Spring naar bijdragen
Lotteh

Hulp gevraagd gerbils graven hoeken

Recommended Posts

Ik weet niet of ik hier op het goede adres ben.. maar ik heb wat vragen over mijn gerbils. Ik heb 4 vrouwtjes en ze zitten in een IKEA detolf. Maar ze blijven dag en nacht in de hoekjes graven.. wat kan ik doen?

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zorgen dat ze ook lekker wat te graven hebben ๐Ÿ™‚ Hoe groot is het verblijf? Hoe is het ingericht? Wat voor bodembedekking gebruik je en hoe dik?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beetje late reactie ๐Ÿ˜Š Ik richt het elke 4 dagen opnieuw ik omdat ik merk dat ze veel uitdaging nodig hebben. Het verblijf is een IKEA Detolf dus 1.60x 50 . Heb er plateaus, tunnels, huisjes, knaagmatriaal en veel meer is staan. De bodembedekking is op zijn laagste 5 cm en een heel gedeelte 25 cm ongeveer. Het zijn vier echt pittige drukke dametjes. Ik gebruik als bodembedekking cotten 'n cotten met hennepvezel gemixt. Maar ze blijven echt dag en nacht in de hoeken graven. En tuurlijk mogen ze wel wat herrie maken dat ben ik ook gewend van mijn 6 hamsters.. maar aangezien er zoveel dieren op mijn slaapkamer staan is het wel fijn als ze hier in ieder geval mee stoppen haha. Zoiezo is het natuurlijk ook voor hun niet fijn. Want blijkbaar zijn ze niet tevreden. Maar ik doe echt mijn best haha. Ik heb het wel wat uitdagender ingericht dan bij de hamsters.. aangezien die echt lomp en onhandig zijn. Maar dit is mijn eerste keer gerbils dus ik heb niet zo veel ervaring haha.

Bedankt voor de reacties!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe je ook niet! Het is begrijpelijk, maar ik zou het niet weten. Hebben ze een zandbadje?? Je zou ze bijvoorbeeld heel veel te doen kunnen geven door het eten te verstoppen, en door bijvoorbeeld dingen in de hoeken te zetten zodat het onmogelijk word om daar te graven. Richt het echt uitdagend in.ย 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankje voor de reactie! Iris heet je toch? (Ken je van boaz van het hamsterforum) ik heb het echt heel druk ingericht! Maakt niet uit wat ik in de hoekjes zet maar ze halen het weg en gaan in de hoekjes graven! Ja ze hebben uiteraard een (groot) zandbakje! En ik weet echt niet meer wat te doen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Lotteh:

Dankje voor de reactie! Iris heet je toch? (Ken je van boaz van het hamsterforum) ik heb het echt heel druk ingericht! Maakt niet uit wat ik in de hoekjes zet maar ze halen het weg en gaan in de hoekjes graven! Ja ze hebben uiteraard een (groot) zandbakje! En ik weet echt niet meer wat te doen!

Dan weet ik het ook niet (ja ik zit idd op het hamster forum, ik herkende jou ook al๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚) wellicht kan je bij een goede fokker vragen wat dit kan betekenen?? Op instagram kan je er vast al wel wat vinden. Wellicht kunnen die je op weg helpen.ย 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit inderdaad ook op het hamsterforum ja. Ik heb dan ook 6 hammies ๐Ÿ˜Š ik las dat jij ook nog jong bent en dat ben ik ook!ย  Bij mij staan alle dieren op mijn slaapkamer. Bedankt voor je tips! Ik ga kijken!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Lotteh:

Ik zit inderdaad ook op het hamsterforum ja. Ik heb dan ook 6 hammies ๐Ÿ˜Š ik las dat jij ook nog jong bent en dat ben ik ook!ย  Bij mij staan alle dieren op mijn slaapkamer. Bedankt voor je tips! Ik ga kijken!!

Bij mij niet... Boaz heeft een verblijf van 1 meter lang, die staat helemaal vol, dat beestje is niet stil 's nachts. Dus die staat lekker beneden. Ook omdat ik een konijn op mijn kamer heb en die vind de hamster iets te interresant. (ze zat laatst in het hamsterhok๐Ÿ˜)ย 

ย 

Mijn moeder kan niet wachten tot ik het volwassen ben en met al mijn beestjes kan verhuizen๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

ย 

Ik heb trouwens een leuke tactiek waardoor ik elk beestje kan krijgen wat ik wil. Ik wilde een hamster, dus ik ging heel lang zeuren over een hond. Mocht niet, maar blijven zeuren, op een gegeven moment zei ik mag ik dan nog een konijn mocht ook niet, toch door blijven zeuren en toen vroeg ik mag ik een hamster. Dat viel mijn moeder reuze mee in vergelijking met een hond of konijn dus het mocht. Maar als ik meteen over een hamster was begonnen had het nooit gemogen๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

ย 

ย 

Maar binnenkort komt er door deze techniek een maatje bij voor pluis๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

ย 

Eerst gezeurd om een paard, toen een hond, maar ik wilde gewoon een konijn.ย 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaha.. slim! Ik mag zelf wel een beetje uitmaken hoeveel dieren ik heb. Als ze maar niet mijn kamer uitkomen haha. Mijn ouders vinden het helemaal niks. Maar binnenkort verwacht ik een Syrische hamster nestje. (We zijn bezig met de dekking voorbereiden) ik wil erg graag een keer 1 nestje. Ik weet dat er veel fout kan gaan. Misschien wil je dan over een aantal weken een uk van mij overnemen? Je wilde een Syrische hamster mannetje toch? Maarja ik ben geen 'goede fokker' haha.ย 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lotteh:

Hahaha.. slim! Ik mag zelf wel een beetje uitmaken hoeveel dieren ik heb. Als ze maar niet mijn kamer uitkomen haha. Mijn ouders vinden het helemaal niks. Maar binnenkort verwacht ik een Syrische hamster nestje. (We zijn bezig met de dekking voorbereiden) ik wil erg graag een keer 1 nestje. Ik weet dat er veel fout kan gaan. Misschien wil je dan over een aantal weken een uk van mij overnemen? Je wilde een Syrische hamster mannetje toch? Maarja ik ben geen 'goede fokker' haha.ย 

dat ligt eraan waar de ouders vandaan komen. Maar denk er wel over na dat een nestje echt heel moeilijk is. Je moet heel veel weten over de voedingsstoffen die je hamster nodig heeft. En die zijn niet vastgelegd, die moet je zelf uitvinden. Dat kost je ongeveer 3 maanden om dat uit te vinden, dan moet je het gewicht in de gaten houden, het voer steeds aanpassen om te voorkomen dat je vrouwtje de kindjes in haar wangzakken neemt en ze stikken, vervolgens moet je ze goed koppelen om te voorkomen dat ze direct gaan vechten, je moet het juiste moment kiezen, en dan nog niet eens spreken over de jongen. Die moet je scheiden op het juiste moment, je moet daar een grote bak voor hebben (minimaal 1 meter, dat houd dus in dat je 2x een 1 meter bak moet hebben) en vervolgens moet je ze allemaal op tijd verkopen. Denk er alsjeblieft goed over na! Je mag me altijd om tips vragen.ย 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Lotteh:

Ik weet het! Ik heb ook met een fokker overlegt. Ik weet dat het echt lastig en ingewikkeld is. Maar ik houd wel van uitdaging. Ik heb je nu al een jaar ingelezen.ย 

Okรฉ. Succes dan! Je overhalen is toch tevergeefs moeite

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hoeft me ook niet over te halen. En ik wil echt wel luisteren naar tips. Maar iemand moet toch ooit beginnen? Ik heb trouwens de hoekjes van de gerbils nu echt compleet volgezet en het helpt wel een beetje. Haha.ย 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites