Spring naar bijdragen
Knuffeltje

Kalknagel cavia? Of infectie?

Recommended Posts

8rrhimy.jpg

Het werd mij vanmorgen bij de kinderboerderij niet echt duidelijk wat dit is. Ik dacht ontlasting of iets. Als je het wegknipt zit het erg vast en lijkt het toch erg hard. Normaal controleer ik iedere maand maar dat was er afgelopen maand bij ingeschoten. Dit was wel heel extreem. Een andere cavia bleek ook al een begin te hebben, daar zag je de originele nagel nog en daarom heen begon dit te groeien. Ik durfde niet teveel weg te halen want het ging bloeden.

Kalknagel of toch infectie? En wat er aan te doen? Of toch een vitamine (D) gebrek? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoorngroei kan je afknippen tot dicht bij de kussentjes van de voetzool. Omdat hoorngroei vanuit de voetzool groeit, zitten er aan het begin van de hoorngroei (dicht bij de voetzool), bloedvaten. Let dus op dat je niet in het leven knipt. Omdat hoorngroei, in tegenstelling tot nagels, meestal plat is, kan je het beste een nagelknipper gebruiken om de hoorngroei af te knippen.

Hoorngroei kan geen kwaad en is niet schadelijk voor de cavia.

Mocht het niet lukken zou ik toch even naar de dierenarts gaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites