Ga naar inhoud

Konijn heeft ui gehad


Suuzan_

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Mijn NHD heeft net per ongeluk een stuk ui gegeten. Blijkbaar  lag het op de grond ergens onder en heeft hij het gevonden. Ik heb niet gezien hoe groot het stuk precies was, het kan echter niet heel groot geweest zijn aangezien het al volledig in zijn bek zat toen ik (direct) naar hem toe liep toen hij het vond. Ik weet dat het ui is omdat ik dat kan ruiken aan zijn adem. Hoe erg is dit? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Evee:

Het kan gasaanvallen veroorzaken. Dus even goed opletten hoe het met je konijn gaat. Let op dat hij blijft eten, drinken en keutelen. Zo niet - naar de dierenarts!

Oké, doe ik! tot nu toe ziet hij er nog niet uit alsof hij zich niet lekker voelt 😂 maar ik hou hem in de gaten. Dank je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei IreneM:

Als een konijn iets heeft gegeven wat giftig is zou je ook norit kunnen geven. Moet wel vrij snel nadat ze het gegeten hebben, volgens mij binnen 2 uur.

Tegenwoordig word norit niet meer aangeraden, omdat het vrij snel verstopping kan veroorzaken. Geef dat dus zeker niet zonder overleg met een dierenarts! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 17-2-2020 at 09:38 zei Evee:

Hoe gaat het nu? Heb je er nog iets van gemerkt?

Ho, sorry voor de late reactie. Lief dat je het vraagt! Nee, verder gelukkig niks meer van gemerkt. Hij heeft wel een dagje gehad waarop hij iets minder keutelde, toen was ik wel even op mijn hoede, maar na hem iets meer hooi gegeven te hebben en iets minder biks was dat ook weer goed!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .