Ga naar inhoud

Konijn bijt in nek van ander konijn


JUULZxo

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje niet meer online geweest, maar zou graag wat advies willen krijgen. Ik heb een voedster van 11 (Snuffie) en een ram van 8/9 (Tsaa). De laatste tijd vind ik afentoe plukken haar en aan de kleur te zien is het van Tsaa. Ik heb geen idee waar het vandaan kwam en heb Tsaa gecontroleerd maar zag niks geks. Totdat ik vandaag Snuffie zag te bijten/knagen in de nek van Tsaa en  een kale plek zag. Snuffie blijft maar bijten en knagen op dezelfde plek en Tsaa blijft maar zitten en rent niet weg. De ene keer zit Snuffie lief bij Tsaa en de andere keer zit ze weer te bijten/knagen.

 

Weet iemand waarom ze dit doet en hoe ik ervoor kan zorgen dat ze stopt? Ze hebben alle ruimte om te bewegen en hebben voldoende hooi/eten/drinken. Ze zijn al 3 jaar samen en sinds dag 1 ging het al goed, ze hebben verder ook nog nooit gevochten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee. In welke situatie zie je het? Denk je dat het met rangordebepaling te maken heeft? Is er niets veranderd in de rangorde tussen beide konijnen? Is er één misschien wat zwakker geworden door ouderdomskwaaltjes?

 

Of is het meer vachtverzorging op een overdreven manier waardoor de kale plekken komen? Ze hebben beiden al mooie leeftijden zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .