Ga naar inhoud

Pelle eet weer niet


paniekvogeltje

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei paniekvogeltje:

Zitten hier ook nog andere mensen op het forum met een/meerdere angststoornissen? Ik raak altijd volledig uit mijn huisje als er iets met mijn konijn is. 

Ik meld me! Ik heb het gelukkig niet zo erg met mijn konijn/andere huisdieren (gelukkig maar want die hebben ook altijd wat) als je de oorzaak weet zou je daar wat aan kunnen doen. Ik krijg bijvoorbeeld paniekaanvallen als ik iets meemaak waar ik eerder een niet zo prettige ervaring mee heb gehad en daar doe ik nu emdr therapie voor. Dat helpt me die dingen te verwerken of er anders naar te kijken zodat ik niet elke keer weer die blinde paniek heb als er weer zoiets gebeurd. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Hallo Hoi:

Ik meld me! Ik heb het gelukkig niet zo erg met mijn konijn/andere huisdieren (gelukkig maar want die hebben ook altijd wat) als je de oorzaak weet zou je daar wat aan kunnen doen. Ik krijg bijvoorbeeld paniekaanvallen als ik iets meemaak waar ik eerder een niet zo prettige ervaring mee heb gehad en daar doe ik nu emdr therapie voor. Dat helpt me die dingen te verwerken of er anders naar te kijken zodat ik niet elke keer weer die blinde paniek heb als er weer zoiets gebeurd. 

 

Ik heb meerdere. Onder andere paniekstoornis, gegeneraliseerde angststoornis en cptss. Emdr schijnt bij mijn klachten niet echt te helpen. Wel gesprekken, exposure, dagbesteding en een niet al te lage dosering paroxetine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Konijnen123:

Kan je niet snel naar de dierenarts gaan? Spoednummer bellen? Hielpen je konijn goed in de gaten. Het MOET wat eten in 24 uur. Als die dat zelf niet wil moet je dwangvoeren . De AH is nog open, je kan babyvoeding kopen en het geven via een spuitje.

Let wel je kunt niet zomaar alle babyvoeding geven... Olvarit wortelhapje kan, maar wel die met alleen wortel!! (Even goed opletten dus!)

Alternatief kun je om te dwangvoeren ook brokjes oplossen in water en daar een papje van maken.

 

@ts, bij niet eten is het altijd verstandig een dierenarts te bezoeken, dwangvoeren is geen oplossing voor een probleem alleen een manier om je konijn in leven te houden tijdens herstel...

Wat eet je konijn nog wel? Hooi? Groentes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dwangvoeren moet je heel erg oppassen. Het hangt er vanaf wat er met het konijn aan de hand is, of het wel of niet verstandig is. Stel dat je konijn een verstopping heeft, dan zou je het probleem met dwangvoeren alleen maar groter maken. Dus beter eerst de diagnose van de dierenarts afwachten. Na een operatie kan het bijvoorbeeld wel nodug zijn, maar dan weet je hoe het komt dat het diertje niet eet.

 

Laten we er geen drama van maken als het niet nodig is. Iedere keer dat je konijn een klein beetje eet is dat goed nieuws. Ik zou je inderdaad wel aanraden om morgen naar de dierenarts te gaan. 

 

Wat je zou kunnen proberen om je konijn meer te laten eten, is een papje maken van wat brokjes (of het gruis uit de zak), en dat op een schoteltje of een lepeltje aanbieden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet weer normaal. Al een half uur nadat ik het eerste bericht hier had gepost. Hooi, brokjes, wat geplukt gras en paardebloembladeren, gaat er gewoon weer in.

Vanmiddag maakte ze de nodige binky's zoals ik gewend ben.

 

Zit me nu wel af te vragen hoe het kan. De lijnzaadbrokjes? Ik heb hier een zakje dat TENMINSTE houdbaar was tot januari 2020. 

Gisteravond laat hoorde ik haar buik wel al wat ploppende geluidjes maken. Maar ze had nog wel eetlust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat ze gas heeft/had. Geef je toevallig koolsoorten als groenvoer? 

Ik weet niet of het gas is, maar ik zal het wel in de gaten houden. De keutels goed in de gaten houden.

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/gas-verstopping-bij-konijnen/

 

Mijn konijn heeft vroeger weleens een gasbuik gekregen toen ze in de rui was. Als ik merk dat ze haren verliezen, geef ik ze een lijnzaadbrokje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt een beetje aan welke lijnzaadbrokjes, maar die ik verkoop hebben bijv. ook geen hele lange houdbaarheid, omdat er geen conserveringsmiddelen in zitten. Meestal is een product dan zo'n 6 maanden houdbaar mits je ze goed bewaard hebt, op een droge, niet al te warme plek (niet in het zonnetje zodat ze gaan condenseren en schimmelen bijvoorbeeld). 

 

Als de datum verlopen is, zijn ze niet slecht, zou je konijn er niet ziek van moeten worden,  maar dan verliezen ze voedingswaarde en smaak. Net als een koekje dat je te lang in een open verpakking laat zitten. Dat smaakt dan anders, zacht of taai, smaakloos. Niet dat je ziek word van een hap er van, maar het is niet meer het product wat je verwachtte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .