Ga naar inhoud

Mijn voedster gromt


Robinster

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest omdat het super goed gaat met mijn konijnen! 

Ze zijn allebei een jaar oud. 

 

Nu is het zo dat mijn voedster (niet gecastreerd) ineens agressief doet als ze op de bank zit.  (ze lopen los in huis) 

Ze heeft de bank stuk gemaakt, wat nu niet heel erg is want het is een oude bank dus om het gat te dichten doen we er een kleed goed tussen zodat ze er niet meer bij kan. 

Maar iedere keer gaat ze naar dat plekje en graven tot die deken er af is. 

 

Wij willen dat natuurlijk niet dus proberen we haar van de bank te krijgen. 

Nu sinds een paar weken gaat ze dan heel erg grommen en boksen naar ons als we dan in de buurt komen. 

Ze is een forse Vlaamse reus dus het is ook niet heel makkelijk om zo'n beest van de bank te krijgen omdat ze echt mega sterk is hahaha

Ze doet het echt alleen als ze op de bank staat, verder is ze echt super lief. 

 

Heeft iemand enig idee wat dit is?

Zijn het de hormonen? Of territoriaal gedrag? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-1-2020 at 19:32 zei Marjoleink:

Heeft ze iets anders om in te graven? Dat zou er voor kunnen zorgen dat de bank minder interessant wordt.

 

Nee nog niet, ik moet wel even iets bedenken hoor want ik vind het niet zo grappig dat ze de bank als slachtoffer heeft haahahah  heb je ideeën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Robinster:

 

Nee nog niet, ik moet wel even iets bedenken hoor want ik vind het niet zo grappig dat ze de bank als slachtoffer heeft haahahah  heb je ideeën?

Ik heb zelf buitenkonijnen, dus die hebben gewoon een zandbak. Maar die leggen daarmee een strand aan, dus dat is voor binnen geen aanrader. Misschien zoiets:

- Kattenbak met kap, gevuld met zand

- bak met Puik Sizzle (kartonsliertjes)

- bak met oude handdoeken (als ze die niet opeet)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben voor onze vorige voedster binnen een zandbak gehad. Een grote, hoge bak waar ze via een trapje in kon. Het deksel hadden we zo uitgesneden dat er langs de zijkanten nog een rand zat, zodat niet alles er tegen de zijkant uit vloog. Werkte prima en ze heeft er uuuuurenlange grondwerkzaamheden verzet 😁

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-1-2020 at 23:25 zei Marjoleink:

Ik heb zelf buitenkonijnen, dus die hebben gewoon een zandbak. Maar die leggen daarmee een strand aan, dus dat is voor binnen geen aanrader. Misschien zoiets:

- Kattenbak met kap, gevuld met zand

- bak met Puik Sizzle (kartonsliertjes)

- bak met oude handdoeken (als ze die niet opeet)

 

 

Goeie! Bedankt! Ik zal het even uittesten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-1-2020 at 17:34 zei Eefje:

Wij hebben voor onze vorige voedster binnen een zandbak gehad. Een grote, hoge bak waar ze via een trapje in kon. Het deksel hadden we zo uitgesneden dat er langs de zijkanten nog een rand zat, zodat niet alles er tegen de zijkant uit vloog. Werkte prima en ze heeft er uuuuurenlange grondwerkzaamheden verzet 😁

 

Wat heerlijk! Mijn vriend kan goed knutselen, misschien wel een leuk ideetje ja! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .