Ga naar inhoud

Sore hocks


luckytiger

Aanbevolen berichten

Hallo !

 

Wij hebben een nestje jonge konijntjes op school (uitleg staat in andere discussie). Het zijn rex dwergkonijnen en dus gevoelig voor sore hocks/zere hakjes. Ik check dagelijks de hakjes nu, maar bij eentje zie ik 2 kale plekjes achterop (zie foto). Is dit omdat ze nog jong zijn en het de vachtstructuur op dit moment kan zijn? Of is dit al iets waar ik me zorgen om zou moeten maken? 

Ik blijf het sowieso goed in de gaten houden en ga de bodembedekking vaker verschonen, omdat het ook wat nat kan zijn van hun urine. 

 

 

WhatsApp Image 2020-01-22 at 15.59.38.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud zijn de jongen nu? 

 

Als het mijn konijn was, zou het door dit wel een aandachtspunt voor mij worden, bij dit diertje. Regelmatig even controleren. En zorgen dat het verblijf zo op orde is dat het niet erger gaat worden.

 

Het is nog netjes dicht, en ook nog niet kaal. Het ziet er nu nog rustig uit. Als het echt een piepjong konijn is, is de vacht ook nog in ontwikkeling.  Dan kan het best zijn dat het er volgende week weer heel anders uit ziet, beter uit ziet. Dus op dit moment nog geen echt probleem. Maar ik zou wel even goed in de gaten houden wat de vacht doet, hoe de houding is van het konijntje, en zorgen dat het konijn droge, zachte bodembedekking heeft. 

 

In dit artikel staan veel tips: 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/Pododermatitis-zerehakjes/

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Evee:

Hoe oud zijn de jongen nu? 

 

Als het mijn konijn was, zou het door dit wel een aandachtspunt voor mij worden, bij dit diertje. Regelmatig even controleren. En zorgen dat het verblijf zo op orde is dat het niet erger gaat worden.

 

Het is nog netjes dicht, en ook nog niet kaal. Het ziet er nu nog rustig uit. Als het echt een piepjong konijn is, is de vacht ook nog in ontwikkeling.  Dan kan het best zijn dat het er volgende week weer heel anders uit ziet, beter uit ziet. Dus op dit moment nog geen echt probleem. Maar ik zou wel even goed in de gaten houden wat de vacht doet, hoe de houding is van het konijntje, en zorgen dat het konijn droge, zachte bodembedekking heeft. 

 

In dit artikel staan veel tips: 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/Pododermatitis-zerehakjes/

 

Ze zijn nu 2,5 week. 

Mijn docent zei dat het waarschijnlijk nog de ontwikkeling van de vacht is, alleen ik weet hoe extreem sore hocks kan worden uit eigen ervaring dus ik wil dat graag voorkomen. Ik ga het in de gaten houden.

 

Het artikel ken ik inderdaad al, maar zal ik toch nog even doorlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .