Ga naar inhoud

Waar komen jouw konijnen vandaan?

Evee

Aanschaf konijnen  

180 leden hebben gestemd

1. 1. Waar komen jouw konijnen vandaan?

• Konijnenopvang / dierenasiel
      76
    • Fokker
      42
    • Konijn is jong gekocht uit nestje van particulier
      47
    • Konijn is volwassen overgenomen van particulier (bijv. via marktplaats, herplaatser via het forum enz)
      28
    • Dierenwinkel
      35
    • Dierenhandel
      1
    • Zelf gefokt
      4
    • Zelf gevonden
      3

Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei Eefje:

En? Zie je al verschil? 

Het lijkt er op dat de konijnenopvang sterk terrein wint!

2007
dierenwinkel 26,09%
fokker 24,64%
Kennissen 24,64%
Konijnenopvang 18,84%
particulier 5,8%

2016
Konijnenopvang 31,5%
Fokker 21,26%
Dierenwinkel of tuincentrum 18,11%
Uit nestje van particulier 14,17%
Volwassen overgenomen van particulier 14,96%

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Evee:

Het lijkt er op dat de konijnenopvang sterk terrein wint!

2007
dierenwinkel 26,09%
fokker 24,64%
Kennissen 24,64%
Konijnenopvang 18,84%
particulier 5,8%

2016
Konijnenopvang 31,5%
Fokker 21,26%
Dierenwinkel of tuincentrum 18,11%
Uit nestje van particulier 14,17%
Volwassen overgenomen van particulier 14,96%

Mooi! Geen respondentbias door sociaal wenselijke antwoorden? Haha, sorry, onderzoek is m'n werk. 😜

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Pablo&Lola:

Snap ik, was ook een grapje. 😉 Ben benieuwd hoe de resultaten eruit zouden zien als het wel representatief zou zijn geweest. Denk dat de konijnenopvang dan véél lager scoort. 

Over alle konijnenbaasjes in Nederland, verwacht ik inderdaad dat de opvang wel veel lager scoort. Maar de poll is gehouden onder de bunnybunch bezoekers. En ik vermoed dat het dan toch wel een redelijke weergave is, gelukkig. Of misschien hoop ik dat alleen 😂 Ik blijf in ieder geval mijn best doen om opvangen te promoten overal !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat op gebied van konijnen bijna iedereen "fout" begonnen is. Mijn eerste konijnen waren twee rammetjes uit de dierenwinkel... die overigens wel hun hele leven samen hebben geleefd, dus dat viel dan wel weer mee 🙂 

De poll had ik overigens ingevuld voor de konijnen die ik nu heb, en daarvan is Joris van een fokker, en de overige 3 uit asiels (2 van knijn&ko en 1 van dierenasiel zierikzee). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Evee:

Over alle konijnenbaasjes in Nederland, verwacht ik inderdaad dat de opvang wel veel lager scoort. Maar de poll is gehouden onder de bunnybunch bezoekers. En ik vermoed dat het dan toch wel een redelijke weergave is, gelukkig. Of misschien hoop ik dat alleen 😂 Ik blijf in ieder geval mijn best doen om opvangen te promoten overal !

Ja, dat doe ik ook! Ik merk dat er wel wat meer mensen zijn die van het bestaan van een 'konijnen asiel' afweten.
Zat laatst met een groepje collega's aan de koffie toen het gesprek op konijnen kwam. Een collega waar ik het niet van had verwacht zei dat het belangrijk is dat konijnen ruimte hebben en samen wonen en niet alleen. Ik was blij verrast! En...haar konijnen kwamen uit de opvang! Toen hebben wij samen nog even flink zitten doorbomen over het hoe en wat met konijnen. Veel collega's luisterden mee, dus hopelijk weer wat kwartjes gevallen ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .