Spring naar bijdragen
JacinthaBrehler

Schone ren 🐇🐇

Recommended Posts

We hebben hier drie soorten schoonmaak:

- Kleine schoonmaak: 1x per week het strooisel, hooi en keutels die los in de ren liggen bij elkaar vegen en weggooien;

- Middelgrote schoonmaak: gemiddeld iedere 4 weken de ren helemaal leeg halen, stro onder het schuil/nachthok weghalen en verversen, tunnels vernieuwen en nieuwe speeltjes geven;
- Grote schoonmaak: gemiddeld iedere 12 weken  de zelfde riedel als de middelgrote schoonmaak, met als extraatje erbij dat het schuil/nachthok dan ook helemaal leeg gaat en schoon gesopt wordt. (Kliko en Spook zijn enorm zindelijk en doen alles op hun toiletbak, die wordt iedere dag en in de zomer 2x per dag leeggegooid en 2x per week een sopje erdoor)

Goed, gister was het tijd voor de ‘middelgrote schoonmaak’. En uiteraard moeten ze daar ook zelf erg goed bij ‘assisteren’.... emmers omgooien die halfvol met net opgeveegde Aubiose zitten, proberen in je mini-container met vuil stro te springen vanaf het dak van het huisje. Als jij standje ongemakkelijk op de grond ligt om een trapje weer vast aan het hok te maken dan ga je het liefst óf alvast op die trap zitten óf op je mensenslaaf óf je doet teamwork met je vrouw en laat haar op het slaaf zitten terwijl jij de trap op en af rent.... kortom het duurde drie keer langer dan gepland maar toen alles weer schoon was konden de nieuwe spulletjes erin. Kerst is toch écht wel voorbij (en ik heb er toch een hekel aan dus die verdwaalde houten kerstboom mocht nu wel wieberen 😇) dus tijd voor nieuw speelgoed. Niet alles staat er op (in het schuil/nachthok nog hangt een wilgenkrans en zo’n Boredom Breaker van Rosewood), maar het geeft een aardige impressie denk/hoop ik van het onderkomen van de 2 doerakken 🙃

Die dikke tak komt van m’n oom trouwens, die had z’n wilg even onder handen genomen... Kliko en Spook hoorde je niet klagen! 

(O, Kliko wil graag kapper worden. Op de laatste foto neemt ie serieus een hap van m’n haar en eet het op 😱🤣)

98828F54-DF89-45DF-AC5A-B5A9E0E34277.jpeg

1686F01B-D792-4B6E-9CF2-C88F27F77577.jpeg

EA7C8FDE-F9EA-4157-8802-81B414D69B1E.jpeg

16EE8EFA-FFE2-4B10-98B3-330D21F93C11.jpeg

BD202B42-B16F-4754-9F9A-51C8C9065488.jpeg

068332E8-6450-4F56-B648-1198930393D3.jpeg

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha leuk!

Met ‘hulp’ van ze bij het schoonmaken duurt het extra lang, maar het maakt het altijd zoveel leuker 🙂 Grappig dat ze zelfs op je springen (en van je haar eten haha). 

Heb je het dak met een tiewrap als extra beveiliging vastgemaakt? De sluiting van die klep is maar minimaal hè?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, leuk hè, die 'hulpjes'. 😄 Ik heb hier ook zo'n bemoeial die altijd in de weg loopt en het wel even laat weten als iets niet goed schoongemaakt is door het nog maar weer een keer overhoop te gooien. 😂

Nieuw meubilair en accessoires doen het ook altijd goed. Zo leuk om ze dan bezig te zien met het herontdekken van hun huis. Jouw konijnen kunnen in ieder geval weer even vooruit! 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lienappelsien:

Heb je het dak met een tiewrap als extra beveiliging vastgemaakt? De sluiting van die klep is maar minimaal hè?

Nou, dat het minimaal sluit klopt wel ja... ben er inmiddels achter dat ik het hok op een bepaalde manier neer moet zetten en dan sluit het goed. 
De tierap is om de klep open te houden als het hard waait en ik moet iets in het hok doen. Dan zet ik de klep van het hok vast aan het dak van de ren (mijn ren is gemaakt van volledig aluminum panelen, incl een volledig afgerasterd dak dus) omdat het mij al meer dan eens gebeurd was dat óf ik de klep van het hok op m’n hoofd/schouder/hand kreeg óf dat ik op een haar na kon voorkomen dat er een Kliko of Spook onthoofd werd 😱

Dus nu maak ik het dak vast met een tierap aan een musketonhaak als ik bezig ben in het schuil/nachthok. Wel zo veilig 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites