Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Rakker

Recommended Posts

Hey lieve Rakker,

Het is alweer een tijdje geleden dat je bent overleden. Maar is mis je nog elke dag... Toen je baasje op 23 september naar me toe kwam om te vertellen dat het mooi is geweest en dat je niet meer hoefde te lijden barstte ik in tranen uit... 27 september was het zover, mijn Rakker, mijn schat, mijn alles is om 18:15 vredig ingeslapen. In de armen van je meest dierbaren. Ik was er niet bij, dat kon ik niet aan. Voordat ik die bewuste dag naar paardrijden ging kwam ik je knuffelen en een pluk haar afknippen. Toen de deur achter me dicht moeten trekken is het ergste wat ik ooit heb moeten doen. Mijn lieve Rakker, ooit komen we elkaar weer tegen... En dat zal sneller gaan dan je denkt. Tot die tijd zal ik naar de foto's van de fotoshoot blijven kijken en elke avond aan je denken.

Ik mis je.... Je was mijn alles... 

IMG_20200120_131821.jpg

IMG_20200120_131844.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach wat een lieverd! Wat zal je hem missen... Ik hoop dat je een beetje troost vindt aan de mooie herinneringen die je aan hem hebt en aan de foto’s. Het plukje haar is nog iets tastbaars, slim. Praat je ook nog met zijn baasjes over hem? Die vinden dat misschien ook wel fijn. Jullie hielden allemaal veel van Rakker. Soms is het fijn om verhalen over hem aan elkaar te vertellen. Hoe lief hij was en welke fratsen hij allemaal uithaalde, wat zijn gewoontes waren. Foto’s aan elkaar te laten zien.

Ik weet niet of je iets bedoelt met “en dat zal sneller gaan dan je denkt”, en dat hoef je hier ook niet te delen. Maar beloof je om hulp te zoeken? Volgens mij heb je het erg moeilijk, met meerdere dingen. Je weet dat er gratis telefoonnummers zijn die je altijd kan bellen? Soms kan dat net even een steuntje in de rug geven. Iemand die naar je luistert en die je kan vertrouwen. Zij kunnen je ook helpen om op andere plekken hulp te krijgen, want dat is sowieso moeilijk te regelen als je 14 bent. Ook kan je altijd naar de huisarts gaan. Die kan jou ook doorverwijzen naar mensen om je te helpen.

Sterkte meid. Ik hoop dat de honden die je nu ziet/uitlaat je ook een beetje kunnen troosten, en je ook wat plezier geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sterkte hiermee 🙂 wat was hij mooi.

Je kunt hier altijd aankloppen mocht je ergens mee zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iedereen rouwt op zijn eigen manier, op zijn eigen tijd. Bij mij wisselt het per huisdier, soms heb ik er een paar weken verdriet van, soms een paar jaar. Met het ene dier heb je meer een klik, een sterkere band dan met het andere dier. Uiteindelijk krijgt het wel een plekje, maar neem er de tijd voor. Verdrietig zijn om het verliezen van een huisdier is heel normaal, daar is niets mis mee. Veel sterkte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites