Ga naar inhoud

Nieuw gedrag


Hollandlops-ud

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een vraagje.

even eerst een korte samenvatting:

Ik heb twee konijntjes een gecastreerd rammetje van 17 weken en een voedster van 10 weken. Zij zitten sinds 3 weken samen en de koppeling ging goed. In de eerste 3 weken hebben ze dan ook leuk samen gespeeld/geslapen en elkaar likjes gegeven. Wij dachten dus dat de koppeling geslaagd was. Nu kwam ik vanmiddag thuis en lagen overal haren. Ze hadden denkelijk gevochten met elkaar. Het voedstertje had duidelijk 2 wonden die ook gehecht zijn door de DA. Na het “gevecht” hebben Ze wel samen gespeeld en toen ik thuiskwam lagen ze ook samen te slapen.


Nu heb ik hun tot vanavond apart gehouden (voedster in de kooi om uit te rusten en ram in de ren die gekoppeld is aan de kooi) maar ze mogen hier thuis door de woonkamer lopen. Omdat ze likjes door de tralies van de kooi heen aan het geven waren dacht ik dan laat ik hun beide even los lopen. Dit ging 10 min goed en waren ze ook samen aan het spelen tot opeens de voedster ging rennen en de ram hier achteraan rende. Niks mis mee. Totdat de ram de voedster opnieuw probeerde aan te vallen. Zolang ze stil zat deed hij likken maar als ze begon te rennen probeerde hij weer aan te vallen. Dit bleef zo even doorgaan (ik zat er wel bij en kon ieder moment ingrijpen). Op een gegeven moment 1,5 min later ongeveer (dus veel vrijheid hebben ze niet gekregen) heb ik hun weer uit elkaar gehaald en het voedstertje weer in de kooi gezet. 
 

Alleen nu zijn zitten ze de hele tijd (met de tralies ertussen) tegen elkaar aan en blijft de voedster ook in de tralies bijten.  (Vind ik heel zielig om te zien, ze mag normaal gewoon lekker los lopen en zit nu in het hok).
 

Ik ben heel benieuwd of jullie dit gedrag kunnen verklaren en wat ik er eventueel mee kan. Ik houd ze sowieso uit elkaar totdat de hechtingen eruit zijn. Maar hoop heel erg dat ik ze wel als koppeltje kan blijven houden.

 

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .