Ga naar inhoud

sproeien


Inge Gircour

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb een Vlaamse reus Toulouse. 

we hebben haar nu sinds 17/01/2020 het waren 2 konijnen maar belle was ziek en ik moest ze laten inslapen. 

nu is Toulouse vrij dominant. Ze laat overal keutels achter en sproeit nu ook op dekentjes en zelfs op Ons bed. wat kan ik hier aan doen? 

sinds vandaag bijt ze ook in mijn hand niet hard zelfs heel voorzichtig maar ben er niet echt gerust in. 

kan ik hier raad vinden ? 

Groetjes Inge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is hormonaal en jong. Misschien groeit ze er over heen, misschien niet. Wij hadden een voedster die ook sproeide en die is er niet overheen gegroeid, die stopte pas toen we haar castreerden (wegens medische redenen trouwens).

 

Je zou een castratie kunnen overwegen, dat vermindert hormonaal gedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuw konijn doet dat vaak om zijn territorium te waken. Dus aan andere konijnen te laten weten dat dit van haar is. Dat gaat wel weer over. Mijn ram had het ook. Toen ik zijn stro goed wilde doen beet hij keihard in mijn hand. Nu is hij super lief. Wacht even af en kijk of het gedrag verminderd. Anders kan je hem castreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .