Spring naar bijdragen
Pimpy

Een nieuw huisje vinden voor een oud konijn

Recommended Posts

Hallo allemaal ik benader jullie voor tips en tricks voor het herplaatsen van mijn 8 jaar oud konijn. Ik heb een super lief hangoor wat graag rond loopt en regelmatig bij je komt voor een knuffel. Of om de kat te pesten. Helaas is hij nooit eerder gekoppeld geweest. Nu ga ik na 3 jaar wikken en wegen migreren naar London. En konijn mee nemen is helaas geen optie. Maar wil 100% zeker weten dat mijn konijn de laatste jaren nog steeds rond kan rennen. En aandacht krijgt die hij gewend is. Hebben jullie tips voor mij. Want tot nu toe kan ik niets vinden. En weiger eerder te vertrekken. Tot frustratie van mijn partner die woont in Londen. 

Hij is gewenst aan oudere kinderen, honden, kat is geen probleem. 

Nog nooit gebeten, of gegromt. 

Geeft wel kusjes, en is een enorme sloper. Sta open voor koppelen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt hem ook naar een goede opvang brengen. Dat klinkt in eerste instantie vast niet als een goed plan, maar dat is het wel. Opvangen stellen namelijk hoge eisen aan mensen die een konijn willen hebben. Ze moeten voldoende ruimte hebben, en een maatje voor het konijn is verplicht. Ook mogen ze het konijn niet zomaar wegdoen als ze er om een of andere reden niet meer voor kunnen/willen zorgen. Je zou eens kunnen gaan praten met een opvang in je buurt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Is het een mannetje? Gecastreerd? Binnen of buiten?? Hoe groot is ie? 

Het is een mannetje, gecastreerd lengte wanneer hij lang uit ligt circa 40 cm 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hengelo Overijssel neem ik aan? Ik hoor hier wel goede verhalen over Flappus in Zwolle, maar dat is wel wat verder weg. Nog iets verder maar wel heel goed: Joy in Kolham en Konijnenparadijs in Blesse.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-1-2020 at 22:21 zei Pimpy:

Ik heb met 2 lokale opvang gebeld. Maar gaven mij totaal geen goed gevoel. 

Als het gaat om Hengelo OV kan ik je Konijnenopvang Maaike in de Lutte (nu Beuningen OV) aanraden! Zij is konijnenliefhebster in hart en nieren en doet echt alles voor de beestjes. Onze konijnen komen bij haar vandaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt ook contact opnemen met stichting bunnybin, die plaatsen hem dan op de Facebook-pagina. Zo kan hij bij jou blijven wonen tot zich een geschikt baasje aandient. Oude gecastreerde kereltjes zijn best gewild! Anders is inderdaad de opvang de beste optie, waarschijnlijk zullen die dan ook een oproep via bunnybin uitzetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites