Spring naar bijdragen
Chinchillasjl

Bodembedekking chinchilla’s.

Recommended Posts

😀Hey,

Ik heb nu al net iets meer dan een jaar twee chinchilla’s, om ze te vermaken probeer ik wat vaker van kooi inhoud te veranderen😃. Deze keer wil ik waarschijnlijk een nieuwe bodembekking in de kooi doen (heb nu beukensnippers) . Weet iemand of een hennep-mat/ fleece deken geschikt is en of er ‘toiletjes’ zijn die niet van plastic gemaakt zijn? 

Ik sta altijd open voor andere suggesties😁.

alvast bedankt🤗

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beukensnippers, hennepmatten (die mogen dus inderdaad), katoenbedding, papierbedding (back 2 nature, de papierbedding van supreme enz),  corbo (gemaakt van maiskernen) en natuurlijk chinchillazand kun je gebruiken voor chinchilla's. 

Met fleece matten zou ik wel wat voorzichtig zijn. In theorie mag het volgens mij wel, maar ik zou even goed kijken hoe ze er mee om gaan. 

Volgens mij zijn er alleen plastic toiletbakjes te koop voor chins. En soms hout (maar dat is ook niet echt handig). Een vriendin van mij met chinchilla's gebruikt een rechthoekige bakvorm als toiletbak, die is van metaal  😉 Soort braadslede, maar let wel op dat de randen niet scherp zijn. Een stevige lasagna schaal van steen zou denk ik ook prima als toilet kunnen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites