Spring naar bijdragen
FlinnRider

De voorstel ronde!

Recommended Posts

Het allemaal!

ik ben nieuw op dit furom, nou ja nieuw ik heb zo nu en dan wat info hier en daar geleend voor het huisvesten van onze viervoetertjes.

ik zal bij deze even korst vertellen hoe en wat.

ik zelf ben samen met mijn vriendin sinds kort konijnen vannaat geworden, als kind had ik een konijnen wens maar verder dan een cavia kwam ik niet haha. Maar nu wij ons eigen huisje hebben is het er toch egt van gekomen.

Zo hadden wij al plannen om konijnen te willen houden in ons nederig stulpje. 

Zo .. totaal om geplant gingen wij dus naar de dieren winkel en ja! Onze eerste 2 Nijntjes kregen een huisje ( 2 dwerg voedstertjes, zo wist de dieren winkel ons te vertellen. Met gegarandeerd koppel succes.) dit ging natuurlijk mis en begonnen deze dames al snel elkaar in de haren te vliegen. En besloten wij om voor de dames 2 stampertjes uit een opvang aan te schaffen. Want hè okal klikt het niet, een diertje doe je niet zo maar weg. Ah fijn de dagen vestreken en koppel de koppel de koppel. Zo waren we in het bezit van 2 snoezige koppeltjes! Inmiddels volwassen. Niet zo dwerg meer volgens ons de zijn al behoorlijk van gewicht. .. kuch.  Inmiddels al wat wijzer over het houden van konijnen. Besloten we op en een koppeltje bij te halen. En zijn wij inmiddels trotse eigenaar van Luna, Murphy, Nina, vinny, Dex, en Nova. 

Groetjes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach ja, ze zijn ook allemaal zo leuk. Ik heb een groep van 4 buiten zitten, en ondanks dat ik echt geen plaats heb voor meer denk ik er wel steeds over na als ik een leuk konijntje zie bij een opvang.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank jullie wel. Het zijn verrassende diertjes. Saai is het in ieder geval nooit. Heel eerlijk gingen we hier wel redelijke makkelijk in zeg maar, oh konijntjes kunnen we wel hebben. Dat zijn niet zulke hele moeilijke huis dieren. Maar eigenlijk is het vanaf dag 1 een behoorlijk leer proces geweest. En ze verrassen ons nog iedere dag. Zo denk je een karakter aardig te kennen van je konijn en dan weet hij/zij je toch weer te verassen haha! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt 48 MB  in totaal wat je aan bijlagen mag uploaden. Als je bovenaan op je forumnaam klikt en dan op "bijlagen" dan kun je oudere bijlagen verwijderen, zodat je weer nieuwe kan posten.

Het kan ook zijn dat de individuele bijlage te groot is om bij een post te uploaden, dan moet je hem verkleinen of ergens anders uploaden dan op het forum en via een link plaatsen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We zorgen er inderdaad voor dat ze voldoende ruimte hebben. Ik vind dat konijnen moeten kunnen rennen en springen. De groote is nu ongeveer 2,5m bij 1,5m per stel. En als ik een gekke bui heb maak ik het weer op de 1 of andere manier weer ruimer. We hebben dan ook al bijna geen leef ruimte meer hier in huis. Haha nee hoor, maar bedenken hoe het nog groter kan blijven we waarschijnlijk altijd doen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites