Spring naar bijdragen
Evee

Het algemene vaccinatietopic 2020

Recommended Posts

Ik heb de afspraak voor woensdag staan, met het nieuwe vaccin. 

Mijn dierenartspraktijk volgt het advies van Koninklijke Maatschappij voor Diergeneeskunde en behandelt dus alleen nog maar huisdieren als de afspraak niet uitgesteld kan worden. Vaccinaties zijn dan een beetje twijfelgeval. Maar ik hoopte dat het gewoon wel zou mogen. 

Maar de assistente was het met mij eens dat de vaccinaties laten verlopen voor konijnen ook een groot risico geeft, dus ik kan gewoon langskomen woensdag 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sta op het moment ook buiten te wachten, er kwam een spoedgeval tussendoor. Gelukkig plek voor de konijn  in de schaduw en voor mij in de zon.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zijn weer gecheckt en gezond bevonden.

Vorig jaar was ik 30 voor de myxo-rhd inenting kwijt en 26.50 voor de rhd1-rhd 2 inenting. Bij elkaar dus 56,50 per konijn. 

Dit keer was ik 172 kwijt voor alle vier de konijnen samen, 43 euro per konijn. Een stuk goedkoper dus, met het nieuwe vaccin!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ot en Sien zijn vandaag ook gevaccineerd met de het nieuwe vaccin. €37,50 per konijn.

Ze waren in augustus gevaccineerd tegen Myxo, Rhd1 en Rhd2. De Rhd2 moest nu (in mei) opnieuw, de rest kon eigenlijk wachten tot augustus maar ik vind het wel prettig dat alles nu in één vaccin zit en dan ieder jaar in mei. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Ot&Sien:

Ot en Sien zijn vandaag ook gevaccineerd met de het nieuwe vaccin. €37,50 per konijn.

Ze waren in augustus gevaccineerd tegen Myxo, Rhd1 en Rhd2. De Rhd2 moest nu (in mei) opnieuw, de rest kon eigenlijk wachten tot augustus maar ik vind het wel prettig dat alles nu in één vaccin zit en dan ieder jaar in mei. 😉

Dat snap ik! Net zo handig om dan gelijk het nieuwe vaccin te kiezen. Fijn dat ze weer beschermd zijn 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat zouden jullie doen?

In maart zijn mijn konijnen allemaal ingeënt. Toen nog met 2 injecties. Maar de RHD is gebeurt met de Eravac, en de Eravac is 9 maand werkzaam.

Zal ik ze dan allemaal in december weer laten inenten met het nieuwe vaccin of nog 1x met Eravac en dan in maart volgend jaar de nieuwe vaccin? Of wat is handig..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites