Ga naar inhoud

Dolle boel!


FlinnRider

Aanbevolen berichten

Hai. 

 

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. 

Ik had een vraag en misschien kan iemand me hier wat info over geven. 

 

Ik heb hier in huis 3 koppels met nijntjes. En de bedoeling is dat ik in de loop van de tijd 2 koppels ga koppelen. Nou was mijn vraag:

Alle 3 de koppels hebben hun eigen ren, hok, wc, bal etc etc. En de koppeltjes doen het prima. Maar zodra er 1 koppel los loopt bij ons in huis beginnen ze te knokken door de ren heen. Nou snap ik dat dit teretoriaal gedrag is. Maar er is ook kans dat bestaande koppels beginnen te knokken en achter elkaar aan te jagen. Zo moest ik gister zelf in grijpen bij een koppeltje konijnen die als zeker 2 jaar dikke maatjes zijn. 

Is er iemand die mij hier iets over kan uitleggen? 

Dit gedrag snap ik namelijk helemaal niet.

 

Dank alvast. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen dan niet bij de indringer dus reageren ze het af op hun eigen maatje. Om die reden heb ik mijn koppels altijd uit elkaars zicht gescheiden. 

 

Ik raad je dan ook aan om er voor te zorgen dat de koppels elkaar nooit kunnen zien.

 

En zeker als je de wens hebt om 2 koppels tot viertal te koppelen is het belangrijk dat de twee koppels elkaar niet kennen als je ze gaat koppelen. Anders hebben ze al frustraties naar elkaar die er dan uit komen op het moment dat je ze samen zet, ook al zet je ze op voor alle konijnen onbekend terrein (bij het koppelen is het belangrijk om dat te doen in een ruimte waar geen van de konijnen ooit geweest is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .