Ga naar inhoud

Naslagwerk konijnengeneeskunde


Edith

Aanbevolen berichten

Hoi mede-konijnenbaasjes!

Op internet vond ik de pdf-versie van Textbook of Rabbit Medicine, een naslagwerk over geneeskunde bij het konijn. Het is geschreven in het Engels en het is bedoeld voor dierenartsen (in opleiding), maar desondanks is het goed te begrijpen. Ik vind het echt enorm leerzaam!

 

Inmiddels heb ik de papieren versie gekocht, waarvan er in 2014 een nieuwe druk is uitgekomen. De pdf-versie is van de eerste druk uit 2002. 

 

Je vindt het boek als je googlet op "Textbook of Rabbit Medicine pdf". Of via deze link: http://krolikdoma.ru/attachments/textbook-of-rabbit-medicine-pdf.1342/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb hem zelfs meegenomen naar de dierenarts! Ik had novacam meegekregen, maar met een hele lage dosering. Tenminste, daar kwam ik achter toen ik dit boek las. Toen terug gegaan en haar het boek laten zien. Toen hebben we de dosering verdubbeld. Ik merkte aan mijn konijn dat het echt hielp! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Pablo&Lola:

Leuk! Is de pdf-versie uit 2002 nog wel relevant? Ik kan me zo voorstellen dat een heleboel dingen na 18 jaar inmiddels achterhaald zijn. 

Ik dacht hetzelfde. Ik denk dat de grote lijnen heel nuttig zijn maar als je specifieke informatie wil gebruiken het handig is om even een Google rondje te doen of het niet achterhaald is. De medische wereld verandert namelijk heel snel (voor mensen, ik weet niet goed of dit ook voor dieren geldt maar ik zou het niet durven gokken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meeste is nog wel relevant. Maar er zijn inderdaad wel waardevolle aanvullingen gedaan in de 2014 versie, gebaseerd op nieuw onderzoek. Dat verhaal over meloxicam staat bijvoorbeeld wel in de 2014 versie, maar niet in die van 2002. Ik zou dus zeker googlen om te kijken of er inmiddels meer onderzoek is gedaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .