Spring naar bijdragen
Evee

Storm Ciara

Recommended Posts

Hoe is het bij jullie, qua weer?

Hier waait het wel behoorlijk, wel een storm, maar nog niet extreem. Tussen 19-22 uur verwachten ze het ergste hier. Ik heb in ieder geval de konijnencam nog even aan de lader gehad vanmiddag, dus die hangt nu weer in de ren, zodat ik vanuit huis de konijnen een beetje in de gaten kan houden. Ze zitten lekker in de schuilhokken. Net nog even een grotere ronde met de hond gedaan, zodat ik vanavond alleen nog een klein rondje hoef. Mn man is onderweg met de auto, niet echt prettig, maar ja die moet morgenochtend vroeg in het noorden van het land zijn voor z'n werk en heeft dus een hotelovernachting. 

Het NK tegenwind fietsen was hier vanochtend in de buurt, op de stormvloedkering, maar dat is eerder gestopt wegens te harde wind 😂Inmiddels is de kering afgesloten voor verkeer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De treinen reden nog en het is me gelukt om op de fiets naar het station te gaan.🎉 De katten binnen zijn erg onrustig door de wind en de konijnen buiten vinden het een beetje vreemd, maar doen verder gewoon hun ding. Het plexiglas is trouwens wel uit de ren gevlogen. 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stoer hoor @Pablo&Lola, om nog te fietsen met dit weer!

Ik heb net een eind met de hond gelopen. Die wordt helemaal jolig van de wind en vliegt achter elk opwaaiend blaadje aan.
Hier en daar wat stormschade gezien zoals afgebroken boomtakken, een omgewaaide motor en een omgewaaide schutting.

De konijnen zitten hier vrij goed beschut, de wind komt ook hier uit een gunstige hoek. De 'kleintjes' zitten normaal 's middags vaak een poosje op de 'veranda' voor het kattenluik, maar vanmiddag heb ik ze daar niet gezien. Zij bleven lekker in hun stro-nest in de schuur. Gelukkig staat de wind niet op het kattenluik.
Lien zit ook lekker in het tuinhuis te dutten, maar Hubbel trotseerde net de wind en regen in de buitenren. Oren plat in de nek. Hij zal zo ook wel weer naar zijn verstandige vrouw gaan...😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De wind begint hier toe te nemen. Ik heb alles vastgezet, maar bij de buren scheurde net een schaduwdoek en ik hoorde ergens glas kapot vallen. Ik ga er maar vanuit dat mijn zonnepanelen goed vast zitten en dat ze niet ineens op mijn auto vallen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier begint het ook steeds erger te worden. Gelukkig zitten alle dieren binnen (inclusief konijnen sinds ze ziek was en te zwak voor weer naar buiten). Dat geeft toch een fijner gevoel. Wel moet ik straks de auto nog in, ben benieuwd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik woon in Limburg, code oranje gaat pas rond 21 uur in hier, maar het gaat al aardig los. Buitenplanten die hoog stonden alvast op de grond gezet. Wel nog even gaan uitwaaien op de dijk langs de Maas, dat was best een ervaring. 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier moet het hoogtepunt ook nog komen (idem Limburg), maar als ik zie wat de bomen hier nu al op en neer zwiepen, hou ik mijn hart vast. De paarden wilde ik binnen zetten, maar Najla durfde de box niet in, dus ze staan noodgedwongen nog buiten in de wei. Met allemaal bomen langs de wei, dus ik vind het helemaal niks. Ze staan wel bij het weidehek, dus buiten vinden ze ook niks. Tuin is stormproof, dus dat moet goedkomen. En als de storm nou een beetje aardig is voor ons, maakt ze de asbestplaten op de schuur los 😂 Zijn we daar alvast vanaf 😛

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij begonnen de dag met vliegeren, een bijna doodservaring toen een enorme tak ons om de oren vloog, en daarna wat wiebelende schuttingen. Ik woon in midden Nederland, en van mij had deze storm geen naam hoeven te hebben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier gaat het al de hele dag flink tekeer en zit al de hele dag in angst (ik ben bang voor storm, krijg dan altijd een soort paniek ofzo) Ik merk wel dat de wind nu nog meer toeneemt, hellup. En m’n man moet om 9 uur naar z’n werk met de auto 😫 Zal zo blij zijn als hij veilig aangekomen is, ik hou m’n hart vast.

Met Binky en Monky gaat gelukkig alles goed. Ze zitten redelijk beschut en zijn niet bang. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had zelf meer last van de storm dan de konijnen, vooral omdat ik erg bang ben dat mijn schutting om gaat vallen. 

Ik ben wel nog rond 8 uur in de auto gestapt, en dat viel me erg mee. Het was wel even kiezen tussen twee kwaden: op de snelweg vang je meer wind, maar binnendoor staan er veel bomen langs de weg. Toch maar binnendoor, en zal wel veel takken liggen, maar niets zien vallen gelukkig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze geven hier vanmiddag een waterstand af van 3 meter boven NAP. Wij wonen 1 meter onder NAP 😉 Hopelijk houden we weer droge voeten 🚣‍♂️ De schuiven van de stormvloedkering gaan waarschijnlijk wel dicht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat erg, wat een schrik en een puinhoop. Gelukkig zijn de konijnen veilig. Jeempie, ik duim mee dat Aniek alle konijnen in ziekenboeg en quarantaine elders onder de pannen krijgt en de schuur herbouwd kan worden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ondanks dat ik vrij dicht aan de kust woon is de schade bij mij nog beperkt gebleven. 
Begin van de middag was wel het dak van een van mijn hokken afgewaaid, deze gelukkig er weer snel opgekregen en is daarna goed bestand gebleven tegen de wind. 
In mijn andere ren was het volledige hok op z'n kant gewaaid... Gelukkig zat er op het moment van omwaaien geen konijn in (die blijven gewoon buiten zitten in die wind, heel apart haha) 

Het hok is al vrij zwaar van zichzelf en had hem juist nog vastgeschroefd aan de houten, ingegraven palen van de ren, maar is gewoon met schroeven en al losgerukt van de paal. Zo zie je pas echt hoe sterk de wind kan zijn...
Ook het leghok gedeelte van m'n kippenhok is losgerukt door de wind...

Gelukkig alles op tijd kunnen herstellen voor het donker werd.

M'n zusje had nog twee dikke takken op haar voorruit van de auto tijdens het rijden en er zijn wat dakpannen van onze schuur afgewaaid, maar meer schade hebben we (gelukkig) niet gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebben jullie storm "Dennis" dit weekend ook allemaal overleefd 😂 Snap niet echt dat dit een naam moet hebben, haha. Maar ik ben blij dat het weer wat zonniger is met minder wind nu, wel zo fijn als je de hond gaat uitlaten en de konijnen gaat verzorgen 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja het viel echt enorm mee. Ik had bewust mijn plannen afgezegd omdat het volgens Buienradar de hele dag zou regenen met harde wind, niet zo fijn als je de hele dag buiten bent, maar had prima gewoon kunnen gaan. Heb zelfs af en toe de zon gezien. Pas rond 5 uur werd het slecht weer, maar inderdaad, het had van mij geen naam hoeven hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hadden de keukenvloer gelakt, en toen ging het behoorlijk hard regenen en de wind stond precies aan die kant op de gevel. Door een constructiefout heb ik dan altijd lekkage in de keuken, maar nu ging het net goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had vanmorgen opeens het konijn van de buren in de tuin. Het hok was omgewaait en konijn ontsnapt. Gelukkig hebben ze 'm zelf alweer te pakken gekregen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei IreneM:

Ik had vanmorgen opeens het konijn van de buren in de tuin. Het hok was omgewaait en konijn ontsnapt. Gelukkig hebben ze 'm zelf alweer te pakken gekregen.

Dat lijkt me zoiets vreselijks, dat je je konijnen zoek bent doordat het verblijf bijvoorbeeld is beschadigd door storm of iets dergelijks. 

Gelukkig is het konijn van je buren weer terecht. Hebben ze maar 1 konijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Lienappelsien Ik denk het wel. Ik had een berichtje in de buurtapp gezet dat er een konijn losliep en zo kwam ik erachter dat die van de buren was. Ze hebben het niet over een ander konijn gehad, dus ofwel die is niet ontsnapt, of ze hebben er geen 2e. Denk eigenlijk dat laatste.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naam of geen naam, ik stoor me er niet aan. Maar zowel Ciara als Dennis overleefd. Nu komt Ellen weer komend weekend 😅 Het houdt ons wel bezig zo. Elke zaterdag alle planten en vogelhuisjes etc uit de tuin halen en opbergen in de schuur, de kelder deels leeghalen, etc, en elke maandag-/dinsdagavond alles weer terugzetten. Er is pas een beeld gesneuveld, eentje die we vergeten waren bij de poort, maar die we toch ontzettend lelijk vonden. Verder totaal geen schade. Alle bomen staan nog en zelfs de weide-omheining heeft het overleefd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .