Ga naar inhoud

Vloerkleed opeten


Kim1982

Aanbevolen berichten

Wie heeft er tips? Het volgende is het geval: mijn konijnen wonen binnen en bij goed weer mogen ze uiteraard in de tuin. 

We hadden eerst een vloerkleed met hele kleine lusjes, waaraan 1 van de konijnen knaagde met als gevolg dat steeds als hij eraan had geknaagd last van zijn darmpjes kreeg en ik infacol moest geven.

Uiteindelijk ander vloerkleed aangeschaft, jute/kokos achtig en daar bleef hij netjes vanaf, alleen heeft door dat vloerkleed volgens mij het andere konijn last van haar pootjes gekregen (sore hocks), doordat het kleine vierkantjes zijn en daardoor drukverschil op haar pootjes ontstaat, vooral als ze van de bank op het vloerkleed springt. 

Dus wij weer een nieuw vloerkleed besteld: laagpolig en zonder lusjes, zodat voor beide konijnen het vloerkleed geen kwaad kan.

Vloerkleed gisteren opgehaald en het konijn wat knaagde begon vrijwel meteen weer te knagen en nu ben ik dus bang dat hij weer darmproblemen gaat krijgen. 

 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij niet aan het vloerkleed knaagt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorgen dat ze niet bij de randen kunnen komen, of iets anders dan een vloerkleed kiezen, bijvoorbeeld een stuk vinyl. Mocht dat voor je konijn met zere hakjes niet zacht genoeg zijn, kun je onder het vinyl eventueel van die zachte (puzzel)tegels leggen die ze ook voor kinderen gebruiken. Maar ook dan is het aan te raden om de randen zo af te werken dat ze er niet bij kunnen. Als ze in een ren zitten, kun je het vinyl bijvoorbeeld uit laten steken buiten de ren, of afwerken met metalen strips. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem met mijn konijnen. Ze zijn er gek op om mijn vloerbedekking kapot te maken en het liefst daarna op te eten. Ik heb alle hoekjes waar ze het liefst zitten afgedekt met houten balken (verdient geen schoonheidsprijs maar ze knagen in die hoeken niet meer). 

in het hok zelfde probleem, eerst geprobeerd met een stevig vloerkleed maar ook dat is gesneuveld en aten ze op. Dus ik heb geen andere keus gehad dan het hok bedekken met tegels😂 Dat gaat nu wel goed.

maar als ze los zijn door de rest van de kamer blijven ze zo nu en dan wel knagen.. dus ik weet ook niet hoe het probleem op een 'mooie" manier opgelost wordt.. 

Ik lees graag nog even mee mochten anderen met goede tips komen! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .