Ga naar inhoud

Sla veilig voor konijnen?


Storm5803

Aanbevolen berichten

Sla is inderdaad wel een wat gevorderde groente. In dit artikel staat veel uitleg over makkelijke groenten, en groenten waar je wat voorzichtig mee moet zijn: 

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/groenten-voeren-konijn/

 

Toch geef ik zelf wel regelmatig slasoorten aan de konijnen. Ze zijn hier best flinke groenvoer porties gewend met veel variatie. Slasoorten zijn bladgroenten en bevatten best wat gezonde voedingsstoffen voor konijnen 🙂 Maar net als met koolsoorten, moet je met slasoorten ook wat rustig aan doen. Even goed kijken hoe ze er op reageren en rustig aanwennen. En geef het in een mix, met andere (makkelijkere) groenten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Sky heb ik eigenlijk alle groente al geprobeerd, het is een echte groenvoerkonijn en sla vind hij superlekker,  net als boerenkool, ik geef deze 2 altijd gemengd met andere groente

Die baby romaine  sla is nogal goed houdbaar omdat het een "stronkgroente "is, net zoals ijsbergsla en andijvie,  die houd je het beste lang houdbaar als de stronk er nog aan zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .