Ga naar inhoud

ik maak een werkstuk over Franse hangoren wat moet ik er in zetten

Franse_Hangoor

Aanbevolen berichten

GJullie zouden hier eens rond kunnen kijken: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/

Franse Hangoren zijn ook gewoon konijnen. Ze hebben dezelfde behoeftes als andere konijnen. Ze willen bijvoorbeeld graag een konijnenmaatje omdat het groepsdieren zijn. De beste combinatie is een vrouwtje (voedster) en een gecastreerd mannetje (gecastreerde ram). 2 voedsters gaan vaak vechten, en 2 rammen ook. De konijnenopvangen zitten overvol met konijnen die een baasje zoeken, dus het is beter om niet met konijnen te fokken. Konijnen willen graag een maatje die ze zelf leuk vinden. Hun karakters moeten bij elkaar passen. Het maakt voor het konijn niet uit hoe het andere konijn er uit ziet. Een Franse Hangoor kan ook prima een klein konijn als maatje hebben, het hoeft geen Franse Hangoor te zijn. 

Franse Hangoren zijn heel grote konijnen en hebben dus extra veel ruimte nodig. Een gewoon konijnenhok is voor een klein konijn al te klein. Ze kunnen er niet in rennen, alleen maar een paar stapjes doen. Er moet dus altijd, dag en nacht, een ren aan het hok. Een Franse Hangoor en zijn/haar maatje moet een ren van minimaal 6 vierkante meter hebben (bijvoorbeeld een ren van 3 meter lang en 2 meter breed).

Verder houden konijnen, en dus ook Franse Hangoren, er niet van om opgepakt te worden. Konijnen zijn prooidieren en als ze in de natuur worden opgepakt (door een roofdier) worden ze doodgemaakt. De konijnen die bij mensen wonen denken dus ook dat ze doodgaan als iemand ze oppakt. Als je een konijn graag wilt aaien moet je hem met 4 pootjes op de grond laten. Veel konijnen vinden het eigenlijk helemaal niet leuk om geaaid te worden, dat vinden ze eng.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Geschiedenis van konijnen 
  2. Wat eten konijnen 
  3. Voortplanting van konijnen 
  4. Wilde konijnen 
  5. Weetjes over konijnen 

Franse hangoren zijn ook konijnen. Van een bepaald soort ras is er vaak weinig over te vertellen, dus ik zou aanraden om het over konijnen te houden dan over een bepaald soort ras. Mag ik vragen hou oud je dochter is? Als ze nog op de basisschool zit en een spreekbeurt moet maken zijn de bovenste hoofdstukken handig. Maar voor een werkstuk op papier en op de middelbare school zal ik nog 3 hoofdstukken erbij doen. Ik heb ook een dochter die een paar jaar geleden ook een werkstuk over konijnen hield.  Voor de rest zou ik je dochter veel succes wensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Franse_Hangoor:

mijn dochter moet voor school een werkstuk maken en ik help haar alleen weten we niet goed wat we er over moeten schrijven kunt u ons helpen

Hoe oud is je dochter? Waarom kiest ze Franse hangoren als onderwerp als jullie hier niet zoveel over weten? Ik zou gaan voor een onderwerp waar je interesse ligt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het woord "konijn" of "rabbit"  al Gegoogled?   Gezien jij haar moet helpen, schat ik dat het een basisschoolleerling is. Dan heb je aan sites als Wikipedia al heel veel.

Maar je wil graag suggesties, dus dit is hoe ik het zou doen:

1. Het konijn in het wild (wat is een konijn, habitats,  voortplanting, groepsdynamiek, bestaan er rassen in de natuur? Zo nee, wat is dan het "wilde" konijnenras? Beschrijving van dit ras/deze rassen)

2. Evolutie van konijnen (voorouders, fylogenie, genetica enzovoort)

3. Het konijn als productiedier (als voedsel en voor onderzoek en het daarbij beginnen te fokken van rassen voor de productie, beschrijving van deze rassen)

4. Het konijn als huisdier (en het daarbij beginnen te fokken van rassen voor het uiterlijk, beschrijving van deze rassen)

6. Het konijn als show/fokdier (de huidige fokkerijen en beschrijving van de genetica achter kleuren)

7. Beschrijving van de Franse Hangoor en haar verschillen en overeenkomsten met andere rassen ( ik zou deze het langste maken, omdat dit je eigenlijke onderwerp is)

8. Ethiek omtrent het fokken van rassen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Op 16-1-2020 at 09:34 zei Ot&Sien:

Hoe oud is je dochter? Waarom kiest ze Franse hangoren als onderwerp als jullie hier niet zoveel over weten? Ik zou gaan voor een onderwerp waar je interesse ligt...

mijn dochter is 12 jaar. we hebben haar dit jaar voor haar verjaardag een Franse hangoor gegeven. mijn dochter is er heel blij mee en wil er daarom een werkstuk over maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Franse_Hangoor:

mijn dochter is 12 jaar. we hebben haar dit jaar voor haar verjaardag een Franse hangoor gegeven. mijn dochter is er heel blij mee en wil er daarom een werkstuk over maken. 

Goed dat jullie je dan alsnog in het dier willen verdiepen. Konijnen verschillen niet erg per ras, informatie over konijnen in het algemeen ja dan ook voldoende.

Een goed startpunt als je weinig ervaring hebt vind je hier: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-nieuwkonijn/post/tips-en-uitleg-voor-een-nieuw-konijn/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .