Spring naar bijdragen
Sophie95

Waar dwergkonijn kopen

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Gisteren is mijn konijntje onverwachts overleden. Hoe moeilijk het ook is, nu moet ik wel weer opzoek naar een nieuw konijn voor mijn andere konijn Noes. Vind het zielig om haar te lang alleen te laten. Noes is een dwergkonijntje van 5 maanden en weegt 750 gram. Een kleintje dus en daarom wil ik ook niet een al te groot konijn om bij haar te plaatsen. Ik dacht er aan dit keer een van Marktplaats te halen ipv bij de fokker. Maar twijfel over de echtheid of het wel echte dwergkonijnen zijn. Dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft of mij kan adviseren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt het beste naar een opvang gaan, daar kennen ze de karakters van de konijntjes en kunnen ze bij een speeddate meteen zien of het klikt of niet, dat is het belangrijkste voor een goede koppeling. Als je een konijn via marktplaats haalt en het klikt niet met jouw konijn zit je er mee.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je op de websites gekeken? Veel opvangen hebben meer konijnen dan op de website staan. Dat komt omdat ze draaien op vrijwilligers en de zorg voor de konijnen voorgaat. Dan blijft er vaak geen tijd over om de website bij te werken. Je kunt het beste even bellen of langsgaan. Of eventueel iets verder weg, tenslotte hoef je er maar een keer naartoe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat akelig dat je andere konijntje overleden is, sterkte. Echt doen, hoor, Sophie, een nieuw vriendje door haar laten kiezen bij een goede opvang . Anders kun je je zoveel ellende voor de konijnen en jezelf op de hals halen, daar kun je hier op het forum hele boeken over schrijven. Gelukkig weet jij nu wel dat de opvang het allerbeste resultaat oplevert, dus zit je niet straks uit onwetendheid met de narigheid. Hopelijk succes met je dametje laten koppelen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor het advies. Ik ga er morgen achteraan. Kijken of er wat meer opties zijn dan wat er op de sites staat of iets verder uit de buurt. Hoop dat er ergens iets bij zit voor Noes

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een willekeurig konijn kopen, en er van uit gaan dat die past bij jouw konijn, is een wilde gok. De kans dat ze elkaar dan ook echt lief vinden, is niet groot.

Ik sluit mij dus aan bij het advies van de andere bunnybunchers. Maak een afspraak bij een goede konijnenopvang om te gaan speed-daten met jouw konijn.

Er zitten in opvangen konijnen in alle soorten en maten, van klein tot groot, van jong tot oud, van kortharig tot langharig. De websites zijn door alle drukte in de opvangen meestal niet up to date, de zorg voor de konijnen gaat voor.

Meestal mag je zelf een voorkeur doorgeven voor een bepaald konijn om mee te daten, dat kan vooraf of op het moment dat je in de opvang loopt, en dan kijken ze in de opvang of er een klik is tussen jouw konijn, en het konijn van je keuze.

Als die klik er is, worden ze of nog één of meerdere dagen in de opvang verder gekoppeld - of neem je ze mee naar huis om verder te koppelen (op neutraal terrein!). De werkwijze verschilt een beetje per opvang.

Is het eerste konijn geen match, dan probeer je het met een ander konijn, tot de juiste partner gevonden is.

Op die manier heb je de grootste kans dat je jouw konijntje gelukkig maakt met een goed passende partner 🙂 Hou je ons op de hoogte? 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .