Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Pluis haar koppeling

Recommended Posts

In dit topic zal ik de vorderingen rondom de koppeling met Pluisje bijhouden. 

Ze zit nu 1 week op mijn kamer, en is daar helemaal gelukkig. Het gaat hartstikke goed, ze valt mijn voeten niet meer aan, en ze slaapt steeds vaker lekker bij mij op bed. Gisteren een bunny flop in mijn armen, zo ontzettend schattig. Het is en blijft een konijntje die niet aangehaald wilt worden. Maar zolang je haar der gang laat gaan komt ze wel gewoon bij je zitten. En ik heb besloten omdat het nu zo goed gaat, dat ik haar in het begin van de rui naar de trimsalon breng om te voorkomen dat ik haar tijdens de rui 2x per dag moet Borstelen (ivm verstoppingen) en daarmee haar vertrouwen weer verpest.

We hebben nu gereageerd op Buck uit dierenasiel Amersfoort. Een energiek ventje met lang haar. Valt weer wat bij te leren want je moet een halfuur per week zijn vacht verzorgen. Maar dat lijkt mij niet meer dan klitten weg Borstelen en eventueel grote klitten wegknippen. En als het meer is dan neem ik les bij de trimsalon. Ik wacht hun reactie af en wellicht gaat ze binnenkort op speed date. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat leuk joh! Veel plezier! 

Ik heb ook een langhaar gehad. Zij vond het niks om opgepakt en geborsteld te worden. Ze was een angorakruising, haar vacht groeide heel snel en alles bleef er in hangen. Elke 2 a 3 weken knipte ik haar helemaal kort, moest ze wel drie kwartier meewerken, maar dan kon ze er ook weer even tegen zonder getut. Ik heb toen 'kniples' gehad bij de opvang. Het resultaat zag er niet uit, net een raar lammetje, maar dat is niet zo belangrijk 😉

Het is best veel werk, vergis je daar niet in! Maar heel fijn dat jij het aangaat, het is zo lastig voor die beestjes om een goed huis te vinden. Ik ben benieuwd, veel succes en plezier met de koppeling!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah wat leuk! Wanneer is de kennismaking?

Milou was ook een langharige dame die niet van oppakken hield dus aar knipte ik ook regelmatig. Geen gezicht... maar daar had ze zelf geen last van gelukkig 😉 Mo vind het iets minder erg (en is iets minder langharig) dat lijkt met borstelen te doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Rifca:

Ah wat leuk! Wanneer is de kennismaking?

Milou was ook een langharige dame die niet van oppakken hield dus aar knipte ik ook regelmatig. Geen gezicht... maar daar had ze zelf geen last van gelukkig 😉 Mo vind het iets minder erg (en is iets minder langharig) dat lijkt met borstelen te doen.

De kennismaking moeten we nog een afspraak voor maken. Eerst maar eens kijken of ze mij wel geschikt vinden😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hee wat leuk! Ik heb Buck gezien 🙂

Ik adopteer ook uit Amersfoort. Ik heb nu Noor en Jorgy van ze zitten. Die hebben ze gekoppeld aan Jasper (wat eerst mis leek te gaan maar nu helemaal prima). Fijne opvang hoor, deskundig, echt begaan met de konijnen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Laniboekje:

Hee wat leuk! Ik heb Buck gezien 🙂

Ik adopteer ook uit Amersfoort. Ik heb nu Noor en Jorgy van ze zitten. Die hebben ze gekoppeld aan Jasper (wat eerst mis leek te gaan maar nu helemaal prima). Fijne opvang hoor, deskundig, echt begaan met de konijnen. 

Wij gaan daar ook onze hond adopteren, (ik krijg een hulphond, maar we gaan een speciaal traject doen waardoor ik ook een hond uit het asiel mocht die we dan gaan omtoveren tot hulphond.) 

Ik vind ze wat betreft honden echt heel goed, konijnen nog geen ervaring mee. Maar dat gaan we ook snel genoeg ondervinden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Laniboekje:

Wist niet dat ze ook trajecten tot hulphonden hadden voor asiel honden. De meeste die er (nu) zitten, hebben toch wel een flinke rugzak. 

Dat klopt, ik ook. En dat is juist het doel. Ik geef de hond vertrouwen, uiteindelijk gaat de hond mij vertrouwen, en dan vorm je echt een match. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgensmij vinden ze het wel goed. Ik heb ze vandaag de foto's en mijn telefoonnummer gestuurd, en mijn ouders zijn bereid de 50 euro voor te schieten. (ik moest op doktersadvies stoppen met werken, dus heb momenteel niet zo veel meer te besteden) en nou hopen dat ze elkaar lief vinden. Pluis is natuurlijk niet de makkelijkste. Maar ik denk dat ze Buck wel ziet zitten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-1-2020 at 12:58 zei Hallo Hoi:

Dat klopt, ik ook. En dat is juist het doel. Ik geef de hond vertrouwen, uiteindelijk gaat de hond mij vertrouwen, en dan vorm je echt een match. 

Het ligt er helemaal aan waar de hond "hulp" bij/voor moet zijn (niet hier in een openbaar forum voor jezelf beantwoorden alsjeblieft, Iris. Er zijn echt dingen die je niet op Internet zet, vind ik) en of de hond een door het ministerie erkend certificaat moet hebben om overal mee naar toe te kunnen. Als dat het geval is dan helpt het opleidingsinstituut met een hond selecteren (ook uit het asiel dus) die geschikt is ervoor. Het is niet zo dat asielhonden altijd een flinke rugzak hebben. Honden worden om zo vele (triviale) redenen naar het asiel gebracht, dat je misschien beter kunt stellen dat de ex-eigenaars vaak het "probleem" zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei JokeC:

Het ligt er helemaal aan waar de hond "hulp" bij/voor moet zijn (niet hier in een openbaar forum voor jezelf beantwoorden alsjeblieft, Iris. Er zijn echt dingen die je niet op Internet zet, vind ik) en of de hond een door het ministerie erkend certificaat moet hebben om overal mee naar toe te kunnen. Als dat het geval is dan helpt het opleidingsinstituut met een hond selecteren (ook uit het asiel dus) die geschikt is ervoor. Het is niet zo dat asielhonden altijd een flinke rugzak hebben. Honden worden om zo vele (triviale) redenen naar het asiel gebracht, dat je misschien beter kunt stellen dat de ex-eigenaars vaak het "probleem" zijn. 

Ja het ligt inderdaad heel erg aan het feit waar de hond voor gebruikt word. Ik heb hem gewoon als emotionele support. Niks geheimzinnigs aan. Dat mag iedereen weten. Maar honden uit het asiel als bijvoorbeeld blindengeleidehond gaat hem denk ik ook niet worden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat fijn dat het asiel het ziet zitten. Nu moeten Pluisje en Buck elkaar nog zien zitten!

Krijgt de hond ook een officiële training en certificaat? Of noem je het zelf officieus hulphond?

Mijn neefje heeft een hond die officieel  gewoon een huisdier is, maar hem wel degelijk veel steun biedt! Wanneer komt de hond?

p.s. ik zie schoenen in de ren liggen, pas op want ik ken konijnen die dol zijn op schoenzolen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Rifca:

Wat fijn dat het asiel het ziet zitten. Nu moeten Pluisje en Buck elkaar nog zien zitten!

Krijgt de hond ook een officiële training en certificaat? Of noem je het zelf officieus hulphond?

Mijn neefje heeft een hond die officieel  gewoon een huisdier is, maar hem wel degelijk veel steun biedt! Wanneer komt de hond?

p.s. ik zie schoenen in de ren liggen, pas op want ik ken konijnen die dol zijn op schoenzolen!

De hond krijgt een officieel certificaat, althans dat was de bedoeling... Ik kwam net thuis, en mijn ouders hebben 3 a4'tjes volgeschreven met regels. Als ik me 3 maanden aan die afspraken houd dan komt die hond er en dan gaat Pluisje met een maatje naar buiten, maar het zijn onmogelijke regels... Dus Pluisje blijft alleen en er komt geen hond... Ik ben echt zo verdrietig nu

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, dat klinkt niet zo positief. Een officiële hulphond kost heel veel geld om op te leiden en de verzekering moet dat gaan betalen dus men krijgt niet zomaar makkelijk een hulphond. Als jullie verzekering het goedgekeurd heeft dan betekent dat dat je ouders er achter staan, want zij hebben de aanvraag moeten doen/accorderen. Om nu de hond als chantage-middel te gebruiken om jouw gedrag, al dan niet terecht, te veranderen voor 3 maanden lang klinkt niet erg opvoedkundig verantwoord, maar ja, het is makkelijk (ver)oordelen op een afstandje. Als de regels zo onmogelijk zijn dan moet je dat aan je ouders kunnen uitleggen met goede argumenten, liefst met een onpartijdig iemand erbij om de rust te bewaren. Probeer te bedenken waarom je ouders eerst bepaalde regels hebben opgeschreven voor drie maanden en als je niets anders weet te verzinnen dan "om me te pesten", dan kun je je afvragen wat het je ouders oplevert als ze jou zouden pesten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei JokeC:

Nou, dat klinkt niet zo positief. Een officiële hulphond kost heel veel geld om op te leiden en de verzekering moet dat gaan betalen dus men krijgt niet zomaar makkelijk een hulphond. Als jullie verzekering het goedgekeurd heeft dan betekent dat dat je ouders er achter staan, want zij hebben de aanvraag moeten doen/accorderen. Om nu de hond als chantage-middel te gebruiken om jouw gedrag, al dan niet terecht, te veranderen voor 3 maanden lang klinkt niet erg opvoedkundig verantwoord, maar ja, het is makkelijk (ver)oordelen op een afstandje. Als de regels zo onmogelijk zijn dan moet je dat aan je ouders kunnen uitleggen met goede argumenten, liefst met een onpartijdig iemand erbij om de rust te bewaren. Probeer te bedenken waarom je ouders eerst bepaalde regels hebben opgeschreven voor drie maanden en als je niets anders weet te verzinnen dan "om me te pesten", dan kun je je afvragen wat het je ouders oplevert als ze jou zouden pesten. 

Ze worden gestuud door iemand. Iemand die ik niet ken, en die ik niet mag leren kennen. Om te voorkomen dat ik diegene kan overhalen... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites