Spring naar bijdragen
Genevieve Jongman

Advies, wat te doen met het nestje?

Recommended Posts

Hoi allemaal, 

Sinds maandagavond heb ik een nestje konijnen. De konijntjes liggen binnen.

Moederkonijn heeft een nestje in het houtenhuisje van haar gemaakt, waardoor tijdens het voeden er nog wel eens 1 uitvalt. Om deze terug te leggen, moeten wij het huisje omhoog halen. 

Vanochtend hadden wij dit gedaan, konijntje terug gelegd maar werd het nestje een beetje onrustig, begonnen veel te bewegen. Het lijkt ons handiger om het huisje eraf te halen en zo het nestje verder met rust te laten. Zo kunnen wij, als er eentje uitvalt, ook makkelijker deze weer terugleggen. Nu heb ik geen idee of zoiets maar gewoon gedaan mag worden, aangezien ze dan open en bloot in het hok liggen waar moederkonijn ze gewoon kan zien. Ik heb geen ervaring hiermee maar wil ze wel het beste verzorgen, en niet dat moederkonijn straks de jongen verstoot!

Wat kan ik het beste doen? Als ze iets gaan groeien gaan ze ook nooit meer onder het houten huisje passen, we hebben namelijk best een groot nestje : 8 stuks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Legt de moeder ze zelf niet terug? Leg anders een laagje stro voor het huisje. Als ze dan naar buiten vallen hebben ze het niet meteen zo koud. Als jij het huisje eraf haalt kan je ze net zo goed buiten laten liggen. Dus leg een goede laag stro voor het huisje en kijk of de moeder ze zelf weer naar binnen brengt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Legt de moeder ze zelf niet terug? Leg anders een laagje stro voor het huisje. Als ze dan naar buiten vallen hebben ze het niet meteen zo koud. Als jij het huisje eraf haalt kan je ze net zo goed buiten laten liggen. Dus leg een goede laag stro voor het huisje en kijk of de moeder ze zelf weer naar binnen brengt.