Ga naar inhoud

Nijntje mijn drukke konijn


Gozde Bodur

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ik ben nieuw hier 

dus ik weet niet wat ik kan verwachten

maar ik had een vraagje

ik doe mijn konijn in de nacht in haar kooi overdag loopt ze wel rond in de ren ik laat haar nog niet 24/7 in de ren omdat ze een paar keer is ontsnapt..

nu is het probleem dat als ik wil slapen dat zij dan heel druk is in haar kooi

ik geef haar altijd wat te knagen voordat ik ga slapen zet ik een wortel in haar kooi

hebben jullie tips voor mij dat ze wat rustiger is in de nacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, welkom.

Wat je hier kunt verwachten is informatie, gezelligheid, en advies (soms gevraagd, soms ongevraagd maar altijd goedbedoeld ). En je kunt uiteraard alles vragen.

We hebben ook een onderdeel met informatie:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/

Het punt is dat je konijn een schemerdier is. Ofwel als jij wilt slapen, is zij juist klaarwakker, en dan wil ze rennen en spelen. Dat los je alleen maar op door haar dag en nacht toegang tot de ren te geven. Kun je de ren niet ergens mee afdekken zodat ze niet kan ontsnappen?

O en wat ook heel goed helpt (als ze tenminste die ruimte krijgt) is een vriendje om mee te spelen en te knuffelen.

Teveel wortel is trouwens niet goed voor konijnen. In wortels zit veel suiker, en daar kunnen de darmen van konijnen niet goed tegen. Af en toe een plakje mag best, maar een wortel per dag is echt te veel. Geef haar liever knaagspeelgoed zoals bijvoorbeeld een wilgenbal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hebben ook een tijdje op mijn slaapkamer geleefd tot slapeloze nachten aan toe 😣

Konijnen slapen (korte) momenten verspreid over de dag en nacht, wat betekend dat ze ook 's nachts actief kunnen zijn. 

Wat doet ze precies als ze druk is in haar kooi? 

Op dit forum kun je veel lezen over het houden van konijnen en het huisvesten ervan. 

Hoe groot is de kooi waar jouw konijntje in gaat als ze niet in de ren kan? 

Misschien gaat ze uit frustratie zo doen wanneer ze te weinig ruimte heeft?

Zeker wanneer een konijn alleen gehouden word zal het zich snel gaan vervelen ☹️

Hopelijk vind je de juiste manier om het voor jullie beide aangenaam te maken! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Renske34:

Hoi en welkom! Een ren is inderdaad een oplossing. Een maatje ter afleiding trouwens ook. Heb je dit topic al bekeken? Hier ontsnapte ook een konijn telkens uit het verblijf. 

 

 

Dit is een goede tip. Als je die panelen aan 1 kant vast maakt met tie wraps wordt het een soort deurtje. Ik heb voor mijn houdini nijn hetzelfde idee, alleen dan met losse panelen van zo'n goedkoop rennetje die ik op strategische plekken heb vast getiewrapped. 2 panelen per kant, en 2 losse er boven op op het middel zodat het geheel te zwaar is om open te wippen of los te wrikken, want mevrouw loopt zelfs daar nogal flink aan te rukken af en toe. Sindsdien is mijn houdini nooit meer ontsnapt, terwijl ze daarvoor echt óveral doorheen kwam.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .