Ga naar inhoud

Hoe te starten met groenvoer en snackjes


Charlotte De Vis

Aanbevolen berichten

Goeieavond 😊

ik had een vraagje over het starten met groenvoer en snackjes bij jonge konijntjes. Ons Pluis is nu 8 weken oud en eet goed haar korreltjes en hooi. Ik vroeg me af vanaf welke leeftijd ze iets anders ernaast mogen beginnen eten, en waarmee je het beste begint? Al een paar keer een stukje wortel in haar eetbarer gelegd, maar ze toont er helemaal geen interesse in.

groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij jonge konijntjes is het vooral belangrijk te kijken naar hoe goed ze hooi blijven eten, en hoe de keuteltjes zijn. Als je echt gaat opbouwen met groenvoer, zul je minder brokjes moeten gaan geven, om te zorgen dat hij goed hooi blijft eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een enorme dag vol verandering in het leven van ons kleine Pluis. Gisteren om wortelloof geweest en mevr trok er haar neus voor op... vandaag speelde ze het dan wel heeeeeel vlot naar binnen m ☺️. Ook om een hooitunnel geweest en daar knabbelt en rolt ze gezellig de woonkamer met rond. Verder heeft ze vandaag nergens anders haar tandjes in gezet wat ze de vorige dagen wel vlijtig deed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .