Ga naar inhoud

Toch nog maar een keer proberen...


Hallo Hoi

Aanbevolen berichten

Jeej hier is de meest ongeduldige persoon op aarde... Ik heb altijd al gewild dat ik Pluisje kan knuffelen terwijl ze blijft zitten. Maar uiteindelijk pak ik haar toch altijd op wat resulteert in het feit dat ze voor me wegrent. Dat wil ik niet, dus ga ik het nu toch nog een keer proberen. Maarja, hoe pak ik dat aan? Ik houd het meestal niet zo lang vol omdat ik het zo leuk vind om met haar te knuffelen. Maar ik wil het nu echt gaan doen. En ook lang volhouden. Als het lukt om Pluisje te knuffelen als ze zelf op de bank is gesprongen dan krijg ik van mijn ouders een taart. Maar hoe?? Eerst gewoon niet meer oppakken, haar af en toe proberen te aaien? Ik heb werkelijk geen idee. En stel ze moet naar de dierenarts dan moet ik haar oppakken. Verpest ik daarmee niet meteen weer alles? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het gewoon niet doen eerlijk gezegd. Konijnen lijken misschien heel aaibaar, maar over het algemeen zijn het niet zo'n knuffelige diertjes. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar voor je wegrennen en niet blijven zitten zijn tekenen dat Pluisje erg geen zin in heeft. Ik zou haar lekker konijn laten zijn en als je met haar wil knuffelen, de regie bij haar laten. Gewoon lekker bij haar gaan zitten en iets lekkers aan haar geven, misschien mag je haar dan even aaien. Oppakken moet je niet doen als het niet nodig is, daarmee maak je haar juist bang met het risico dat ze gaat bijten als verdediging. Dat zou zonde zijn. Helaas heb je echt het verkeerde huisdier als je echt wil knuffelen met je dier, ik kan er niet meer van maken. Je kan het misschien een beetje oefenen als je rustig bij haar gaat zitten en haar lekker aan je laat snuffelen, dan mag je heel langzaam aan misschien een beetje aaien. Maar verwacht niet dat ze een kwartier op de bank blijft zitten om geaaid gaat worden, er zijn echt bijna geen konijnen die dat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Ik zou het gewoon niet doen eerlijk gezegd. Konijnen lijken misschien heel aaibaar, maar over het algemeen zijn het niet zo'n knuffelige diertjes. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar voor je wegrennen en niet blijven zitten zijn tekenen dat Pluisje erg geen zin in heeft. Ik zou haar lekker konijn laten zijn en als je met haar wil knuffelen, de regie bij haar laten. Gewoon lekker bij haar gaan zitten en iets lekkers aan haar geven, misschien mag je haar dan even aaien. Oppakken moet je niet doen als het niet nodig is, daarmee maak je haar juist bang met het risico dat ze gaat bijten als verdediging. Dat zou zonde zijn. Helaas heb je echt het verkeerde huisdier als je echt wil knuffelen met je dier, ik kan er niet meer van maken. Je kan het misschien een beetje oefenen als je rustig bij haar gaat zitten en haar lekker aan je laat snuffelen, dan mag je heel langzaam aan misschien een beetje aaien. Maar verwacht niet dat ze een kwartier op de bank blijft zitten om geaaid gaat worden, er zijn echt bijna geen konijnen die dat doen.

Bij mijn ouders doet ze dat wel. Tegen de voeten aanduwen als teken schuif is op ik wil bij je liggen. Even tv kijken, even laten kriebelen en dan hops op naar de volgende. Alleen rent ze voor me weg omdat ze absoluut niet opgepakt wilt worden. Maar jouw advies is dus idd gewoon haar konijn laten en als ze een keer een aaitje wilt is dat oké maar je niet opdringen?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, dat is mijn advies. Bij mijn eigen konijn probeerde ik mezelf ook op te dringen omdat ik dacht dat het een knuffeldier is, maar dat resulteerde in grommen en in mijn kleren bijten. Sinds ik dat los gelaten heb en haar af en toe een aai geef, vindt ze het fijner en gaat ze er vaak in de ren echt voor liggen om geaaid te worden. Als ze maar lekker met vier pootjes aan de grond kan blijven. Als ik op de bank probeer te aaien is ze meteen weg.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heeft het denk ik wel een halfjaar geduurd voordat ik überhaupt één van mijn konijnen een aai op z'n rug mocht geven zonder dat hij gelijk wegsprong.. Dus geduld is toch echt het sleutelwoord. Sommige konijntjes zijn ook gewoon minder aaibaar dan andere, maar dat maakt ze voor mij niet minder leuk. 😉 Ik zou je, netals de vorige reageerder, aanraden om Pluis zoveel mogelijk met rust te laten en vooral niet op te pakken als het niet nodig is. Als ze een aai of aandacht wil, komt ze vanzelf wel naar je toe. 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .