Ga naar inhoud

Konijn gaat waarschijnlijk overlijden deze nacht


Rafael

Aanbevolen berichten

Ik ben deze avond naar mijn konijn gegaan, toen ik daar aankwam merkte ik op dat hij apart deed. Zoals zich verbergen, zoeken naar iets terwijl er niks te vinden was. M’n konijn verborg de hele tijd zijn rechteroog, dus heb ik hem op getild en neergezet zodat ik beter kon kijken (hij bewoog namelijk niet zoveel). Maar toen begon hij heel raar te rollen en bleef 10 seconde lang heel stil op zijn zij liggen, maar echt heel stil. Dus mijn vraag was wat dit precies betekent? Ons konijn is nu ongeveer 5 jaar oud, dus ik verwacht dat hij het deze nacht niet gaat redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er geen ervaring mee, maar afgaand op de verhalen op het forum klinkt het wel als EC. En dat is te behandelen, als je er op tijd bij bent.

Zit hij buiten of binnen? Als hij buiten zit zou ik hem binnen halen geloof ik. Dan kun je zelf ook wat makkelijker gaan kijken vannacht. Kan hij wel zelf weer overeind komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het tollen klinkt als EC. Met spoed naar de dierenarts dus, hoe eerder je behandeling start, hoe groter de kans dat het konijntje er goed doorheen komt. 

 

Binnen dierenartsgroepen is er altijd een dierenarts met spoeddienst. Altijd, in elke regio. Welke dierenarts dat is kun je achterhalen door gewoon te bellen naar je eigen dierenarts. Als zij niet degene zijn met de spoeddienst (avond & weekenddienst) dan hoor je via de telefoon op het bandje welke dierenarts in de regio dat wel heeft, inclusief het nummer dat je kan bellen. Je kan dus ALTIJD naar een dierenarts. Ook op 1e kerstdag. Ook om 2 uur in de nacht, altijd! Geloof mij, ik heb het in alle jaren dat ik konijnen heb al regelmatig nodig gehad. Als er iets met spoed is, is het hier in huis om de een of andere reden nooit onder kantoortijden... 

 

Hier vind je informatie over EC:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-medischeinformatie/post/Encephalotozoon-cuniculi/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .