden zei RogerMadelief:

Ze is er best slecht aan toe dus ik wil haar eigenlijk zombies mogelijk met rust laten, maar ik wil ook niet dat ze door een natte of vieze vacht problemen krijgt. Ze wast zichzelf wel, maar minimaal. Het kost haar te veel energie lijkt het. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend naar dat je konijntje zo ziek is. Bah. 
Billie, mijn konijn heeft ook EC. Is er erg slecht aan toe, maar probeert z’n snoet wel zelf wat te wassen. Alleen die fenbendrops is echt vette, plakkerige troep. Ik haal af en toe een iets vochtige washandje langs z’n pootjes en snoet, maar ook niet te vaak, hoor. Hij vindt het vervelend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Evee:

Wat zonde dat jullie konijn EC heeft, het is een hele nare ziekte. In dit geval, is het een idee om met een handdoekje de kin en voorpootjes af te poetsen na het dwangvoeren? Zodat je het even voor haar afdroogt? 

 

leuke autocorrect fout trouwens 😉 

 


ha ha ik bedoelde dat inderdaad niet 🤣

 

Afdrogen doe ik inderdaad, maar echt schoon wordt het daar niet van..,

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Odi:

Wat ontzettend naar dat je konijntje zo ziek is. Bah. 
Billie, mijn konijn heeft ook EC. Is er erg slecht aan toe, maar probeert z’n snoet wel zelf wat te wassen. Alleen die fenbendrops is echt vette, plakkerige troep. Ik haal af en toe een iets vochtige washandje langs z’n pootjes en snoet, maar ook niet te vaak, hoor. Hij vindt het vervelend. 


Echt vies spul inderdaad! Sterkte ook voor jouw konijn... vreselijk im ze zo te zien. Eet hij nog wel zelf? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .