Ga naar inhoud

Gebroken ribben


IreneM

Aanbevolen berichten

Vorige week ben ik met Bo naar de dierenarts geweest omdat ze benauwd was. Met medicatie veranderde niet echt wat, dus ben vandaag weer teruggegaan. Er zijn foto's gemaakt en daarop was te zien dat ze vocht in de longen heeft, maar ook aan de linkerzijde de ribben gebroken. Ze heeft nu een injectie gehad wat helpt tegen het vocht, antibiotica en pijnstillers. De dierenarts gaf aan even nu een week aan te kijken of de benauwdheid verbetert. Ze had dit verder nog nooit gezien en ik weet zelf ook niet zo goed wat ik nu kan verwachten. Heeft iemand hier al eens een konijn gehad met gebroken ribben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Ik weet helaas niet waar het door gekomen is. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ze van het trapje in het hok gevallen moet zijn. Gisteren dus snel een nieuw hok gekocht.

Helaas gaat het vandaag nog weer een stuk slechter, ze is enorm benauwd. De dierenarts gaat overleggen met een andere arts die er hopelijk meer over weet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh wat naar. Ik hoop dat het goed komt. Volgens mij komt het niet vaak voor, ik kan mij geen andere situaties herinneren hier op het forum.

 

Nog even flink gezocht, dit topic gaat over een konijn met een mogelijk gebroken rib, is wel van 11 jaar geleden.  Maar daar was er sprake van een bult, en volgens mij uiteindelijk toch geen gebroken rib.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit eens gehoord van een konijn die een kneuzing had en daardoor moeite had met ademen. Die vrouw die zette een soort vernevelingsapparaat naast de kooi en het scheen het konijn heel erg goed te helpen. Maar naast het feit dat het vast ontzettend duur is weet ik niet zeker of dat verhaal wel klopt. Ik zal het eens opzoeken. 

 

Ik kan eigenlijk alleen iets vinden over vernevelen bij snot. Maar het ziet er niet diervriendelijk uit. Allemaal met iets wat je op de neus moet zetten en niet iets wat gewoon de lucht in verspreid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen donderdag ging het erg slecht met Bo. Ze ademde moeilijk, ze zat echt naar adem te happen. Zat ook maar zielig in een hoekje en wilde niet echt in beweging komen, zelfs niet voor eten. Gelukkig at ze wel als ik het haar kwam brengen. Vanaf vrijdagmiddag gaat het iets beter. Ze is nog wel heel erg benauwd, maar hapt niet meer naar adem. Ook is ze weer gewoon zichzelf, actief, nieuwsgierig, goed eten en drinken. 

Ik heb ook de ren een stuk kleiner gemaakt zodat ze niet meer echt sprintjes kan trekken. Ze hebben nu iets minder dan 4m2 (bizar eigenlijk dat zo'n kleine ruimte nog als minimum beschouwd wordt). Ook alles eruit gehaald waar ze eventueel op kan springen. Hoe minder beweging, hoe beter eigenlijk.

Afgelopen donderdag hebben we nog een zeil over de ren gemaakt en plexiglas op sommige plekken aan de ren. Ze wil graag beschut in de hoek zitten, alleen regende ze helemaal zeiknat. Hopelijk is dat nu ook opgelost, dat zullen we morgen wel merken.

Vandaag nog het nieuwe hok hufterproof gemaakt (anti-knaagstrips vastgemaakt 😉). Ze zitten nu in een hondenhok. Het oude hok is uit elkaar gehaald en afgevoerd. Weet niet zeker of het door het trapje kwam, maar hier komt geen hok met trap meer.

 

Sinds donderdag zit ze op aanraden van de dierenarts ook op een dieet van alleen hooi ivm plakpoep. Hoe lang zou je dit normaal gezien vol moeten houden? Totdat er geen plakpoep meer te zien is? De dierenarts had het over een paar dagen, dus zou dat nu voldoende zijn, of beter nog iets langer? Ze wil erg graag andere dingen eten, dus vind het wel een beetje sneu. 😅 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja t is echt zo sneu om te zien. 😔 Woensdag was de temperatuur nog goed, heb ook niet het idee dat ze nu ondertemperatuur heeft, maar inderdaad wel iets om in de gaten te houden. Gelukkig wordt het morgen 15 graden. 😐

Ze heeft ook al in ieder geval 2 keer een enorme snottebel uitgeniest. Hoop maar dat dat de troep is die ze kwijt moet en dat ze er niet ook nog eens snot bij heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .