Ga naar inhoud

Bolle ogen, glaucoom?


Nufnuf

Aanbevolen berichten

Bambi voelde zich gister niet lekker, weinig gegeten in de ochtend. In de loop van de middag begon ze wel weer wat groente te eten, en ook wat brokjes. Vanochtend kwam ze ook gewoon naar het eten toe, dus wij dachten dat ze weer was opgeknapt. Vanmiddag bij het brokjes geven zagen we dat haar ogen nogal uitpuilden. Ze at wel, maar niet heel veel.

Wij met haar naar de dierenarts. Die moest denken aan glaucoom zoals bij honden, dus verhoogde oogbaldruk. Maar ze wist niet of dat vaker voorkomt bij konijnen en hoe dat te behandelen, dus ze gaat het navragen bij een expert. 

Weet hier iemand meer over mogelijke oorzaken voor uitpuilende ogen?

En of dat te behandelen is?

Anja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend! Allebei haar ogen dus?

 

Meestal raadpleeg ik de website van dierenkliniek Wilhelminapark (en ga ik uiteraard naar de dierenarts), dat zijn wel de experts op konijnengezondheidsgebied. Maar daar kon ik nu niet direct iets passends vinden.

 

Wel kwam ik deze site tegen: http://oogdierenarts.nl/oogziekten-bij-konijnen-en-knaagdieren/

Ik heb deze site nog niet eerder gezien maar vind dat ze het wel goed uitleggen, en de informatie die ik al ken klopte wel.

 

Je dierenarts kan ook contact opnemen met Universiteit Utrecht, die weten ook heel veel over konijnen. Mijn dierenarts heeft daar ook wel eens mee overlegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de informatie, Lienappelsien. Er staat inderdaad veel info op die site, gebaseerd op die site denk ik zelf niet zozeer aan glaucoom. Je ziet namelijk helemaal geen waas op de ogen. Misschien een ontsteking ergens.

Bambi voelt zich vandaag iets beter, eet lekker en ging ook weer even mee jagen voor de brokjes. Haar ogen leken ook iets minder dik, maar nog steeds dikker dan normaal. In de gaten houden maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .